Aanpassen Logo - Naam club (Evolutie)

de plek voor bestuursmededelingen, veranderingen op de site enz.
Nolleke
72 kW
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 13 nov, 2011 15:23
Locatie: Brabant

Aanpassen Logo - Naam club (Evolutie)

Bericht door Nolleke »

Op de ledenvergadering kwam het onderwerp "verandering" prominent aan de orde.
Mede gezien de type ontwikkeling binnen het merk Yamaha (geen Fazers meer, wél een nieuwe Tracer) en de ontwikkeling binnen de club mbt ledental en gemiddelde leeftijd.

Om ook in de toekomst een actieve, dynamische club te blijven met veel mooie toertochten en technische dagen etc. was er, naar ik meen, toch wel behoefte aan een evolutie.
Evolutie treedt meestal geleidelijk op, soms ook relatief snel (dinosauriërs) Het lijkt mij dan ook wijs om niet meteen het logo vierkant en blauw te maken, maar hier langzaam wat veranderingen in aan te brengen en dan eens een jaartje aankijken.
We hoeven dan ook niet meteen alle stickers, banners, posters, briefpapier aan te passen, maar kunnen dan ook zaken blijven gebruiken tot ze op zijn en vervangen door een nieuw logo.

Ons huidige logo bevat bijvoorbeeld tweemaal het woord FAZER, waarbij bovenin ALL FAZER Club.
Om nou, in lijn met het versoepelde toelatingsbeleid wat minder de nadruk op FAZER te leggen en meer op "sportieve toertochten" zou bijvoorbeeld zoiets kunnen:
't is maar een schets, vergeef mijn gebrek aan painshop kwaliteiten:
Afbeelding
De geleidelijke evolutie zal de club een eigen identiteit laten behouden en toch een open deur creëren naar motorrijders die niet "ALL FAZER" zijn.

Dus, kom maar op met de ontwerpen/ideeën zou ik zeggen.
Gebruikersavatar
SilverTip
110,3 kW
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:06
Locatie: Tilburg

Re: Aanpassen Logo - Naam club (Evolutie)

Bericht door SilverTip »

Stukje huisvlijt :notworthy: goed plan :thumbleft: wat mij betreft.........
Leven in het moment, reizen en samen genieten, morgen kan het ineens anders zijn.....
Gebruikersavatar
Robse2
105,2 kW
Berichten: 129
Lid geworden op: di 10 mar, 2015 19:48
Locatie: Hengelo (OV)

Re: Aanpassen Logo - Naam club (Evolutie)

Bericht door Robse2 »


Tijdens de eerder genoemde ALV is er unaniem gekozen voor het volgende:
Iedere motorrijder met welk merk motor dan ook die in de klasse "sportieve toermotoren" kan worden ondergebracht kan lid worden van onze club en meerijden/meegaan met onze ritten en evenementen.

In principe stellen we hier geen voorwaarden aan, maar laat het duidelijk zijn dat we geen raceclub zijn en ook geen rijders die met zoveel mogelijk herrie door het dorp willen brullen / ploffen. [-X



Gezien bovenstaande is het dus goed mogelijk dat er andere merken binnen de club zullen voorkomen.
Om dan nog Yamaha en Fazer in het logo te hebben........
Clublid 2005-2012 :enjoy: 2015 - heden :enjoy:
frank-fzs600
50 kW
Berichten: 41
Lid geworden op: do 18 dec, 2014 16:10
Locatie: waalre NB

Re: Aanpassen Logo - Naam club (Evolutie)

Bericht door frank-fzs600 »

mooi idee als nieuwe logo , en blij dat er ook anderen motor merken lid zouden mogen worden . dat maakt de club toegankelijker =D>
Nolleke
72 kW
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 13 nov, 2011 15:23
Locatie: Brabant

Re: Aanpassen Logo - Naam club (Evolutie)

Bericht door Nolleke »

Robse2 schreef:
Tijdens de eerder genoemde ALV is er unaniem gekozen voor het volgende:
Iedere motorrijder met welk merk motor dan ook die in de klasse "sportieve toermotoren" kan worden ondergebracht kan lid worden van onze club en meerijden/meegaan met onze ritten en evenementen.

