VRO training 2018

aankondigingen en aanrijroutes. opmerkingen en bedankjes voor de uitzetters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Charleyr
105,2 kW
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 26 mar, 2006 17:09
Locatie: Hoevelaken

VRO training 2018

Bericht door Charleyr »

Beste Leden.

Gezien het aantal voorvallen, welke soms ontstaan door eigen toedoen of door toedoen van andere weggebruikers, is het voor elke
motorrijd(st)er essentieel, om frequent de basis motor rijvaardigheden te herhalen / actualiseren en daarnaast wat extra kennis en vaardigheden op te gaan doen.
De VRO is er op gericht om jouw veiligheid in het verkeer te vergroten. Een dag hard werken met je eigen motor, veel leren en aan het eind van de dag een glimlach die nog maar net in je helm past. Jij bepaalt wat er gebeurt en niet je motor! Blijf je vaardigheden trainen! Door een goede voertuigbeheersing in combinatie met een anticiperende kijktechniek, ervaar je in één morgen de finesses van het slimme motorrijden. Spelenderwijs wordt er gewerkt met de motor en neemt je zelfvertrouwen toe. Jij hebt het zelf in je rechterhand!
De afgelopen jaren zijn een X-aantal VRO dagen georganiseerd door de club i.s.m. Gert Roelofs.
Gert heeft aangegeven om voor 2018 opnieuw een poging te wagen om een X-aantal VRO dagen te gaan samenstellen, afhankelijk van de belangstelling bij de leden.

Programma:
Een VRO dagprogramma kan er als volgt uit zien, (e.e.a. onder voorbehoud en behoefte van de groep):
10:00 Theorie behendigheid: Remmen, Gebruik van achterrem, Grip, Stuurtechnieken
10:30 Praktijk behendigheid: Remmen, Keren, Uitwijken, Stuurtechniek, Kijkgedrag, Berm inrijden, Vanuit stilstand met een korte draai wegrijden, rijden over obstakels (Motorband), Drempels, Stabiliteit
13:00 Eten (op eigen kosten in de omgeving)
140:0 Theorie verkeerstraining: Risico perceptie, Rijden in een groep, Droog en nat wegdek, Voorbereid op weg
14:30 Praktijk verkeerstraining: Controle handelingen, Kijktechnieken, Remmen in bochten of rotonde, Stuurtechniek
16:00 Einde

Planning 2018:
Het is de intentie om in eerste instantie een VRO opfris training in de maand April te gaan houden
De locatie waar gestart wordt is aan de Daltonweg 19 in Zwijndrecht.
De VRO vind plaats op de openbare weg. Het is de bedoeling dat er 8 tot 10 leden deelnemen aan een voortgezette rijopleiding per dag. Mochten er dus meer zijn dan 10 op een dag dan geldt wie het eerst inschrijft en betaald heeft, mee kan doen. Als er minder dan 8 leden deel willen nemen aan de VRO dag, gaat de cursus niet door. Dit wordt tijdig via de mail (indien bekend) en het forum meegedeeld.

Opgeven of informatie:
Dit kan je doen door een Mail sturen aan Gert Roelofs. (mailadres van Gert is via de extra FazerFlits gecommuniceerd)
Zet in het onderwerp van de mail: VRO dag 2018.
Zorg dat je in de mail je voor, achternaam vermeldt en tevens je telefoonnummer. Evt. extra vragen kan je ook in de mail zetten!
Als er vervolgens voldoende deelnemers zijn, wordt een plandatum bepaald of wellicht bij grote belangstelling meerdere plandata.
Je krijgt vervolgens nog een persoonlijke uitnodiging via de mail, waarna verwacht wordt dat je het deelname bedrag overmaakt aan de club

Reageer uiterlijk voor 30 januari 2018.



Betaling:
Er moet uiterlijk 6 weken voor de datum van de VRO dag betaald zijn. Als blijkt dat deelname niet mogelijk is door omstandigheden buiten toedoen van de deelnemer wordt het reeds betaalde bedrag teruggestort op de rekening van het betreffende lid.
Het bestuur vraagt een bijdrage van € 25,00 per voortgezette rijopleiding per lid / motor te betalen aan de penningmeester van de Fazerclub IBAN: NL10INGB0008238826 t.n.v. All Fazer Club Nederland onder vermelding: VRO Zwijndrecht 2018.

