Hemelvaart 10 t/m 13 mei 2018

aankondigingen en aanrijroutes. opmerkingen en bedankjes voor de uitzetters

Gebruikersavatar
Odrie
105,2 kW
Berichten: 866
Lid geworden op: do 25 nov, 2004 11:37
Locatie: Vlissingen

Re: Hemelvaart 10 t/m 13 mei 2018

Bericht door Odrie »

Nieuwe update voor het Hemelvaartweekend.
Alle 1 persoonskamers zijn vergeven; er kan alleen nog maar aangemeld worden voor de 2 persoonskamers.

1. Charles
2. Han
3. Hans L
4. Rob S
5. Peter
6. Ada
7. Ben
8. Patrick
9. Rob
10. Audrey
11. Willem
12. Gert
13. Marloes
14. Pascal
15. Hans V
16. Ernst
17. Michel M
18. Snah
19. André
20. Robert
21. Marc
22. Dick
23. Frank
24. Jan
25. Django
We're no Strangers, we're just good friends who haven't met yet !!!!!!
Gebruikersavatar
Odrie
105,2 kW
Berichten: 866
Lid geworden op: do 25 nov, 2004 11:37
Locatie: Vlissingen

Re: Hemelvaart 10 t/m 13 mei 2018

Bericht door Odrie »

Er is nog 1 plaats op een 2 persoonskamer beschikbaar. Wie-o-wie wil dit laatste bedje???
We're no Strangers, we're just good friends who haven't met yet !!!!!!
Gebruikersavatar
Charleyr
105,2 kW
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 26 mar, 2006 17:09
Locatie: Hoevelaken

Re: Hemelvaart 10 t/m 13 mei 2018

Bericht door Charleyr »

Odrie schreef:Er is nog 1 plaats op een 2 persoonskamer beschikbaar. Wie-o-wie wil dit laatste bedje???
Inmiddels zijn alle kamers bezet!
Charles Rijken

If it don't fit, don't force it, just relax and let it Go!
Gebruikersavatar
Peter_Smith
105,2 kW
Berichten: 198
Lid geworden op: di 10 jul, 2012 20:31
Locatie: Zoetermeer

Re: Hemelvaart 10 t/m 13 mei 2018

Bericht door Peter_Smith »

Zo wij zijn weer thuis. Om 13.20 u stonden de motoren weer in de garage.

Wij zijn Noordwaarts de snelweg op gegaan maar konden de regen niet voorblijven. Hebben een flinke emmer over ons heen gekregen. Ik denk dat niemand droog thuis is/komt vandaag.

Allemaal bedankt voor een super weekend en tot de volgende.
Als je geen tijd hebt voor je passie, is het dan wel je passie?
Gebruikersavatar
HansV
105,2 kW
Berichten: 303
Lid geworden op: do 04 nov, 2004 1:37
Locatie: Lisserbroek
Contacteer:

Re: Hemelvaart 10 t/m 13 mei 2018

Bericht door HansV »

Ik was om 17.10 uur thuis. :toothy8: De route was prima geregeld door Ernst. :enjoy:
We hebben gelukkig maar 1 bui gehad. :cry: Hij duurde wel van 09.00 uur tot 16.00 uur.
Onderweg nog een klein pech gevalletje gehad. De motor van Charles viel op de snelweg uit en na 2 uur kwam de Adac al om hem op te halen.

Ik vond het een gezellig weekend en heb heerlijk gereden. :-D

Audrey bedankt voor het regelen van het hotel en route uitzetters voor de mooie routes. =D>
Mijn FJR is al redelijk ingereden en kan niet wachten op de nieuwe Hyperpro vering.
Jullie gana horen hoe die bevallen.

Ik wens jullie verder veel sterkte en mooi weer met de Oostenrijk week.

