Technische dag 2014

aankondigingen en aanrijroutes. opmerkingen en bedankjes voor de uitzetters

wimvandervlis
105,2 kW
Berichten: 249
Lid geworden op: za 09 jan, 2010 16:59
Locatie: Westland

Technische dag 2014

Bericht door wimvandervlis »

Technische dag 2014

Om een technische dag te organiseren hebben wij aanmeldingen nodig. Omdat het vorig jaar niet echt storm liep met aanmeldingen willen wij vooraf weten hoeveel personen interesse hebben in een technische dag.

Wat mag je verwachten bij een technische dag ?
Vervangen van de motorolie + filter, aandacht voor het remsysteem (schoonmaken en eventueel vervangen remvloeistof), toelichting op allerlei onderhoudsaandachtpunten, afstelling van de motor naar je eigen lichaam. De werkzaamheden aan de motor doe je natuurlijk zelf (onder begeleiding).
Tijdbesteding: reken op een hele dag
Kosten: circa 50 Euro
Locatie: nog niet bekend
Wat verwachten we van een deelnemer: lid van de All Fazer Club, je komt die dag natuurlijk op de motor ;-) , er zijn geen eisen aan je technische vaardigheden (er is begeleiding), goed humeur :-) .

Een datum is nog niet bekend, dit omdat bij onvoldoende aanmeldingen er geen technische dag kan worden georganiseerd :-( . Maar bij voldoende aanmeldingen zal de technische dag ergens in april gehouden worden.

Indien je interesse is gewekt, dit graag doorgeven aan technischecommissie@fazer.nl of wimvlis@hotmail.com. En heb je eventueel vragen neem contact op.
Na de motorbeurs zal bekeken worden of er voldoende aanmeldingen zijn en volgt verdere informatie. Dus kijk zo nu en dan even op het forum om op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen rond de technische dag.

Wim van der Vlis
Technische commissie
FZS 600 en 4 XS-en
1978 tot 1982
Nolleke
72 kW
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 13 nov, 2011 15:23
Locatie: Brabant

Re: Technische dag 2014

Bericht door Nolleke »

Ik hou me aanbevolen, mijn FZS1000 kan altijd wel wat TLC gebruiken
Bart Veenbrink
50 kW
Berichten: 46
Lid geworden op: za 02 apr, 2011 11:55

Re: Technische dag 2014

Bericht door Bart Veenbrink »

Mocht er plaats over zijn zou ik hieraan graag willen mee doen

Gr Bart
Bart Veenbrink
50 kW
Berichten: 46
Lid geworden op: za 02 apr, 2011 11:55

Re: Technische dag 2014

Bericht door Bart Veenbrink »

Mocht er plaats over zijn zou ik hieraan graag willen mee doen
Hoor het graag op tijd i.v.m. oppas


Gr Bart
AnpuAnubis
50 kW
Berichten: 31
Lid geworden op: za 07 jan, 2012 23:11
Locatie: Heemskerk

Re: Technische dag 2014

Bericht door AnpuAnubis »

wimvandervlis schreef:Technische dag 2014
Om een technische dag te organiseren hebben wij aanmeldingen nodig. Omdat het vorig jaar niet echt storm liep met aanmeldingen willen wij vooraf weten hoeveel personen interesse hebben in een technische dag.
Wat mag je verwachten bij een technische dag ?
Vervangen van de motorolie + filter, aandacht voor het remsysteem (schoonmaken en eventueel vervangen remvloeistof), toelichting op allerlei onderhoudsaandachtpunten, afstelling van de motor naar je eigen lichaam. De werkzaamheden aan de motor doe je natuurlijk zelf (onder begeleiding).
Tijdbesteding: reken op een hele dag
Kosten: circa 50 Euro
Locatie: nog niet bekend
Wat verwachten we van een deelnemer: lid van de All Fazer Club, je komt die dag natuurlijk op de motor ;-) , er zijn geen eisen aan je technische vaardigheden (er is begeleiding), goed humeur :-) .
Indien je interesse is gewekt, dit graag doorgeven aan technischecommissie@fazer.nl of wimvlis@hotmail.com. En heb je eventueel vragen neem contact op.
Hallo allemaal,
De technische dag 2012 was de reden om lid te worden van deze club. Ik heb een topdag gehad met veel leermomenten.
Echt veel zelf sleutelen heb ik daarna niet gedaan. Dat durf ik echt niet!
Verleden jaar wilde ik ook wel, maar kon niet en ik vond de kosten wel redelijk hoog. de kosten voor dit jaar zijn hetzelfde als vorig jaar.
Maar heb toch even naar 2012 gekeken:
Topmoto verzorgt de lunch op deze dag, de bijdrage per deelnemer voor deze dag
bedraagt € 20,- (incl. lunch, olie, oliefilter en remvloeistof)

