Versoepelde toelating voor nieuwe leden!

de plek voor bestuursmededelingen, veranderingen op de site enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fuel Supply
105,2 kW
Berichten: 275
Lid geworden op: do 10 mar, 2011 13:23
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Versoepelde toelating voor nieuwe leden!

Bericht door Fuel Supply »

Beste leden,

Op de onlangs op zaterdag 7 maart gehouden Algemene Leden Vergadering in Amersfoort hebben de aanwezige leden een open discussie gevoerd over het lidmaatschip en het toelaten van nieuwe leden tot onze club. Omdat Yamaha nagenoeg gestopt is met het type Fazer (alleen de FZ8 is nog verkrijgbaar) wordt het als club haast onmogelijk om ons daaraan te blijven vastklampen. We hadden de club al opengesteld voor alle Yamaha MT type motoren maar gaan nu nog een hele stap verder. Het gaat iets te ver om alle gesproken tekst van die dag hier te typen :evil3: , maar in grote lijnen komt het hier op neer;

Waar gaat het binnen de club hoofdzakelijk om? Nou, dat is eigenlijk toch wel simpel: Dat we met elkaar in één of meerdere groepen onszelf vermaken en plezier hebben tijdens toerritten en buitenlandse motorweekenden. Alle huidige leden zullen dat beamen. Bijna iedereen die wel eens is meegegaan tijdens een toerrit of een weekend zien we vaker terug. Sommigen dachten eraan om een andere motorfiets te kopen maar bleven toch bij de Yamaha Fazer omdat ze de onderlinge gezelligheid niet wilden missen. Een paar jaar terug hebben we daarom al besloten dat leden die overstappen op een ander merk of type motorfiets gewoon lid kon blijven indien gewenst.
Tijdens de eerder genoemde ALV is er unaniem gekozen voor het volgende:
Iedere motorrijder met welk merk motor dan ook die in de klasse "sportieve toermotoren" kan worden ondergebracht kan lid worden van onze club en meerijden/meegaan met onze ritten en evenementen.

In principe stellen we hier geen voorwaarden aan, maar laat het duidelijk zijn dat we geen raceclub zijn en ook geen rijders die met zoveel mogelijk herrie door het dorp willen brullen / ploffen. [-X

Denk je dat je jezelf bij ons wel thuis zult voelen meldt je dan aan als lid (klik op de homepage in het hoofdmenu op "Lid worden") of rijdt voor 5 Euro eens een toerrit met ons mee om te kijken hoe het is! Dit jaar staan er 12!! op de agenda (voor details zie hoofdmenu op de homepage), daar zal er vast wel 1 van bij jou in de buurt zijn. Indien je later toch lid wilt wordt de betaalde bijdrage verrekend, zo zijn we dan ook weer ... :thumbup:

Misschien tot binnenkort? Of wil je eerst nog wat vragen? Mail mij gerust, voor het emailadres zie de pagina "bestuur" .

Met een vriendelijke sportieve toergroet, :headbang:
Willem van den Berg, :pirate:
voorzitter AFCN (zo heten we ~voorlopig~ nog wel.... )
Haast je als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt.
Gebruikersavatar
SilverTip
110,3 kW
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:06
Locatie: Tilburg

Re: Versoepelde toelating voor nieuwe leden!

Bericht door SilverTip »

Mooi verwoord schipper :notworthy: Ik ben blij dat we als club deze beslissing hebben genomen.

Gr,

Mies
Leven in het moment, reizen en samen genieten, morgen kan het ineens anders zijn.....
Gebruikersavatar
Biggs
105,2 kW
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 23:28
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: Versoepelde toelating voor nieuwe leden!

Bericht door Biggs »

Kort, krachtig en heel duidelijk verwoord :thumbup:
Mannen blijven jongens, alleen het speelgoed wordt duurder!

Trots om in Motoplus "Mijn Trots" te staan: http://www.motoplus.nl/blog/magazine/ui ... -hoekstra/
Gebruikersavatar
Fuel Supply
105,2 kW
Berichten: 275
Lid geworden op: do 10 mar, 2011 13:23
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Versoepelde toelating voor nieuwe leden!