Groetjes
Hans
Hans Verschuren

Voorzitter:
All Fazer & MT club Nederland
Gebruikersavatar
Charleyr
105,2 kW
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 26 mar, 2006 17:09
Locatie: Hoevelaken

Re: Hemelvaart 10 t/m 13 mei 2018

Bericht door Charleyr »

Zoals vriend Hans V al aangaf, een niet geplande stop op de terugweg


Het is een vreemde gewaarwording, als je met 140 op de middelste baan in Duitsland rijdt, in de stromende regen, alle rijstroken met onnoemlijk veel verkeer en dat ineens de motor afslaat.
Ik had gelukkig het besef om de koppeling in te drukken , naar rechts te kijken, mijn rechterarm uit te steken en rustig tussen de auto's manoeuvrerend te belanden op de vluchtstrook.
Daar sta je dan geheel onbeschut in de stromende regen, motor proberen te starten, maar ook de startmotor deed niets meer, verlichting deed het nog wel,.
Mijn geluk was, dat ik vervolgens op een 200m afstand een viaduct zag en dat de weg afliep, dus op de motor zitten en laten rollen naar de het viaduct. Daar stond ik met 2 dappere en fijne clubvrienden te wachten totdat de pechhulp kwam. (dat duurde natuurlijk veel te lang, ruim 1 1/2 uur en ondanks mijn verzoek dat Han en Hans V, wel weer op pad konden, hebben ze mij gezelschap gehouden, totdat ze zeker wisten, dat ik veilig en comfortabel genoeg van de snelweg werd afgevoerd. Ondertussen zag ik ook berichtjes van Ernst en Frank, die voor mij reden en ergens anders een half uur aan het wachten waren, totdat ze een berichtje kregen dat voor mij het einde oefening was.
WhatsApp Image 2018-05-13 at 17.40.33.jpeg
De motor is afgezet in Dusseldorf, bij een BMW dealer, die open was, (wel de auto afdeling, aan de overkant van de straat is overigens de motor afdeling, die gesloten was).
Gevalletje garantie maar toch het is toch een BMW?
Jaren met verschillende Yamaha's gereden en nooit mechanische pech gehad, anders dan lekke banden.
Ik kon btw kiezen tussen overnachting of een lease autootje naar huis.
Dat laatste maar gedaan, moest wel 10 min. nog buiten wachten want om 17:00u, stond ik buiten met al mijn spullen, zaak gesloten.
Gelukkig heeft de BMW service van alles gedaan om mij niet te lang te laten wachten.
Ik verneem wel hoe lang het duurt, in principe staat de auto gehuurd tot volgende week maandag, ik kan kiezen of ik dan zelf de motor op ga halen, mits deze daar wordt gerepareerd, er is ook gevraagd of ik wellicht alles wil laten brengen, dus ik zie wel.
Han en Hans V, hebben mij geweldig mentaal ondersteund door er alleen te zijn en de berichtjes van Ernst en Frank ook hoor.
Het meest emotionele moment van de dag?
Toen ik rond 19:30u ,de auto uitstapte en Jolanda mij snikkend een heerlijke knuffel gaf en onze zoon een opgeluchte blik in de ogen had.

Vanochtend ben ik gebeld door een zeer vriendelijke man van het BMW motor filiaal, ze wisten niet waar de motor was geparkeerd.
In Dusseldorf is ook een behoorlijk grote BMW vestiging die gescheiden is, dus ik heb hem verteld dat mijn motor achter het hek stond van de afdeling verkoop nieuwe auto's
Tevens mijn track info verstuurd
WhatsApp Image 2018-05-14 at 12.05.48 (Small).jpeg
Nu zie ik dat de motor inmiddels in het pand aan de andere kant van de straat staat.
WhatsApp Image 2018-05-14 at 12.05.48(1) (Small).jpeg
We wachten dus rustig af.
Het weekend was gezellig , ik heb veel gelachen, heerlijk gereden en ook weer een beetje de contacten aangehaald.
Op wat kleine valpartijtjes na, met wat lichte schade, maar gelukkig geen lichamelijke schade is het allemaal goed verlopen.
Nogmaals Audrey bedankt voor de goede zorgen.
Frank, Peter & Harry, bedankt voor het maken van de mooie route
Alle participanten bedankt voor de gezelligheid, die wil ik graag zo houden