Wellicht had Topmoto echt een Topprijs gegeven en kwamen ze er niet uit met de kosten.
Maar toch is het wel duur totaal: Fazercontributie+50+benzinekosten. Het is niet echt bij mij in de buurt.
Ik gebruik eigenlijk de club nergens voor, het is vaak ver weg en wellicht niet helemaal mijn ding...

Al met al heb ik toch wel interesse, maar of ik echt mee ga kan ik pas zeggen wanneer en waar het is...

PS ik heb al maanden niet meer op de site gekeken.
12-10-11 geslaagd
18-10-11 rijbewijs in de pocket
20-12-11 Gele Yamaha FZS 1000 FAZER in mijn bezit
Gebruikersavatar
bertuithaarlem
35 kW
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 10 sep, 2008 12:18
Locatie: Haarlem

Re: Technische dag 2014

Bericht door bertuithaarlem »

Ja, een technische dag! Lijkt me weer een goed moment om ritjes met de club weer op te pakken.
Afgelopen twee jaar heb ik voornamelijk rondgezworven in Azië en Latijn Amerika (zonder de Fazer).
Maar sinds begin dit jaar weer terug in Nederland en zelfs al een paar ritjes gemaakt op de motor (werkelijk drie keer starten en lopen!).
Ik stuur nog een e-mail voor aanmelding.
wimvandervlis
105,2 kW
Berichten: 249
Lid geworden op: za 09 jan, 2010 16:59
Locatie: Westland

Re: Technische dag 2014

Bericht door wimvandervlis »

Mooi dat je Fazer na een lange stilstand zo vlot startte :-D
Wel vermoed ik dat je de motor aan een druppellader had staan. Ik ken namelijk geen accu's die het zo lang uithouden ;-)

Alvast bedankt voor je aanmelding.

Wim
FZS 600 en 4 XS-en
1978 tot 1982
wimvandervlis
105,2 kW
Berichten: 249
Lid geworden op: za 09 jan, 2010 16:59
Locatie: Westland

Re: Technische dag 2014

Bericht door wimvandervlis »

Even een tussenstand qua aantal aanmeldingen. Er zijn nu 6 aanmeldingen.

Dat valt, zeker gezien het feit dat de Motorbeurs nog moet komen, niet tegen. Want de Motorbeurs is een mooi moment om reclame te maken voor de technische dag :thumbup:

Wim van der Vlis
FZS 600 en 4 XS-en
1978 tot 1982
Gebruikersavatar
Hans
105,2 kW
Berichten: 194
Lid geworden op: za 19 jun, 2010 16:06
Locatie: Den Helder

Re: Technische dag 2014

Bericht door Hans »

Ik hou mij ook aanbevolen om eens wat te kneuen en misschien ook wel lastige vragen te stellen.
Dus dit zou zomaar aanmelding nr 7 zijn.

Hans
Tracer 9 GT Tech Kamo
wimvandervlis
105,2 kW
Berichten: 249
Lid geworden op: za 09 jan, 2010 16:59
Locatie: Westland

Re: Technische dag 2014

Bericht door wimvandervlis »

Vandaag heeft de Algemene Ledenvergadering plaatsgevonden. Daar gesproken met Ben Boer (public relations). Hij heeft de contacten met een sponsor waar de technische dag georganiseerd gaat worden en hij gaat een afspraak maken voor de technische dag.

Hierin staat gelijk het belangrijkste nieuws: de technische dag gaat door :-D

De exacte datum is nog niet bekend, komende week of begin van de daarop volgende week zal de datum bekend zijn. Dat verschijnt op het forum en een ieder die zich aangemeld heeft krijgt een email met verdere informatie.