Bericht door Fuel Supply »

Dank u heren, maar in mijn bovenstaande bericht was eigenlijk nog niet compleet. Ik noem de ALV en verzaak erbij direct het deels vernieuwde "team" voor te stellen .... :violent1:

Omdat onze secretaris Ernst zijn nieuwe baan niet meer kon combineren heeft hij zijn functie voor de club per ALV neergelegd. Bedankt voor je inzet Ernst :salute:
Nicolette die sinds een jaar al in het bestuur actief was als Algemeen Bestuurslid is onze nieuwe Secretaris! Han zou zijn functie als penningmeester na zijn termijn van 3 jaar neerleggen. Helaas heeft zich niemand aangemeld om hem op te volgen en dreigde de club in de problemen te komen. Daarop heeft Han besloten om nog een jaar als penningmeester door te gaan, maar wel een paar extra taken die hij erbij had over te dragen aan het nieuwe Algemeen Bestuurslid; Ronald Hoekstra (Biggs op het forum)
Zelf blijf ik nog mijn derde en laatste jaar als voorzitter in functie. 8-[

Ronald: Welkom in het bestuur =D> , en Nicolette en Han: Dank voor jullie beslissing om door te gaan in het bestuur, in een andere dan wel dezelfde functie. Thanks! :thumbup:

Greetz, Willem :pirate:
Haast je als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt.
Gebruikersavatar
Robse2
105,2 kW
Berichten: 129
Lid geworden op: di 10 mar, 2015 19:48
Locatie: Hengelo (OV)

Re: Versoepelde toelating voor nieuwe leden!

Bericht door Robse2 »

Kijk eens aan, dat betekent dus dat ik me als oud AFCN lid weer kan aanmelden.
Ik vind het een dapper en wijs besluit om gelijkgestemden met weliswaar een ander merk of type motor ook lid te laten worden van deze club.
Ben in 1996 lid geworden bij de Yamaha Diversion club en daarna van 2003 tot 2012 hier lid geweest met mijn FZS 1000.
De Diversion club is momenteel beetje aan het dood bloeden, er is nog een Diversion 600 maar ook daar loopt het leden aantal fors achteruit.

Ik heb voor de AFCN 2x een toertocht georganiseerd, de Twenterit en de Tukkertocht.
Ik volg het forum nog steeds en natuurlijk ook de Facebook pagina.
Echter ben ik nu ingelogd als Robse2 ipv van Robse.
Ik rijd nu een Triumph Tiger 1050 een geweldige 3cilinder allroad motor.
Indien bezitters van een MT-09 Tracer zich aan kunnen melden voor een lidmaatschap lijkt voor mij de weg open om wederom lid te worden. Graag zou ik dus weer deel uit wil maken van de club.

Vriendelijke groeten
Rob

http://Www.pezzeiboyz.nl
Clublid 2005-2012 :enjoy: 2015 - heden :enjoy:
Gebruikersavatar
Fuel Supply
105,2 kW
Berichten: 275
Lid geworden op: do 10 mar, 2011 13:23
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Versoepelde toelating voor nieuwe leden!

Bericht door Fuel Supply »

Hoi Rob,

Jij bent een mooi voorbeeld van hetgene wij voor ogen hebben. Als oud lid kijk je dus nog regelmatig op ons forum: Net een dag na het bericht met onze nieuwe visie reageer je al en geef je aan graag weer lid te willen worden. Dat moet rijders die ons nog niet (zo goed) kennen toch te denken geven .... \:D/

Welcome (back!) :enjoy:

Greetz, Willem :pirate:
Haast je als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt.
Gebruikersavatar
QuickSilver
105,2 kW
Berichten: 452
Lid geworden op: wo 21 dec, 2005 13:22

Re: Versoepelde toelating voor nieuwe leden!

Bericht door QuickSilver »

Robse2 schreef:Kijk eens aan, dat betekent dus dat ik me als oud AFCN lid weer kan aanmelden.


