Franse Alpen Toer 2016

aankondigingen en aanrijroutes. opmerkingen en bedankjes voor de uitzetters

FOFO
105,2 kW
Berichten: 119
Lid geworden op: wo 05 mar, 2014 22:56
Locatie: Santpoort-zuid

Re: Franse Alpen Toer 2016

Bericht door FOFO »

Ik sluit graag aan bij zowel de heen als de terugreis (dagje eerder weg naar Lux en dagje later thuis van deze trip). Luxemburg lijkt me prima. Geod gevonden Charly! Ook de route ziet er goed uit. Voor mij is een twee persoonskamer OK (als er iemand is die mijn gesnurk denkt te kunnen verdragen).
Ik heb er al zin in.

Frank
Gebruikersavatar
Charleyr
105,2 kW
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 26 mar, 2006 17:09
Locatie: Hoevelaken

Re: Franse Alpen Toer 2016

Bericht door Charleyr »

Hans schreef:Goh Charley , gaf ik in September al aan om extra te overnachten, sta ik niet op je lijstje.
Maar dan toch bij deze, ik wil ook mee. Oja ik heb geen Whatsapp.

He Willem heb je een andere motor of is het plaatje een stille wens.

Vr.gr. Hans
Hans, ik heb je bewust even niet op jet lijstje gezet, omdat ik eerst een reactie wilde afwachten. je staat genoteerd!
Ik neem aan dat je wel een telefoon hebt en een email adres :tongue3: :tongue3: :tongue3:
Charles Rijken

If it don't fit, don't force it, just relax and let it Go!
Gebruikersavatar
Fuel Supply
105,2 kW
Berichten: 275
Lid geworden op: do 10 mar, 2011 13:23
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Franse Alpen Toer 2016

Bericht door Fuel Supply »

Hans schreef:He Willem heb je een andere motor of is het plaatje een stille wens.
Uhh, als voorzitter van de Fazer en Friends club is dit een speciale uitvoering van een "Friends" model :-" Maar inderdaad als ik in mijn motorschuurtje onder de hoes gluur is de gelijkenis met het fotootje bij mijn berichten afgerond zo'n beetje ... 100% :lol: :tongue3:
Ze hebben er met het oog op de Alpen prachtige bijpassende koffers voor ......

Grtz., Willem
Haast je als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt.
wimvandervlis
105,2 kW
Berichten: 249
Lid geworden op: za 09 jan, 2010 16:59
Locatie: Westland

Re: Franse Alpen Toer 2016

Bericht door wimvandervlis »

Het gaat niet over extra overnachtingen, want dat kost extra dagen (al lijkt het mij niet verkeerd wat jullie gepland hebben).

Maar toch wat te melden over Frankrijk. Vrijdag een doorwaai motorjas aangeschaft. Vorig jaar met mijn motorvakantie ook gereden in Frankrijk en daar de ervaring opgedaan dat ventilerende kleding op sommige momenten echt noodzakelijk is om niet oververhit te raken.

Dus nu maar hopen dat ik hem nodig heb (want dan is het alvast goed weer :lol: ).

Wim
FZS 600 en 4 XS-en
1978 tot 1982
Gebruikersavatar
Pdej
105,2 kW
Berichten: 119
Lid geworden op: ma 14 mei, 2007 21:25

Re: Franse Alpen Toer 2016

Bericht door Pdej »