Wim van der Vlis
FZS 600 en 4 XS-en
1978 tot 1982
wimvandervlis
105,2 kW
Berichten: 249
Lid geworden op: za 09 jan, 2010 16:59
Locatie: Westland

Re: Technische dag 2014

Bericht door wimvandervlis »

Goedenavond,

De datum en locatie zijn bekend. Zaterdag 12 april 2014 zijn we te gast bij onze sponsor Termaat Motoren in Nijmegen.

Voor degene die zich per email aangemeld hebben, geldt dat zij reeds een email hebben ontvangen met de volgende vragen (en zij hoeven natuurlijk niet via de site nogmaals antwoord te geven ;-) )
Graag willen wij weten op welke Fazer/FZ je rijdt en welk bouwjaar die heeft.

Met betrekking tot de kosten is nog niet alles bekend. Als er meer bekend is verschijnt dat hier op het forum. En heb je vragen/wensen laat het mij even weten (mijn emailadres staat in mijn profiel). Dan kan bekeken worden of deze ingevuld kunnen worden op 12 april.

Groet,

Wim
FZS 600 en 4 XS-en
1978 tot 1982
Anmar
25kW
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 16 mar, 2014 16:41
Locatie: Duiven

Re: Technische dag 2014

Bericht door Anmar »

Net een bevestigingsmail terug gehad van Wim op mijn aanmelding voor de Technische dag. Wordt mijn eerst echte kennismaking met de vereniging dus ik ben erg benieuwd.

Groet,
Hilmar
wimvandervlis
105,2 kW
Berichten: 249
Lid geworden op: za 09 jan, 2010 16:59
Locatie: Westland

Re: Technische dag 2014

Bericht door wimvandervlis »

Goedemorgen/goedemiddag/goedenavond,

Er is verdere informatie over de technische dag.

Onze sponsor Termaat geeft korting op kleding als je op de technische dag wat aankoopt. Let wel de korting bedraagt 20% en geldt op aanwezige kleding.
Met betrekking tot de kosten, reken voor het verversen van je motorolie en oliefilter op ± 50 Euro (kan iets wisselen ivm dat verschillende Fazer iets meer of iets minder olie in hun carter hebben). Wordt bij de motor ook de remvloeistof ververst komt er 10 Euro bij.

Je krijgt als lid een bijdrage 10 Euro van de club (wordt verrekend). Daarbij kost de lunch je niets, deze wordt geregeld door Termaat.

Nog niet alle beschikbare plaatsen zijn bezet, dus als je nog niets te doen hebt op 12 april en je wilt een keer anders bezig zijn met je motor meld je aan.
We starten om 10.00 uur met de werkzaamheden en verwachten rond 15.00 uur te kunnen opruimen.

Groet,

Wim van der Vlis
FZS 600 en 4 XS-en
1978 tot 1982
Nolleke
72 kW
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 13 nov, 2011 15:23
Locatie: Brabant

Re: Technische dag 2014

Bericht door Nolleke »

Sponsor-nieuws PRO-OILER automatische kettingsmeer-systemen.

Tijdens de technische dag zullen we voor de geïnteresseerden een kettingsmeersysteem tegen gereduceerd tarief (Clubkorting) ter beschikking stellen voor inbouw.

Natuurlijk kun je kiezen uit de verschillende manieren van snelheidsregistratie:
-GPS Satellietmodule
-Electronisch
-Magneet en Reedschakelaar


Uiteraard ben ik zelf ook aanwezig voor assistentie bij inbouw.
Graag van tevoren aangeven, zodat ik de juiste kits meeneem.

Met hartelijke motorgroet,
Arnold (Pro-Oiler)
Rik
Site Admin
Berichten: 1075
Lid geworden op: za 02 okt, 2004 22:48
Locatie: Pijnacker
Contacteer:

Re: Technische dag 2014

Bericht door Rik »

Voor de goede orde: Arnold "Pro-Oiler" Wubben is naast sponsor van de club ook clublid en rijdt op een Fazer. Bovenstaand bericht is dus geen spam oid.

Rik (webmaster)
Plaats reactie