In principe stellen we hier geen voorwaarden aan, maar laat het duidelijk zijn dat we geen raceclub zijn en ook geen rijders die met zoveel mogelijk herrie door het dorp willen brullen / ploffen. [-X



Gezien bovenstaande is het dus goed mogelijk dat er andere merken binnen de club zullen voorkomen.
Om dan nog Yamaha en Fazer in het logo te hebben........
M.I. is het onverstandig om de club acuut om te dopen tot Algemene Nederlandsche Toerclub.
Er zijn ook leden die nog lid zijn om het delen van de technische (Fazer/Yamaha) kennis.
Het delen van reserve-onderdelen etc.
Zoals je in de vergadering ook hebt kunnen horen (of was je verhinderd?) is Yamaha nog steeds een van onze grotere sponsors. Dus jouw voorstel zou niet helemaal in goede aarde kunnen vallen.
Gebruikersavatar
Robse2
105,2 kW
Berichten: 129
Lid geworden op: di 10 mar, 2015 19:48
Locatie: Hengelo (OV)

Re: Aanpassen Logo - Naam club (Evolutie)

Bericht door Robse2 »

Nolleke schreef:
Robse2 schreef:
Tijdens de eerder genoemde ALV is er unaniem gekozen voor het volgende:
Iedere motorrijder met welk merk motor dan ook die in de klasse "sportieve toermotoren" kan worden ondergebracht kan lid worden van onze club en meerijden/meegaan met onze ritten en evenementen.

In principe stellen we hier geen voorwaarden aan, maar laat het duidelijk zijn dat we geen raceclub zijn en ook geen rijders die met zoveel mogelijk herrie door het dorp willen brullen / ploffen. [-X



Gezien bovenstaande is het dus goed mogelijk dat er andere merken binnen de club zullen voorkomen.
Om dan nog Yamaha en Fazer in het logo te hebben........
M.I. is het onverstandig om de club acuut om te dopen tot Algemene Nederlandsche Toerclub.
Er zijn ook leden die nog lid zijn om het delen van de technische (Fazer/Yamaha) kennis.
Het delen van reserve-onderdelen etc.
Zoals je in de vergadering ook hebt kunnen horen (of was je verhinderd?) is Yamaha nog steeds een van onze grotere sponsors. Dus jouw voorstel zou niet helemaal in goede aarde kunnen vallen.
Een reactie als de jouwe had ik natuurlijk verwacht. Ik schop een beetje en schudt wat aan een boom. Al is het alleen om een discussie op gang te brengen.
En natuurlijk heb je in grote lijnen gelijk, het is een mooie club met gelijkgestemden met een Yamaha Fazer of iets gelijkens( fz1, fz8 etc)
Maar als er tijdens een ALV besloten wordt dat andere motormerken ook welkom zijn, kan je je afvragen of je dan nog wil profileren als All Fazer Club Nederland.
Keerzijde is natuurlijk dat de kans bestaat dat andere leden zich gaan afsplitsen en de vraag is of je dat zou willen.
Maar hier zal vast tijdens de ALV ook over gesproken zijn.

En nee, ik was niet verhinderd bij de Algemene Leden Vergadering. Ik ben geen lid en rijd geen Fazer meer......
Ik heb destijds mijn lidmaatschap opgezegd omdat ik een andere merk motor heb gekocht. Best jammer, ik heb zelf toertochten voor deze club uitgezet/georganiseerd en vele meegereden.
Clublid 2005-2012 :enjoy: 2015 - heden :enjoy:
Gebruikersavatar
SilverTip
110,3 kW
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:06
Locatie: Tilburg

Re: Aanpassen Logo - Naam club (Evolutie)

Bericht door SilverTip »

Robse2 schreef:
Nolleke schreef:
Robse2 schreef:
Tijdens de eerder genoemde ALV is er unaniem gekozen voor het volgende:
Iedere motorrijder met welk merk motor dan ook die in de klasse "sportieve toermotoren" kan worden ondergebracht kan lid worden van onze club en meerijden/meegaan met onze ritten en evenementen.

In principe stellen we hier geen voorwaarden aan, maar laat het duidelijk zijn dat we geen raceclub zijn en ook geen rijders die met zoveel mogelijk herrie door het dorp willen brullen / ploffen. [-X



Gezien bovenstaande is het dus goed mogelijk dat er andere merken binnen de club zullen voorkomen.
Om dan nog Yamaha en Fazer in het logo te hebben........
M.I. is het onverstandig om de club acuut om te dopen tot Algemene Nederlandsche Toerclub.
Er zijn ook leden die nog lid zijn om het delen van de technische (Fazer/Yamaha) kennis.
Het delen van reserve-onderdelen etc.
Zoals je in de vergadering ook hebt kunnen horen (of was je verhinderd?) is Yamaha nog steeds een van onze grotere sponsors. Dus jouw voorstel zou niet helemaal in goede aarde kunnen vallen.
Een reactie als de jouwe had ik natuurlijk verwacht. Ik schop een beetje en schudt wat aan een boom. Al is het alleen om een discussie op gang te brengen.
En natuurlijk heb je in grote lijnen gelijk, het is een mooie club met gelijkgestemden met een Yamaha Fazer of iets gelijkens( fz1, fz8 etc)
Maar als er tijdens een ALV besloten wordt dat andere motormerken ook welkom zijn, kan je je afvragen of je dan nog wil profileren als All Fazer Club Nederland.
Keerzijde is natuurlijk dat de kans bestaat dat andere leden zich gaan afsplitsen en de vraag is of je dat zou willen.
Maar hier zal vast tijdens de ALV ook over gesproken zijn.