Deelname geschiedt geheel op eigen risico.
Zowel het bestuur van de AFCN, de organisatoren alsmede de rijinstructeur kunnen op geen enkele wijze aansprakelijk worden gesteld voor schades en/of letsel welke is ontstaan voor, tijdens of na deelname aan de cursus.
Er kunnen alleen leden van de Fazerclub deelnemen aan deze training.
Alle deelnemende leden dienen in het bezit te zijn van een geldig rijbewijs, een geldige verzekering voor de motor waarmee de cursus gevolgd wordt en die motor dient rij-technisch in voldoende staat van onderhoud te verkeren.
De cursist dient zelf na te gaan bij zijn of haar verzekeringsmaatschappij of voor/tijdens het volgen van deze cursus geen uitsluiting geldt voor de aansprakelijkheidsdekking.
Het dragen van beschermende kleding, inclusief motorlaarzen en -helmen, is verplicht
Door inschrijving verklaart de deelnemer tevens akkoord te gaan met de gestelde voorwaarden.


Gert Roelofs & Bestuur All Fazer Club Nederland
Charles Rijken

If it don't fit, don't force it, just relax and let it Go!
Gebruikersavatar
Hans
105,2 kW
Berichten: 194
Lid geworden op: za 19 jun, 2010 16:06
Locatie: Den Helder

Re: VRO training 2018

Bericht door Hans »

Lijkt mij wel leuk (en gezellig) om deze activiteit weer een keertje te doen. :hello1:
Dus alvast een mailtje naar Gert gestuurt om mij op te geven. :enjoy:
Tracer 9 GT Tech Kamo
Gert Roelofs
105,2 kW
Berichten: 248
Lid geworden op: wo 05 aug, 2009 19:21
Locatie: Bergen op Zoom

Re: VRO training 2018

Bericht door Gert Roelofs »

Hallo allemaal,

Er zijn dit jaar 2 dagen vro ingepland. Dat is op 15 april en 28 april. De start is in Zwijndrecht. Alle leden die hier aan deelnemen zijn via mail persoonlijk op de hoogte gebracht. Het aantal deelnemers was hoog en bestaat voor een groot deel uit nieuwe leden. Wat dit betreft is het goed aangeslagen.

Volgend jaar wordt er een bergtraining georganiseerd. Deze wordt dan gehouden in de Eifel en de grootte van de groep bestaat uit 6 leden naast de rijinstructeur. De verwachting is, dat bij voldoende animo, deze bergtraining gehouden gaat worden in een weekend in april 2019. In het jaar 2020 zullen er dan weer afhankelijk van de animo vro-trainingen gehouden worden. (Dit najaar worden meer bijzonderheden over de bergtraining op het forum bekend gemaakt)

De bedoeling is dat deze trainingen structureel zullen plaatsvinden om het jaar zoals dat nu ook is.

Naast deze training wordt er ook een mogelijkheid geboden om met een korting deel te nemen aan een training bij 2Theexperience, gevestigd aan de Xenonstraat 87 in Almere. De leden die hier gebruik van willen maken kunnen een code aanvragen waarmee zij een reductie op de prijs krijgen bij deze trainingen op het circuit in Almere. (Zie de website van 2Theexperience)
Deze code is bij mij en het bestuur verkrijgbaar. Alle leden zijn daar in het najaar 2017 via een nieuwsbrief van op de hoogte gebracht.

Groetjes
Gert :glasses7: :glasses7: :glasses7: :glasses7: :glasses7: :glasses7: :glasses7:
Gebruikersavatar
Raceblu07
50 kW
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 22 feb, 2016 21:01
Locatie: Zoetermeer

Re: VRO training 2018

Bericht door Raceblu07 »

Top geregeld Gert!!