Mijn boodschap die uiteraard voor iedereen geldt is, dat wij deze gezelligheid moeten blijven koesteren, dus houdt rekening met elkander en wees op zijn tijd flexibel, Dat geldt zowel voor het motorrijden als ook het omgaan met elkaar.
Laat kleine pietluttige dingen geen groot issue worden en , dat is mijn motto als mens, maar ook als voorzitter van de club

CU later!
Charles Rijken

If it don't fit, don't force it, just relax and let it Go!
Gebruikersavatar
NZMSLex
105,2 kW
Berichten: 367
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 19:08
Locatie: Sleen
Contacteer:

Re: Hemelvaart 10 t/m 13 mei 2018

Bericht door NZMSLex »

Balen Charles! Maar ja, dan moet je ook maar geen BMW gaan rijden :-)

Ben zeer benieuwd wat de oorzaak is van deze totale uitval. Dat gebeurt uiteraard alleen maar als het stortregent. Het levert in ieder geval een sterk verhaal en veel herinneringen op.

BTW: Welk GPS-tracking systeemheb je in de Beemer zitten?
Niet zeuren, maar scheuren!!! :enjoy:
Michel_M
50 kW
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 14 mar, 2016 19:47
Locatie: Tilburg

Re: Hemelvaart 10 t/m 13 mei 2018

Bericht door Michel_M »

Balen van de BMW Charles, daar zit je niet op te wachten in zulk weer. Hopelijk kunnen ze het vlot oplossen.

Django en ik zijn zondag eerst nog ~175 km binnendoor gereden richting Essen, letterlijk geen druppel gezien de hele weg... :-"
Tot we de snelweg op draaiden en het toch aardig begon te hozen.

Maar al met al weer een weekend lekker gereden, dit gebied is zeker voor herhaling vatbaar!

Heb nu alweer zin in de trip naar Oostenrijk! :enjoy:
Triumph Speed Triple '14 - Suzuki GSX-R 600 '06 - Suzuki GSX-R 600 '02
Gebruikersavatar
Charleyr
105,2 kW
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 26 mar, 2006 17:09
Locatie: Hoevelaken

Re: Hemelvaart 10 t/m 13 mei 2018

Bericht door Charleyr »

NZMSLex schreef:Balen Charles! Maar ja, dan moet je ook maar geen BMW gaan rijden :-)

Ben zeer benieuwd wat de oorzaak is van deze totale uitval. Dat gebeurt uiteraard alleen maar als het stortregent. Het levert in ieder geval een sterk verhaal en veel herinneringen op.

BTW: Welk GPS-tracking systeemheb je in de Beemer zitten?
GPS tracker en alarm van TKSTAR
zie bv http://www.dx.com/nl/p/tkstar-tk905-veh ... vn1BeRlKCg

Bij aliexpress besteld voor dacht ik 49 dollar incl. verzendkosten
Buiten het tracken via SMS & Internet, kan je deze ook instellen om je een alarm te geven als iemand aan je motor komt, het alarm is gevoeliger dan het BMW
alarm en triggert dan een SMS en een alert naar een vooraf ingesteld telefoonnummer.
Het apparaat heeft zelf geen ingebouwd akoestisch alarm, dus degene die aan je motor zit, zal niets merken.
Daarnaast zit er een batterij in, die zorgt dat het apparaat zeker 3 weken aktief blijft en monitort.
Uiteraard moet je een Sim kaartje erin zetten, die voldoende SMS'jes kan genereren en beschikt over internet
Bij Simpel een abonnement voor 4;- per maand, 1000 sms, 500mb (wat veel teveel is in de praktijk)
Je kan er tevens micro usb kabel op aansluiten voor een vaste voeding van een usb aansluiting
Charles Rijken

If it don't fit, don't force it, just relax and let it Go!
HansL
105,2 kW
Berichten: 141
Lid geworden op: ma 21 mar, 2011 21:35

Re: Hemelvaart 10 t/m 13 mei 2018

Bericht door HansL »