En nee, ik was niet verhinderd bij de Algemene Leden Vergadering. Ik ben geen lid en rijd geen Fazer meer......
Ik heb destijds mijn lidmaatschap opgezegd omdat ik een andere merk motor heb gekocht. Best jammer, ik heb zelf toertochten voor deze club uitgezet/georganiseerd en vele meegereden.
Nou............... Robse............... wij zien je in ieder geval graag weer terugkomen :thumbleft: Groetjes, Mies en Nicolette
Leven in het moment, reizen en samen genieten, morgen kan het ineens anders zijn.....
Gebruikersavatar
Fuel Supply
105,2 kW
Berichten: 275
Lid geworden op: do 10 mar, 2011 13:23
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Aanpassen Logo - Naam club (Evolutie)

Bericht door Fuel Supply »

Nolleke schreef:M.I. is het onverstandig om de club acuut om te dopen tot Algemene Nederlandsche Toerclub.
Kijk eens aan, hier wordt gelijk al flink met ons meegedacht, ga zo door allemaal! :thumbup:
En dan nog wel geschreven als Nederlandsche, op zijn "begin vorige eeuws" :lol: (ik hoor in mijn gedachten die speciale Polygoon journaal stem het al uitspreken ... :dontknow: ;-) )

Er zal inderdaad in de naam en het logo wel iets gaan wijzigen, daar zijn we het allemaal over eens. Dat hoeft niet op stel en sprong, maar het moet ook geen meerjarenplan worden. In de ALV was de meerderheid het ertoch wel mee eens dat we Yamaha niet de rug moeten toekeren. Het blijft een van onze sponsoren, en ik weet niet welke wijsgeer het ooit eens heeft gezegd,: Verloochen nooit je afkomst ....maar het is me wel bijgebleven. !

Maarre .. wat dachten jullie hiervan: :angel4:
De "Sport Tour Motorcycle Club Netherlands, Powered by Yamaha, Formerly known as All Fazer Club"
Wie dat allemaal fraai in een logo weet te verwerken krijgt van mij een applausje (en een halve liter bier in Duitsland :occasion5: )
Mmmm...... :error:

Beetje lang? Mwaah, nu je het zegt ... "Vooral doorgaan" met meedenken! Thanks!

Greetz, Willem :pirate:
Haast je als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt.
Gebruikersavatar
SilverTip
110,3 kW
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:06
Locatie: Tilburg

Re: Aanpassen Logo - Naam club (Evolutie)

Bericht door SilverTip »

[quote
De "Sport Tour Motorcycle Club Netherlands, Powered by Yamaha, Formerly known as All Fazer Club"


Worden wel hééééle grote T-shirts Willem :-"
Leven in het moment, reizen en samen genieten, morgen kan het ineens anders zijn.....
Nolleke
72 kW
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 13 nov, 2011 15:23
Locatie: Brabant

Re: Aanpassen Logo - Naam club (Evolutie)

Bericht door Nolleke »

SilverTip schreef:[quote
De "Sport Tour Motorcycle Club Netherlands, Powered by Yamaha, Formerly known as All Fazer Club"


Worden wel hééééle grote T-shirts Willem :-"
Neu, doen we net als Prince, TAFKAP..

STMCNPYFKAAFC

(Damn, zelfs voor de afkorting nog grote shirts nodig)
Gebruikersavatar
FZ6Fazer/blacky
105,2 kW
Berichten: 171
Lid geworden op: di 24 mei, 2005 20:35
Locatie: Pijnacker-Nootdorp

Re: Aanpassen Logo - Naam club (Evolutie)

Bericht door FZ6Fazer/blacky »

Is dit niets? "Sport Tour Yamaha Motorcycle Club Netherlands zo kan je Yamaha als sponsor behouden, en met de nieuwe type's zoals de MT-09 en de MT-09 Tracer moet er toch genoeg nieuwe instroming zijn te behalen :notworthy:

En ik denk dat Yamaha als sponsor zal afhaken als het een algemene merkenclub wordt.


Jan
Afbeelding
frank-fzs600
50 kW
Berichten: 41
Lid geworden op: do 18 dec, 2014 16:10
Locatie: waalre NB

Re: Aanpassen Logo - Naam club (Evolutie)

Bericht door frank-fzs600 »

FZ6Fazer/blacky schreef:Is dit niets? "Sport Tour Yamaha Motorcycle Club Netherlands zo kan je Yamaha als sponsor behouden, en met de nieuwe type's zoals de MT-09 en de MT-09 Tracer moet er toch genoeg nieuwe instroming zijn te behalen :notworthy:

En ik denk dat Yamaha als sponsor zal afhaken als het een algemene merkenclub wordt.


