Teuto Tour

aankondigingen en aanrijroutes. opmerkingen en bedankjes voor de uitzetters

Plaats reactie
Gert Roelofs
105,2 kW
Berichten: 248
Lid geworden op: wo 05 aug, 2009 19:21
Locatie: Bergen op Zoom

Teuto Tour

Bericht door Gert Roelofs »

Hallo allemaal,


Komende zaterdag, 24 september 2016 is de Teuto-Tour gepland. De route is ongeveer 250 km lang. Goed en vlot te rijden. Heerlijke stuurweggetjes waar je met een lekker gangetje overheen kan. Overwegend rustige wegen van goede kwaliteit. Een zeer gevarieerde route waarbij je zowel over bochtige Bundesstrassen rijdt als over kleinere binnenwegen. De route is gemaakt door Ton en Corinna Paaij. Zij kennen de streek en weten precies welke wegen de moeite waard zijn. Omdat je in Duitsland rijdt moet je wel jou identiteitskaart of paspoort bij je hebben.

TIP:

Omdat de afstand voor veel leden erg ver zal zijn, heb ik nog iets wat het overwegen waard is. Pas geleden hebben Ada, Peter, Hennie en ik deze route gereden. Wij hebben toen een overnachting geboekt in Delden bij het Wapen van Delden aan de Langestraat 242 voor €49,00 pp op basis van halfpension. Gewoon bellen als je dit wat lijkt: 074-3761355. Dit hotel was boven verwachting gezien de prijsstelling. Goede schone slaapkamers en goed eten. De motor kan je daar ook veilig wegzetten. Je kan er een leuk weekendje van maken om met een mooie route vanaf huis daar naar toe te rijden en ook met een mooie tocht weer huiswaarts. Handig zou dan zijn een stukje Twente en Salland mee te pakken. Het voordeel hiervan is dat er dan voldoende tijd is om uitgerust aan deze wel erg mooie Teuto-tour route te gaan beginnen.

Start:

De bedoeling is om vanaf zaterdag 24 september om 10.00 uur in onderstaande Bikertreff te verzamelen en uiterlijk om 10.45 uur te vertrekken vanaf
Bikertreff Felsenmühle. http://www.felsenmuehle-ochtrup.de Een druk bezochte Bikertreff in Ochtrup aan de Weiner 166. Binnen is voldoende ruimte voor koffie en dergelijke.

1e stop.

Bad Lear het rustpunt aan de Bikertreff aan de Vossbrink zou ik persoonlijk overslaan. Ik heb de indruk dat dit trefpunt achteruit is gegaan en er nog maar weinig klanten/gasten komen. Gezelliger is het in Bad Lear zelf in het centrum. Genoeg terrasjes en lekker druk / levendig. Dus ipv bij Bad Lear rechtsaf te slaan zou ik linksaf de route volgen en het centrum van Bad Lear in rijden. Uiteraard is de keuze aan jullie zelf.

2e stop.

Vlak bij Lienen ga je met een paar haarspeldbochten naar beneden. Onder in het plaatsje Lienen zijn genoeg restaurantjes voor een 2e stop. Je kan ook terug gaan (zoals de route ook is) en naar het restaurant Waldwirtschaft Malepartus gaan (zit in de route gepland) waldwirtschaft-malepartus.de. Dit is een mooi plekje met een heel mooi uitzicht. Het enige is, dat vooral bij mooi weer het hier heel erg druk is. Als je de indruk hebt dat er daar in de directe omgeving veel verkeer is dan kan je ook aannemen dat het in dat laatste restaurant erg druk zal zijn. Dat zie je op het moment dat je al via de haarspeldbochten naar beneden rijdt. Ik zelf zou er dan voor kiezen om de 2e stop beneden in Lienen te maken.

3e stop.(eindpunt)

Hier bereiken we het eindpunt van de tocht. Het punt waar de route ook begonnen is. Er zullen waarschijnlijk zeer veel motoren staan bij de Bikertreff Felsenmühle. Er zal best genoeg ruimte over zijn om nog een plekje te vinden.

Groetjes
Mies en Gert
Fazerfun
72 kW
Berichten: 86
Lid geworden op: ma 15 aug, 2011 22:39
Locatie: Gouda

Re: Teuto Tour

Bericht door Fazerfun »

Pascal en ik hebben nog wel zin in een dagje lekker sturen. We hebben een nachtje in Delden geboekt om fris en fruitig aan de rit te kunnen beginnen.


Marloes
Life is like riding a bike. To keep your balance you must keep moving.
Gebruikersavatar
SilverTip
110,3 kW
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:06
Locatie: Tilburg

Re: Teuto Tour

Bericht door SilverTip »

Mooi omschreven Gert, wij kunnen er helaas niet bij zijn.
Gezien de routes die Ton en Corinna in het verleden hebben aangeleverd, zal het zeker genieten worden :enjoy:

Groetjes en veel plezier,

Michel
Leven in het moment, reizen en samen genieten, morgen kan het ineens anders zijn.....
Plaats reactie