Beter laat dan nooit :-D

Ik was zondagmiddag even na vieren thuis.
Zonde dat jullie allemaal nat geregend zijn,
ik heb mijn eerder gemaakte 'noordelijke route' gereden
en ben bijtijds gestart om de regen te grotendeels te omzeilen en voor te blijven.
Dat betekende dat ik mijn ontbijt in het hotel heb overgeslagen
en onderweg de tankstop met de sanitaire stop en het ontbijt heb gecombineerd.
Binnendoor tot bij Hagen, snel het Ruhrgebied door (één buitje)(beetje file)
en vanaf 's Heerenberg (één van de eindpunten, niemand vd club aanwezig)
weer binnendoor langs Rijn en Waal. Bij Kesteren begon het te miezeren,
toen bij Veenendaal de snelweg maar genomen. Bij thuiskomst was het alweer droog.

Het was een prachtig motorweekend met veel mooie kilometers,
wel jammer dat de donderdagochtend zo verregende,
gelukkig was de middag weer zonnig.

Als uitvalsbasis was het hotel uitstekend, om te slapen goed,
maar het diner liet zeker te wensen over....

Audrey bedankt voor de organisatie
en iedereen voor de gezelligheid.
Wel jammer dat ik om gezondheidsredenen niet in staat ben
om mij aan het rijtijdenbesluit van de club te houden.
Een Fexit is daardoor onvermijdelijk geworden (daar hebben
enkelen mij in het bijzonder op gewezen).

Misschien tot ziens
groet van Hans (Snah)
Gebruikersavatar
Charleyr
105,2 kW
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 26 mar, 2006 17:09
Locatie: Hoevelaken

Re: Hemelvaart 10 t/m 13 mei 2018

Bericht door Charleyr »

Net gebeld door BMW, het technische rapport geeft aan dat er "iets" met het motorblok is.
Tja, dat kan van alles zijn, maar BMW Motorrad heeft opdracht gegeven voor het plaatsen van een nieuw motorblok.
Dit wordt as vrijdag/zaterdag uitgevoerd, dan testen en het blok wordt ook ingereden door een monteur,(1000km beurt), woonachtig in Emmeloord, die het hele weekend met de motor mag spelen.
Men denkt dat de motor volgende week woensdag weer overgedragen kan worden.
IK ben benieuwd
Charles Rijken

If it don't fit, don't force it, just relax and let it Go!
Gert Roelofs
105,2 kW
Berichten: 248
Lid geworden op: wo 05 aug, 2009 19:21
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Hemelvaart 10 t/m 13 mei 2018

Bericht door Gert Roelofs »

Hallo allemaal,

Het filmpje van het Hemelvaartweekend is klaar. Het staat op YouTube onder de link: https://youtu.be/kChkQXK1zCA
Veel kijkplezier.

Groetjes
Gert
Gebruikersavatar
hans l
105,2 kW
Berichten: 276
Lid geworden op: wo 03 nov, 2004 20:15
Locatie: 's-Heerenberg

Re: Hemelvaart 10 t/m 13 mei 2018

Bericht door hans l »

Hij is weer mooi Gert :enjoy:
Gebruikersavatar
Robse2
105,2 kW
Berichten: 129
Lid geworden op: di 10 mar, 2015 19:48
Locatie: Hengelo (OV)

Re: Hemelvaart 10 t/m 13 mei 2018

Bericht door Robse2 »

Hey Gert, leuk filmpie. Helaas geen vonkjes****was een geslaagd weekend. Groet Rob
Clublid 2005-2012 :enjoy: 2015 - heden :enjoy:
Gert Roelofs
105,2 kW
Berichten: 248
Lid geworden op: wo 05 aug, 2009 19:21
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Hemelvaart 10 t/m 13 mei 2018

Bericht door Gert Roelofs »

Hallo Rob,

De vonkjes zitten er echt in, 2 keer zelfs. Ze zitten aan het eind van de film en omdat er 2 motoren tussen zaten is het minder goed te zien. Ze zijn er echt Rob. Kijk maar eens bij 10.38 en 10.42 op de tijdlijn van de film.

Groetjes
Gert. :glasses7: :glasses7: :glasses7: :glasses7: :glasses7: :glasses7: :glasses7:
Plaats reactie