Jan

STYMC.NL pas ook op een t-shirt =D>
Gebruikersavatar
Charleyr
105,2 kW
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 26 mar, 2006 17:09
Locatie: Hoevelaken

Re: Aanpassen Logo - Naam club (Evolutie)

Bericht door Charleyr »

Goedenavond,

Ik zou dit jaar nog helemaal niets gaan innoveren, op gebied van logo / clubnaam aanpassingen.
Ik zit er net een jaartje bij, aangetrokken door hele enthousiaste Fazeristen en wil dit gaarne nog even in ere blijven houden :enjoy: :enjoy: :enjoy:

Het generiek aanpassen van een clubnaam en logo vereist een weldoordacht plan, zeker t.a.v. sponsoring ed, dus laat het even zoals het is.
Het aantal enthousiaste motor bezitters (niet Fazer/Fz1/FZ8 gerelateerd), is volgens mij niet van dien aard om over te gaan tot aanpassingen aan clubnaam/logo.

That's my opinion,

Grtz
Charley
Charles Rijken

If it don't fit, don't force it, just relax and let it Go!
Gebruikersavatar
Biggs
105,2 kW
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 23:28
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: Aanpassen Logo - Naam club (Evolutie)

Bericht door Biggs »

Charleyr schreef:Goedenavond,

Ik zou dit jaar nog helemaal niets gaan innoveren, op gebied van logo / clubnaam aanpassingen.
Ik zit er net een jaartje bij, aangetrokken door hele enthousiaste Fazeristen en wil dit gaarne nog even in ere blijven houden :enjoy: :enjoy: :enjoy:

Het generiek aanpassen van een clubnaam en logo vereist een weldoordacht plan, zeker t.a.v. sponsoring ed, dus laat het even zoals het is.
Het aantal enthousiaste motor bezitters (niet Fazer/Fz1/FZ8 gerelateerd), is volgens mij niet van dien aard om over te gaan tot aanpassingen aan clubnaam/logo.

That's my opinion,

Grtz
Charley
Sta ook achter Charles zijn idee. eerst ff kijken hoe en welke kant deze beslissing op gaat en dan komende winter werken aan een geruisloze overgang van logo ed.

En natuurlijk, de naam Yamaha zal erin moeten blijven. Anders kunnen we met z'n allen net zo goed overstappen naar motormaatje, niets mis mee, maar niet de (voorheen) Fazerclub :-D
Mannen blijven jongens, alleen het speelgoed wordt duurder!

Trots om in Motoplus "Mijn Trots" te staan: http://www.motoplus.nl/blog/magazine/ui ... -hoekstra/
Gebruikersavatar
NZMSLex
105,2 kW
Berichten: 367
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 19:08
Locatie: Sleen
Contacteer:

Re: Aanpassen Logo - Naam club (Evolutie)

Bericht door NZMSLex »

Helaas was ik verhinderd om bij de ALV te zijn.

Persoonlijk vind ik dat het Fazer-verleden snel bij het grof vuil wordt gezet omdat:
- leden een andere motor kopen
- wél lid willen blijven van de club.

Enkele jaren geleden is de deur geopend mensen die Fazer hebben gereden, lid te laten blijven. Daarmee heb je eigenlijk al een soort van selectie van het soort motorrijder (toeren met een sportief accent). Nu is er geen enkel criterium meer. De band met Yamaha wordt doorgesneden en de club heeft niets meer met Fazer te maken. Ik ben het met het vorige betoog eens: wacht even een jaartje (of twee) om te zien wat er gebeurt. Te kort door de bocht, te ondoordacht.

De komst van de MT09 zou het voor mij logischer maken om samenwerking te zoeken met andere clubs: de TDM-ers en de Diversion-rijders. En dat zie ik meer in een Dutch Yamaha Touring Association (DYTA). Daarmee bereik je een aantal voordelen:
- dat kan op een T-shirt
- je verenigt mensen met een vergelijkbare belangstelling
- je behoudt je eigen identiteit.
Ik begrijp niet dat dit spoor niet is bewandeld of heb ik wat gemist? Is er een gesprek met Yamaha geweest?

Nu is er gekozen voor een oplossing om het toetreden van twee mensen mogelijk te maken die nimmer een Fazer hebben gereden. Prima luitjes, dus zeker een positieve aanvulling voor de club. Goede zaak dus. Maar de manier om dit mogelijk te maken is te kort door de bocht, te ondoordacht. Ik zou er voor zijn dat als er mensen zonder Fazer-verleden lid willen worden, ze bijvoorbeeld een aanbeveling hebben van meerdere leden. Zo kun je de Fazer-sfeer in de club behouden.
Niet zeuren, maar scheuren!!! :enjoy:
Plaats reactie