Raceblu07
Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen.
Gebruikersavatar
PatrickSoler
35 kW
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 06 apr, 2018 22:20

Re: VRO training 2018

Bericht door PatrickSoler »

Mocht er iemand uitvallen dan bied ik mij aan als reserve kandidaat mits mogelijk :hello2:
Yamaha FZS600 Fazer '02
Gebruikersavatar
PatrickSoler
35 kW
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 06 apr, 2018 22:20

Re: VRO training 2018

Bericht door PatrickSoler »

Voor degenen die aanwezig waren vandaag, de foto's en video's die ik heb gemaakt staan op Dropbox. Jullie kunnen ze bekijken via onderstaande link:

https://www.dropbox.com/sh/g3ql1smccxl4 ... qfrXa?dl=0
Yamaha FZS600 Fazer '02
wimvandervlis
105,2 kW
Berichten: 249
Lid geworden op: za 09 jan, 2010 16:59
Locatie: Westland

Re: VRO training 2018

Bericht door wimvandervlis »

Vandaag de VRO training gehad

Kort samengevat: ben blij dat ik het weer gedaan hebt. Een soort van reflectie over je eigen rijkunsten.

Dus nogmaals dank aan "onze" trainer/lesgever/vragensteller :thumbup:

Dat laatste is goed te begrijpen door degene die een keer les hebben gehad van deze (goede) instructeur

Groet, Wim
FZS 600 en 4 XS-en
1978 tot 1982
Gebruikersavatar
Charleyr
105,2 kW
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 26 mar, 2006 17:09
Locatie: Hoevelaken

Re: VRO training 2018

Bericht door Charleyr »

PatrickSoler schreef:Voor degenen die aanwezig waren vandaag, de foto's en video's die ik heb gemaakt staan op Dropbox. Jullie kunnen ze bekijken via onderstaande link:

https://www.dropbox.com/sh/g3ql1smccxl4 ... qfrXa?dl=0
Top Patrick,

Mooi dat je foto's hebt gemaakt en dat als nieuw lid. =D> =D> =D>
Bij deze ben je gepromoveerd tot clubfotograaf :director:
Charles Rijken

If it don't fit, don't force it, just relax and let it Go!
Gebruikersavatar
Charleyr
105,2 kW
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 26 mar, 2006 17:09
Locatie: Hoevelaken

Re: VRO training 2018

Bericht door Charleyr »

Charleyr schreef:
PatrickSoler schreef:Voor degenen die aanwezig waren vandaag, de foto's en video's die ik heb gemaakt staan op Dropbox. Jullie kunnen ze bekijken via onderstaande link:

https://www.dropbox.com/sh/g3ql1smccxl4 ... qfrXa?dl=0
Top Patrick,

Mooi dat je foto's hebt gemaakt en dat als nieuw lid. =D> =D> =D>
Bij deze ben je gepromoveerd tot clubfotograaf :director:
Bij deze mijn bijdrage aan VRO dag 2, afgelopen zaterdag
Voor degene, die ook nog foto's hebben gemaakt, je kan deze in dezelfde map plaatsen, via de upload button

https://charleyr.stackstorage.com/s/3hVKT2sd2Kx3dYl
Charles Rijken

If it don't fit, don't force it, just relax and let it Go!
Gebruikersavatar
PatrickSoler
35 kW
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 06 apr, 2018 22:20

Re: VRO training 2018

Bericht door PatrickSoler »

Charleyr schreef:
PatrickSoler schreef:Voor degenen die aanwezig waren vandaag, de foto's en video's die ik heb gemaakt staan op Dropbox. Jullie kunnen ze bekijken via onderstaande link:

https://www.dropbox.com/sh/g3ql1smccxl4 ... qfrXa?dl=0
Top Patrick,

Mooi dat je foto's hebt gemaakt en dat als nieuw lid. =D> =D> =D>
Bij deze ben je gepromoveerd tot clubfotograaf :director:
Ik ben vereerd hahah, dankjewel :notworthy:
Zal voortaan ook m'n actioncam meenemen voor wat bewegende beelden, die was ik vergeten helaas
Yamaha FZS600 Fazer '02
Plaats reactie