Zondag 27 mei: Friesland toertocht

aankondigingen en aanrijroutes. opmerkingen en bedankjes voor de uitzetters

Plaats reactie
FOFO
105,2 kW
Berichten: 119
Lid geworden op: wo 05 mar, 2014 22:56
Locatie: Santpoort-zuid

Zondag 27 mei: Friesland toertocht

Bericht door FOFO »

Na de schitterende Zeeland-route en het komende Hemelvaart weekend in het Westerwald in Duitsland zullen we voor de vierde dagtoertocht van 2018 de koers op 27 mei naar het noorden van ons land verleggen. Friesland, een provincie met de nodige heroïek door de befaamde elfstedentochten. Nu gaan we die ijstocht niet rijden op de motor, maar we komen in het eerste deel van deze Friesland toertocht wel in een aantal Rayon-hoofdsteden van deze vermaarde schaatsroute. De motorrit is in totaal net iets meer dan 200 km lang. Startpunt is Grandcafé ’t Voorhuys, De Deel 20, 8302 EK Emmeloord. We verzamelen hier vanaf 9:30 uur, traditioneel met een volle tank! :thumbup: Het eerste deel van de route is bijna 105 km lang, waarna we de lunch gebruiken in “Het wapen van IJlst”, Galamagracht 1, 8651 EB IJlst. Het tweede deel van de route is bijna 102 km en eindigt in Lemmer bij Café-Restaurant Centrum, Burgemeester Krijgerplein 12, 8531 EA Lemmer.

Het eerste deel van de route voert ons van Emmeloord via Lemmer langs de Friese zuidkust met het IJsselmeer naar Stavoren door prachtig weids weideland, met dijken en typisch Friese boerderijen. Vanuit Stavoren blijven we de Friese kust volgen maar dan in noordelijke richting. We doen onder andere Hindeloopen, Workum en Makkum aan. Dan verleggen we de koers naar het oosten tot we ons lunchrestaurant “Het Wapen van IJlst hebben bereikt. Hun lunchkaart is zeer gevarieerd en ziet er met bijvoorbeeld hun “12 uurtje” veelbelovend uit! Bovendien hebben ze een fraai terras. Hopen op mooi weer dus! Na de lunch gaan we via de binnenlanden van Friesland naar het alom bekende Franeker, met zijn prachtig gesitueerde, bijzonder mooie oude stadhuis. We hebben dan het noordelijkste punt van onze Frieslandtocht bereikt. Al slingerend gaan we vervolgens onder Leeuwarden door en zakken dan weer af naar het zuiden. We hebben dan inmiddels de helft van de 11 steden aangedaan :headbang: . Via Joure en langs het Tjeukemeer komen we uiteindelijk weer uit in Lemmer. Daar nemen we weer afscheid van elkaar, al dan niet met een drankje, en scheiden onze wegen weer. Meld je aan voor deze mooie rit via de site van de AFMCN en beleef hoe mooi Nederland op de motor kan zijn!

Groet,
Frank
Gebruikersavatar
NZMSLex
105,2 kW
Berichten: 367
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 19:08
Locatie: Sleen
Contacteer:

Re: Zondag 27 mei: Friesland toertocht

Bericht door NZMSLex »

Niet dat ik mensen wil afschrikken, ... maar ik kom naar Fryslân komende zondag. Heb er zin in.
Niet zeuren, maar scheuren!!! :enjoy:
Rik
Site Admin
Berichten: 1075
Lid geworden op: za 02 okt, 2004 22:48
Locatie: Pijnacker
Contacteer:

Re: Zondag 27 mei: Friesland toertocht

Bericht door Rik »

Das mooi Lex, ik ook. Tot morgen!
Gebruikersavatar
Robse2
105,2 kW
Berichten: 129
Lid geworden op: di 10 mar, 2015 19:48
Locatie: Hengelo (OV)

Re: Zondag 27 mei: Friesland toertocht

Bericht door Robse2 »

Heb vandaag een toertocht van 200 km met klanten en relaties (87 motorrijders) van mijn werk gereden. Eigenlijk de reden waarom ik morgen niet mee rijd. 2 dagen rijden in een weekend wat maar bestaat uit 2 dagen is ff te veel.
In elk geval, neem een flesje water mee en las eventueel een extra schaduwrijke pauze in. Hebben wij ook gedaan te meer omdat niet iedereen voorzien is van doorwaai kleding oid en als de concentratie wegvalt door warmte en vermoeidheid is het te laat.
In elk geval wens ik jullie veel plezier \:D/ :enjoy:
Clublid 2005-2012 :enjoy: 2015 - heden :enjoy:
Gebruikersavatar
NZMSLex
105,2 kW
Berichten: 367
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 19:08
Locatie: Sleen
Contacteer:

Re: Zondag 27 mei: Friesland toertocht

Bericht door NZMSLex »

Ben net terug van een prachtige rit door Fryslan. Tenx voor de uitzetters en de voorrijders.
Een geweldige dag.
Inmiddels rommelt het hier stevig. Dus het zal wel gaan donderen.
Niet zeuren, maar scheuren!!! :enjoy:
Rik
Site Admin
Berichten: 1075
Lid geworden op: za 02 okt, 2004 22:48
Locatie: Pijnacker
Contacteer:

Re: Zondag 27 mei: Friesland toertocht

Bericht door Rik »

Wat een mooie provincie is Friesland. En de wegen zijn er ook nog eens leuk om te rijden.
Natuurlijk waren er meer mensen aan het genieten van het weer en de omgeving maar over het algemeen hebben we geen last van elkaar gehad (hoop ik).
Ik heb het erg naar mijn zin gehad en het was een prima warming up voor de ritten over twee weken.
Allard bedankt voor het voorrijden en Harrie voor het uitzetten van de rit en het voorrijden!

Ik hoop dat iedereen droog is thuisgekomen. Ik in ieder geval wel.
Plaats reactie