Vriendelijke groeten
Rob

http://Www.pezzeiboyz.nl
Hallo Rob,

Ik was benieuwd of je ondertussen je alweer aangemeld had als lid :enjoy: . Want volgens mij had ik nog geen inschrijving gezien? Geen verplichting natuurlijk, maar je had zo enthousiast gereageerd..... \:D/

groetjes,

quicksilver
Nicolette
Als ge mar plezier het war!
Gebruikersavatar
Robse2
105,2 kW
Berichten: 129
Lid geworden op: di 10 mar, 2015 19:48
Locatie: Hengelo (OV)

Re: Versoepelde toelating voor nieuwe leden!

Bericht door Robse2 »

Dag Nicolette,

Ik heb me inderdaad nog niet aangemeld. Ben volop de discussie aan het volgen van ander topic op dit forum.
Wat een beetje vreemd is voor een buitenstaander is dat je dus met een ander merk lid kan worden van een club die de naam Yamaha in zijn clubnaam heeft. Denk dat er dan weinig buitenstaanders zich aan zullen melden.
Goed punt vond ik wel dat als men eenmaal lid is geweest (dus een Fazer heeft gehad) gewoon bij de club aangesloten kan blijven of weer lid kan worden.
Maar als gezegd ik volg e.e.a nog even alvorens een besluit te nemen.
Wat niet wegneemt dat ik zeker dit jaar een toertochtje probeer mee te pikken.

Rob
Clublid 2005-2012 :enjoy: 2015 - heden :enjoy:
Gebruikersavatar
QuickSilver
105,2 kW
Berichten: 452
Lid geworden op: wo 21 dec, 2005 13:22

Re: Versoepelde toelating voor nieuwe leden!

Bericht door QuickSilver »

Robse2 schreef:Dag Nicolette,

Ik heb me inderdaad nog niet aangemeld. Ben volop de discussie aan het volgen van ander topic op dit forum.
Wat een beetje vreemd is voor een buitenstaander is dat je dus met een ander merk lid kan worden van een club die de naam Yamaha in zijn clubnaam heeft. Denk dat er dan weinig buitenstaanders zich aan zullen melden.
Goed punt vond ik wel dat als men eenmaal lid is geweest (dus een Fazer heeft gehad) gewoon bij de club aangesloten kan blijven of weer lid kan worden.
Maar als gezegd ik volg e.e.a nog even alvorens een besluit te nemen.
Wat niet wegneemt dat ik zeker dit jaar een toertochtje probeer mee te pikken.

Rob



Hallo Rob,

Indertijd ben ik zelf lid geworden omdat het een specifieke Fazerclub was. De club had hierin een duidelijke identiteit en je kon er met je vragen terecht aangaande je brommert. Je vond en vindt daarbij gelijkgestemden. Normaal gesproken ben ik helemaal geen clubmens en rijden Michel en ik het liefst alleen. Maar ondertussen zitten we toch al behoorlijk lang bij deze club. En zijn we er zelfs zo van gecharmeerd dat we allebei hierin geïnvesteerd hebben. Michel als voorzitter/technischeman/toerchief en ik als bestuurslid. En waarom? Omdat er in de loop van de jaren een 'harde' kern is ontstaan die met enige regelmaat bij weekenden of bij routes zijn. Ook al zie je elkaar maar een paar keer in het jaar, het blijft leuk. Een diversiteit aan karakters wat het juist leuk maakt. Al met al heb je een gezamenlijk hobby en dat is motorrijden.

Ondertussen is de tendens doorgezet dat steeds meer leden voor een ander merk en/of type motor kiezen omdat Yamaha niet met alternatieven kwam/komt. En wat is dan de volgende stap als club? Wil je de club laten doodbloeden of ga je nog een stapje verder om te kijken in hoeverre je de club kunt behouden? Tijdens de ALV hebben we voor het laatste gekozen. Maar hoe ga je dit vervolgens inkaderen om de sfeer binnen de club te behouden? En daar zat precies het probleem. Diverse stemmen opperden hierbij om dit alleen op uitnodiging van bestaande leden te laten gebeuren. Een manier om het een beetje onder 'controle' te houden. En andere stemmen gaven aan dat feitelijk iedereen lid mag worden mits het een sporttoermotor is. De algehele conclusie was in ieder geval dat de Fazerclub geen typische R1 rijders of Harley rijders erbij wil hebben. Maar dat deze rijders zich ook niet prettig zouden voelen bij onze club. En dat het probleem waar we, wellicht, bang voor zijn vanzelf oplost. Je zult daarbij ook zien dat er toch nieuwe leden zich aanmelden op aanraden van bestaande leden.

