Zaterdag 16 september: Zeeland-route

aankondigingen en aanrijroutes. opmerkingen en bedankjes voor de uitzetters

Plaats reactie
FOFO
105,2 kW
Berichten: 119
Lid geworden op: wo 05 mar, 2014 22:56
Locatie: Santpoort-zuid

Zaterdag 16 september: Zeeland-route

Bericht door FOFO »

Het motorjaar gaat zijn laatste fase in. De negende tourrit zal zaterdag 16 september worden verreden. Grijp dus je kans, zeker als het mooi weer is, om nog even een lekker stuk te rijden in ons historisch rijke Zeeland! Routemaker Gert weet ons over 233 kilometers heerlijk te vermaken. We verzamelen vanaf 9:30 uur bij de McDonald’s, De Boulevard Noord 8, 4617 HD Bergen op Zoom. We verterekken om 10:30 uur met een volle tank :headbang: voor het eerste deel van de route die 127 kilometer lang is en ons in Middelburg brengt. Hier gebruiken we de lunch bij Wooncafé Schroevers Segeersstraat 13, 4331 JM Middelburg. Na de pauze volgen nog 106 kilometers, die ons weer terugbrengen naar het beginpunt in Bergen-op-Zoom.

Het leuke van Zeeland vind ik persoonlijk altijd de enorme bekendheid van de plaatsnamen, zelfs als je er nog nooit bent geweest. De scheepvaart, visserij, watersnoodramp en Deltawerken hebben daar allemaal aan bijgedragen. Zo komen we in het eerste deel van de route in/langs: Yerseke, Veere, Domburg en Westkapelle op Walcheren en Noord/Zuid-Beveland (alleen die naam al!). Je beseft dan dat Zeeland heel sterk verweven is met de historie en cultuur van Nederland. Middelburg was bijvoorbeeld, na Amsterdam, de belangrijkste stad van de VOC. Scheepvaart en handel brachten ons rijkdom. En de sporen daarvan zijn duidelijk te zien. De lunch hebben we in de prachtige oude binnenstad van Middelburg bij wooncafe Schroevers. Die heeft een leuke en gevarieerde kaart.

Na de lunch maakt Gert ons deelgenoot van zijn grootste geheimen op het gebied van Zeeuwse motorroutes. Als we geluk hebben kunnen we de klok van Arnemuiden horen slaan vlak na de start van het tweede deel van de route. Gert weet als geen ander ook de juiste motorwegen op Beveland te vinden, waar de drempels en oom agent wat minder aanwezig lijken te zijn. Plezier voor tien dus! Na 106 km hebben we dan zowel de Wester- als de OosterSchelde gezien en zijn we weer terug gekeerd bij het startpunt van deze dagtocht!

Komt allen en schrijf je tijdig in!

Groet,
Frank
Gebruikersavatar
Charleyr
105,2 kW
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 26 mar, 2006 17:09
Locatie: Hoevelaken

Re: Zaterdag 16 september: Zeeland-route

Bericht door Charleyr »

De FazerFlits voor de Zeeland Route, is inmiddels via de mail aan de contributie leden verstrekt!

Voor de niet contributieleden een aangepaste FazerFlits.
(zonder route download mogelijkheid)

http://web2.mpzmail.com/bg/viewEmail.asp?cid=171911-
Charles Rijken

If it don't fit, don't force it, just relax and let it Go!
Gert Roelofs
105,2 kW
Berichten: 248
Lid geworden op: wo 05 aug, 2009 19:21
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Zaterdag 16 september: Zeeland-route

Bericht door Gert Roelofs »

Hallo allemaal,

De weersvoorspellingen zijn voor komende zaterdag voor zuidwest Nederland erg slecht. Het zal de gehele dag behoorlijk regenen volgens de voorspelling. De weersvoorspelling is voor komende zondag daarentegen in Zeeland behoorlijk gunstig. Het is dan droog en regelmatig zonnig.
Om deze reden is besloten de toertocht niet zaterdag maar zondag 17 september 2017 te rijden. Al overige bijzonderheden blijven hetzelfde. Er hebben zich tot nu toe 6 leden ingeschreven en deze zijn via mail en telefoon benaderd.
Ik hoop dat er zich meerdere leden nog gaan inschrijven voor deze tocht op zondag om in Zeeland met goed weer te rijden met de motor.

Groetjes
Gert :glasses7: :glasses7: :glasses7: :glasses7: :glasses7: :glasses7: :glasses7:
Gebruikersavatar
Frans-V
110,3 kW
Berichten: 4652
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 16:23
Locatie: B. op Z
Contacteer:

Re: Zaterdag 16 september: Zeeland-route

Bericht door Frans-V »

Shiterdeschitschit, ik was altijd een groot voorstander als de weersomstandigheden slecht zijn om een rit te verzetten....
Zo ook voor de Zeeland rit, een goed beslissing om deze een dag later te doen...............
Alleen go.gloeiendenakendenondejuu, zaterdag alles in het werk gezet om met mijn cluppie weer eens meet te rijden.....
Kleding 2 maten uit genomen(krimpt met aan de kapstok hangen),nieuwe olie in die klapdoos,(zelfs gewassen).........
En nu had ik voor zondag al iets anders in de planning staan, waar ze op me staan te wachten...............
DUS ???????????????????? ik KEN NIET MEE NIE............is er 1 in Spijkenisse die zit te lachen,kijk maar op Facebook.............
Hoop dat jullie mooi weer hebben in ons wonderschone ZEELAND............Gr F3
Vriendelijkheid weggeven is moeilijk;je krijgt het bijna altijd terug.....gr F3/FxtFF
Gebruikersavatar
Frans-V
110,3 kW
Berichten: 4652
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 16:23
Locatie: B. op Z
Contacteer:

Re: Zaterdag 16 september: Zeeland-route

Bericht door Frans-V »

En ???????????????????????? 3 druppels gevallen in en om B.o.Z, we missen Erwin krol :banghead:
Vriendelijkheid weggeven is moeilijk;je krijgt het bijna altijd terug.....gr F3/FxtFF
Rik
Site Admin
Berichten: 1075
Lid geworden op: za 02 okt, 2004 22:48
Locatie: Pijnacker
Contacteer:

Re: Zaterdag 16 september: Zeeland-route

Bericht door Rik »

Het is hier zeiknat Frans. Mijn tuin lijkt wel een moeras.

Ik hoop voor de deelnemers morgen dat het dan nog beter weer is dan vandaag. :enjoy:
Plaats reactie