Zondag 30 sept: Giethoorn

aankondigingen en aanrijroutes. opmerkingen en bedankjes voor de uitzetters

Plaats reactie
FOFO
105,2 kW
Berichten: 119
Lid geworden op: wo 05 mar, 2014 22:56
Locatie: Santpoort-zuid

Zondag 30 sept: Giethoorn

Bericht door FOFO »

Het motorseizoen gaat zijn laatste fase in. 30 september kun je de 9e tourrit van 2018 rijden, de een na laatste dit jaar! Het is een mooie tocht rondom Giethoorn en de Weerribben. De route is in totaal 208km lang en het startpunt is bij LaPlace, Eperweg 94, 8084 HK 't Harde. We verzamelen aldaar vanaf 9:30 met de gebruikelijke volle tank! Het eerste deel van de route is 98km lang en brengt ons naar de lunch in Cafe Restaurant De Weerribben, Hoogeweg 9, 8377 EM Kalenberg. Het tweede deel is 110km lang en leidt terug naar het eindpunt bij Brasserie 14, Elspeterweg 14, 8071 PA Nunspeet.

Het belooft een prachtige rit te worden. Vanuit ’t Harde slingeren we naar het noorden richting Zwolle en Kampen, om via Genemuiden, Giethorrn en Steenwijk midden op de Weerribben bij het lunchadres te komen in een prachtige 19e eeuwse Pannenkoekenboerderij. Als de tijd het toelaat kun je daar nog een fluisterbootje huren voor een mooie tocht door het riet. Na de lunch rijden we nog even door in noordelijke richting op de grens van Overijssel en Friesland om uiteindelijk bij het Tjeukemeer uit te komen. Dan gaan we in zuidelijke richting rijden, dwars door de Noord-Oostpolder. Via Kampen keren we terug naar het eindpunt van de route bij Nunspeet.

Meld je svp via de site van de AFMCN aan, zodat we weten wanneer we compleet zijn we de reservering voor de lunch kunnen maken! Door omstandigheden zal ik er zelf niet bij zijn, maar ik wens iedereen een heel mooie rit!

Groet,
Frank
Gebruikersavatar
Charleyr
105,2 kW
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 26 mar, 2006 17:09
Locatie: Hoevelaken

Re: Zondag 30 sept: Giethoorn

Bericht door Charleyr »

De FazerFlits is aangemaakt en verstuurd.

https://www.fazer.nl/index.php/2018/09/ ... giethoorn/
Charles Rijken

If it don't fit, don't force it, just relax and let it Go!
Gebruikersavatar
Peter_Smith
105,2 kW
Berichten: 198
Lid geworden op: di 10 jul, 2012 20:31
Locatie: Zoetermeer

Re: Zondag 30 sept: Giethoorn

Bericht door Peter_Smith »

Ik zie nog maar 4 inschrijvingen voor zondag en dat terwijl het droog is en regelmatig tijd voor de ☀️

Moet ik maar 1 tafeltje reserveren voor de lunch?
:shock:
Als je geen tijd hebt voor je passie, is het dan wel je passie?
Gebruikersavatar
Robse2
105,2 kW
Berichten: 129
Lid geworden op: di 10 mar, 2015 19:48
Locatie: Hengelo (OV)

Re: Zondag 30 sept: Giethoorn

Bericht door Robse2 »

Had er bij willen zijn maar net als met de Noord Holland rit ben ik zelf op pad.
Toen zat ik in de Dolomieten met de brommer. En nu ga ik weekje met de vrouw naar Griekenland waardooor ik de Elburg - Volendam rit ook moet missen.
Ergens plan ik dingen verkeerd. :dontknow:
Allen veel plezier, geniet van de nazomer zolang het nog kan. :enjoy:
Clublid 2005-2012 :enjoy: 2015 - heden :enjoy:
Gebruikersavatar
Charleyr
105,2 kW
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 26 mar, 2006 17:09
Locatie: Hoevelaken

Re: Zondag 30 sept: Giethoorn

Bericht door Charleyr »

Ik heb mij aangemeld, wel onder voorbehoud, eerst maar eens kijken in hoeverre ik het vol kan houden!
Charles Rijken

If it don't fit, don't force it, just relax and let it Go!
Gebruikersavatar
NZMSLex
105,2 kW
Berichten: 367
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 19:08
Locatie: Sleen
Contacteer:

Re: Zondag 30 sept: Giethoorn

Bericht door NZMSLex »

De planning is om zondag ook mee te doen met de toerrit. :-)
Niet zeuren, maar scheuren!!! :enjoy:
Gebruikersavatar
NZMSLex
105,2 kW
Berichten: 367
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 19:08
Locatie: Sleen
Contacteer:

Re: Zondag 30 sept: Giethoorn

Bericht door NZMSLex »

Waarde Fazeristi,

Na een koude start (5 graden) om naar het vertrekpunt te rijden, won het zonnetje snel aan kracht. Bij het vertrekpunt stond de thermometer al weer boven de 12 graden. Vervolgens met in totaal 8 clubgenoten een mooie rit door Overijssel en Fryslan gemaakt. Mooie weggetjes, mooi tempo, prima dagje! Ook al werden we af en toe gehinderd door wat wegwerkzaamheden. Maar dat leert je creatief met routes om te gaan.

Dank aan de verzinners van de rit en dank aan Peter voor het voorrijden! Om 17 u weer thuis. Handvatverwarming wel de hele dag gebruikt op standje 1.
Niet zeuren, maar scheuren!!! :enjoy:
Plaats reactie