Maar hoe ga je je vervolgens profileren als club. Een Fazerclub is het dan niet meer (alhoewel het merendeel toch een Fazer rijdt). En daarom hebben we gekozen om ons te profileren als Sporttoerclub :enjoy: . Veel leden waren en zijn er enthousiast over dat op deze manier ons cluppie toch behouden blijft. Daarbij wil ik ook graag refereren naar jouw eerdere enthousiaste reactie. Het enige wat we op dat moment niet duidelijk kregen is wat doen we met de clubnaam en het logo. Tijdens de ALV hebben we de vraag aan de leden gesteld en gevraagd om hierin mee te denken. Dus hierbij ook het verzoek aan jou. Wat zou de clubnaam moeten worden en hoe moet het logo er uit komen te zien? Ben benieuwd naar jouw ideeën :read2: !

groetjes,
Nicolette
Als ge mar plezier het war!
Gebruikersavatar
Biggs
105,2 kW
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 23:28
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: Versoepelde toelating voor nieuwe leden!

Bericht door Biggs »

Ik ben er al uit met een nieuwe naam, die de hele lading dekt, Fazer waardig is, Yamaha als merknaam houdt, maar zal eea het eerst binnen het bestuur gaan bespreken. :-"
Mannen blijven jongens, alleen het speelgoed wordt duurder!

Trots om in Motoplus "Mijn Trots" te staan: http://www.motoplus.nl/blog/magazine/ui ... -hoekstra/
Gebruikersavatar
Robse2
105,2 kW
Berichten: 129
Lid geworden op: di 10 mar, 2015 19:48
Locatie: Hengelo (OV)

Re: Versoepelde toelating voor nieuwe leden!

Bericht door Robse2 »

QuickSilver schreef: Dus hierbij ook het verzoek aan jou. Wat zou de clubnaam moeten worden en hoe moet het logo er uit komen te zien? Ben benieuwd naar jouw ideeën :read2: !

groetjes,
Nicolette
Ik denk dat je de bal niet bij mij moet leggen. Naam en logo zou toch zeker bedacht moeten worden door huidige leden en niet door een buitenstaander.
Ben benieuwd wat het wordt, maar als al eerder gezegd; als er een merknaam( lees Yamaha) in voor komt zal je minder kans hebben op aanmeldingen van motorrijders die een ander merk rijden.
Maar dat kan natuurlijk ook juist de keuze zijn van de club.
Ik bekijk e.e.a. nog ff van een afstandje. Word ik weer lid :dontknow:
Clublid 2005-2012 :enjoy: 2015 - heden :enjoy:
Gebruikersavatar
Frans-V
110,3 kW
Berichten: 4652
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 16:23
Locatie: B. op Z
Contacteer:

Re: Versoepelde toelating voor nieuwe leden!

Bericht door Frans-V »

Robse2 schreef:
QuickSilver schreef: Dus hierbij ook het verzoek aan jou. Wat zou de clubnaam moeten worden en hoe moet het logo er uit komen te zien? Ben benieuwd naar jouw ideeën :read2: !

groetjes,
Nicolette
Ik denk dat je de bal niet bij mij moet leggen. Naam en logo zou toch zeker bedacht moeten worden door huidige leden en niet door een buitenstaander.
Ben benieuwd wat het wordt, maar als al eerder gezegd; als er een merknaam( lees Yamaha) in voor komt zal je minder kans hebben op aanmeldingen van motorrijders die een ander merk rijden.
Maar dat kan natuurlijk ook juist de keuze zijn van de club.
Ik bekijk e.e.a. nog ff van een afstandje. Word ik weer lid :dontknow:
multi-functionele-cultureel-motorische samen gestelde motor club...........gr F3.alleen de opmerking PLOFFEN kan ik niet plaatsen...............ojaa als jullie het leuk vinden,plof ik de derde naar etten -Leur lekker dicht bij :home:


Motor club 1999
Vriendelijkheid weggeven is moeilijk;je krijgt het bijna altijd terug.....gr F3/FxtFF
Plaats reactie