De tijd vliegt voorbij. Nog iets meer dan 3 maanden en dan is het zover. Alweer voor de derde keer organiseer ik een motorreis naar de bergen. Deze keer gaan we overwegend het noordelijke gedeelte van de France Alpen berijden. Oorspronkelijk vertrekdatum was zaterdag 11 juni, maar dat is spontaan vrijdag 10 juni geworden. Er zijn namelijk twee groepen die al op vrijdag vertrekken met een extra overnachting op de route naar Pontarlier. Zaterdag komt, op één persoon na, de hele groep aan in Pontarlier. Mijn bedoeling is om daar te overnachten in het Ibis hotel. De definitief boeking wil ik eind maart gaan rondmaken. Zondag 12 juni maken we een prachtige tour door Zwitserland langs het meer van Genève richting de France Alpen. Via het plaatsje Morgins over de Pas de Morgins verlaten we Zwitserland en via het Franse plaatsje Châtel gaan we over de Col de Corbier door de Haute-Savoie richting Morzine, Les Gets naar Cluses. Vervolgens gaan we over Col de la Colombière richting La Clusaz. Vanuit La Clusaz gaan we over de Col des Aravis naar Albertville, waar we dan 6 overnachtingen in Hotel Sainte Hélène zullen hebben.

Tijdens ons verblijven in Albertville gaan we 5 dag tochten maken van gemiddeld 300 km. Van de 5 routes die ik heb gemaakt heb ik er van 3 een iets langere versie gemaakt. We zullen ter plekke beslissen welke we die dag gaan rijden. Als de weer goden ons goed gezind zijn leveren de langere routes een aantal iets meer zuidelijker gelegen bergpassen op namelijk, Col du Télégraphe, Col du Galibier, Col du Lautaret en Col de d’ Izoard. Maar goed, dat zien we daar wel. :-D

Ik noem nog een aantal passen die we deze dagen zullen berijden, Col de l' Iseran, Col de la Croix de Fer, Col de la Forclaz, Col de la Madeleine, Col de la Savoliere, Col du Mont Cenis, Col du Petit-Saint-Bernard, Alpe d' Huez, en Cormet de Roselend. Verder gaan we deze dagen ook door de Mont-Blanc- en de Fréjus tunnel.

Eind maart wil ik de definitief boeking doen. Ik zal dan jullie ook gaan verzoeken een aanbetaling te doen. Hoe moet ik nog overleggen met onze penningmeester, meer daarover horen jullie later meer. De routes zal ik eind maart rondsturen als GPX-bestand met ingesloten spoor.

Zaterdag 18 juni vertrekken we uit Albertville over een mooie route met nog heel veel bochten terug naar Pontarlier. Zondag 19 juni zal dan een deel van de groep rechtstreeks naar huis rijden en een deel nog een extra overnachting maken.

Verder nog een paar zaken betreffende verkeer en regelgeving.

Vanaf 1 januari 2016 moet je in Frankrijk een veiligheidshesje bij je hebben. De bestuurder van een motor is zowel 's nachts als overdag verplicht dit veiligheidshesje bij pech of een ongeval aan te trekken. Motorrijders zijn ook verplicht een alcoholtester bij zich te hebben. De regel dat een helm moet zijn voorzien van reflecterende elementen, geldt alleen voor helmen die in Frankrijk worden verkocht. Nederlandse motorrijders hoeven geen reflecterende stickers op hun helm te plakken.

Het is reeds in meerdere landen verboden om waarschuwingen voor flitspalen op je navigatiesysteem te hebben. Dit geldt voor Duitsland, Frankrijk en Zwitserland. Simpelweg de flitspaalmelding uitzetten is niet voldoende, je moet het verwijderen.

In Frankrijk is het wel toegestaan om gebruik te maken van zogenaamde “Zones Dangereuses” (gevarenzones), dit is in overeenstemming met de nieuwe wet. De gevarenzones bieden echter geen exacte vervanging voor de flitspaalinformatie en zal geen locaties van flitspalen bevatten. De gevarenzones bevatten zowel gebieden waar zich flitspalen bevinden, alsmede gevaarlijke punten zoals spoorwegovergangen en gevaarlijke verkeerspleinen.

Voor de leden die zich nog willen aanmelden, wees er snel bij, want eind maart sluit ik de inschrijving en ga ik de boekingen afronden.

