Zware koppeling

vragen en tips over het onderhoud aan de Fazer. En als je eventueel een probleempje tegenkomt mag je dat hier natuurlijk ook melden.
Plaats reactie
BlueBird
25kW
Berichten: 1
Lid geworden op: di 18 apr, 2017 19:45
Locatie: Hoek van Holland

Zware koppeling

Bericht door BlueBird »

Goedenavond,

Ik heb sinds zaterdag 15 April een Fazer 1000 uit 2001.(dus al 4 dagen..... :-D )
En ben dus ook een nieuweling op dit Forum. Ik heb trouwens helemaal geen ervaring op forums.
Zaterdag 3,5uur gereisd met de trein om mijn FZS op te halen, particulier. En 200km terug naar huis.
Rijd heerlijk moet ik zeggen. Zal mijn introductie niet te lang houden.
Grootste gedeelte terug naar huis was over de snelweg, veel wind. Best wel een lichte voorkant.
Maar goed, laatste stukje binnen door.
Binnen 10 minuten/kwartier kreeg ik aardig last van mijn linker hand, ZWARE KOPPELING.
Heb een jaar niet gereden dus kan wennen zijn, heeft iemand ervaring met een zware koppeling van een 1000 ?
Zondag heb ik al wat kruipolie de kabel in gejast, maar toen ik hem los had voelde ik dat het niet extreem zwaar ging.
Ik moet het forum nog even ontdekken, dus sorry als ik afwijk van het gebruikelijke gedrag....

groet BlueBird
Gebruikersavatar
NZMSLex
105,2 kW
Berichten: 367
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 19:08
Locatie: Sleen
Contacteer:

Re: Zware koppeling

Bericht door NZMSLex »

He Bluebird,

De koppeling hoort niet zwaar te gaan. Beetje olie of een andere kabel lijkt me. Kijk ook eens goed naar de rest van de motor. Dit is namelijk een teken van matig onderhoud...
Komt met wat TLC wel goed.
Niet zeuren, maar scheuren!!! :enjoy:
Gebruikersavatar
rwou
35 kW
Berichten: 7
Lid geworden op: do 04 mei, 2017 10:51

Re: Zware koppeling

Bericht door rwou »

Hoi,

Ik heb nu net drie weken een fzs 1000. Ik heb daarvoor drie proefritten op verschillende fzs 1000 gemaakt. De tweede proefrit was ook met een zware koppeling. Ik heb hem laten staan. :shock: Ik kan wel zeggen dat de anderen dat niet hadden. Dus zoals Lex aangeeft; een koppeling hoort niet zo zwaar te gaan dat je er aan moet wennen.
"Pakt" de koppeling wel goed of heb je het idee dat hij (eerst) een beetje blijft slippen? Ik ben benieuwd of het smeren gaat helpen. :dontknow:
wimvandervlis
105,2 kW
Berichten: 249
Lid geworden op: za 09 jan, 2010 16:59
Locatie: Westland

Re: Zware koppeling

Bericht door wimvandervlis »

Een andere optie die ook heel goed kan werken is gewoon een nieuwe kabel aan te schaffen.

Maar hoe dan ook vele plezierige kilometers toegewenst op je FZS1000.
FZS 600 en 4 XS-en
1978 tot 1982
Gebruikersavatar
NZMSLex
105,2 kW
Berichten: 367
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 19:08
Locatie: Sleen
Contacteer:

Re: Zware koppeling

Bericht door NZMSLex »

Goed advies van Wim. Een nieuwe kabel na 16 jaar is best wel logisch.
Veel plezier met de 1000!
Niet zeuren, maar scheuren!!! :enjoy:
Plaats reactie