Patrick
Na elke bocht komt weer een nieuwe bocht. :-)
Patrick
Rik
Site Admin
Berichten: 1075
Lid geworden op: za 02 okt, 2004 22:48
Locatie: Pijnacker
Contacteer:

Re: Franse Alpen Toer 2016

Bericht door Rik »

Als er nog twijfelaars rond zouden lopen dan gaan ze nu echt wel mee...
Mooi verhaal Patrick. :thumbup:

Moet wel slecht weer zijn als we de verlengde routes niet gaan rijden. Dat zijn toch wel heel mooie passen die je er dan bijkrijgt. Die heb ik tot nu toe alleen nog "dakloos" gereden. Ook niet verkeerd trouwens. \:D/
Gebruikersavatar
Robse2
105,2 kW
Berichten: 129
Lid geworden op: di 10 mar, 2015 19:48
Locatie: Hengelo (OV)

Re: Franse Alpen Toer 2016

Bericht door Robse2 »

Mocht je de Galibier op gaan, komend vanaf de Telegraph, dan staat er vlak voor de top veelal een fotograaf langs de weg. :thumbup:
Die maakt aktiefoto’s van alles wat er langs komt.
Op de top van Galibier hangen visitekaartjes van hem.
Eenmaal thuis kijk je op zijn site, selecteer de juiste datum en je kan jouw foto bestellen.

Hou het dus even in de gaten dat je lekker plat gaat en sporthouding aanneemt :toothy8:

Ik heb zelf al een paar foto's, steeds genomen op de zelfde locatie maar met een andere motor :enjoy:
Clublid 2005-2012 :enjoy: 2015 - heden :enjoy:
Gebruikersavatar
Fuel Supply
105,2 kW
Berichten: 275
Lid geworden op: do 10 mar, 2011 13:23
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Franse Alpen Toer 2016

Bericht door Fuel Supply »

Wouw, als ik de opsomming van alle cols die Patrick noemt goed lees dan is het net of ik midden in de ronde van Frankrijk zit. Op tv allemaal wel eens gezien, maar zelf nog nooit in werkelijkheid gereden. Bij ons als Fazerclub gaat het er niet om wie het eerste boven is, maar om de route naar de top, en die weer naar beneden natuurlijk. Maar volgens mij hebben alle deelnemers aan het einde van de week recht op het dragen van de bolletjestrui :lol: l

Poeh, drie maanden wachten nog ......... :dontknow: :cheers:

Grtz., Willem :pirate:
Haast je als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt.
Gebruikersavatar
Charleyr
105,2 kW
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 26 mar, 2006 17:09
Locatie: Hoevelaken

Re: Franse Alpen Toer 2016

Bericht door Charleyr »

Mooi verhaal Patrick :notworthy: :notworthy: :notworthy:

Geweldig om deze Tour de France mo(nu)menten met de motor te gaan "overwinnen". :bounce: :bounce: :bounce: :bounce:
Je brengt mij wel op een idee Willem, Bolletjes truien/shirts voor de AlpenTour.
Ik weet nog niet of ik dit bij IgoPost ga uitvragen :-k :-k :-k :-k :-k
Charles Rijken

If it don't fit, don't force it, just relax and let it Go!
Gebruikersavatar
Fuel Supply
105,2 kW
Berichten: 275
Lid geworden op: do 10 mar, 2011 13:23
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Franse Alpen Toer 2016

Bericht door Fuel Supply »

Nou Charles, dat lijkt me wel wat :-P
En ons huidige logo is er uitermate geschikt voor, want dat is al een rood bolletje. Maar om er een stuk of 42 ( ik noem maar een getal) op een wit T-shirt of witte polo te laten drukken ....ach, waarom ook eigenlijk niet? \:D/
Enne ... informeren kost niets toch? :-"

Willem :pirate:
:cya:
Haast je als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt.
Rik
Site Admin
Berichten: 1075
Lid geworden op: za 02 okt, 2004 22:48
Locatie: Pijnacker
Contacteer:

Re: Franse Alpen Toer 2016

Bericht door Rik »

Charles, Bij die drukkert zijn ze wel voor de helft van de prijs.... :shock:

Laten we het maar niet doen. We nemen wel een "Rondje" als we daar zijn.
Gebruikersavatar
Peewee
105,2 kW
Berichten: 108
Lid geworden op: di 02 nov, 2004 8:01
Locatie: Alphen (gelderland)

Re: Franse Alpen Toer 2016

Bericht door Peewee »

Robse2 schreef:Mocht je de Galibier op gaan, komend vanaf de Telegraph, dan staat er vlak voor de top veelal een fotograaf langs de weg. :thumbup:
Die maakt aktiefoto’s van alles wat er langs komt.
Op de top van Galibier hangen visitekaartjes van hem.
Eenmaal thuis kijk je op zijn site, selecteer de juiste datum en je kan jouw foto bestellen.

Hou het dus even in de gaten dat je lekker plat gaat en sporthouding aanneemt :toothy8:

Ik heb zelf al een paar foto's, steeds genomen op de zelfde locatie maar met een andere motor :enjoy:
Afgelopen september ben ik ook op de Galibier op de foto gezet door: http://www.griffephotos.com/
Mooie foto's, zowel digitaal als een afdruk te bestellen.

Maar op elke berg staan er met mooi weer meerdere firma's.
wimvandervlis
105,2 kW
Berichten: 249
Lid geworden op: za 09 jan, 2010 16:59
Locatie: Westland

Re: Franse Alpen Toer 2016

Bericht door wimvandervlis »

Vanavond druk bezig geweest om mijn Fazert klaar te maken voor Frankrijk. Remmen geschoond, verse remvloeistof en daarbij worden er morgen nieuwe banden op de wielen :-D
Huidige set heeft er ± 18.000 km opgelegen (en is nu vierkant, qua slijtindicatoren zou de band nog even meekunnen, maar lekker rijden is er nu niet meer bij).

Dus staat de mijne zonder wielen. Blijft een vreemd gezicht ;-)
Bijlagen
Fazer zonder wielen.jpg
FZS 600 en 4 XS-en
1978 tot 1982
wimvandervlis
105,2 kW
Berichten: 249
Lid geworden op: za 09 jan, 2010 16:59
Locatie: Westland

Re: Franse Alpen Toer 2016

Bericht door wimvandervlis »

En weer verder met het benodigde onderhoud voorafgaand aan de tocht naar Frankrijk.

Olie in de voorvorkpoten verversen. Veel sleutelwerk om ongeveer 1 liter olie te verbruiken....
Je moet de poten uitbouwen om de olie te kunnen wisselen :-(

En dan te bedenken dat bij mijn XS750 uit 1977 er gewoon een klein boutje aan de onderzijde van een voorvorkpoot zit, zodat je de olie eenvoudig kunt laten aflopen.
Ik weet het is niet anders, maar echt handig is anders :-?

Gelijk maar even een aantal lamellen van de radiateur recht gezet, want ik ga ervan uit het warm gaat worden in Frankrijk en dan schat ik in dat zoveel mogelijk koelvermogen gewenst is :-" (iets met wens en vader van de gedachten :lol: ).

De voorvorkpoten staan nu op hun kop om alle oude olie uit te laten lekken. Morgen vullen met verse olie en de boel weer opbouwen.

En een fotootje om eea te bewijzen :-)
Bijlagen
voorvorkolie verversen mei 2016.jpg
FZS 600 en 4 XS-en
1978 tot 1982
Gebruikersavatar
Pdej
105,2 kW
Berichten: 119
Lid geworden op: ma 14 mei, 2007 21:25

Re: Franse Alpen Toer 2016

Bericht door Pdej »

:hello1: Nog maar 4 weken te gaan. :enjoy:

Ik heb een update via de mail gestuurd dus controleer even je mail.

Ik ben er klaar voor en heb er heel veel zin in. :occasion5: :enjoy: :glasses7:
Na elke bocht komt weer een nieuwe bocht. :-)
Patrick
Plaats reactie