Problemen met verbinding tussen Zumo 660 en PC

Dit forum is uitsluitend voor GPS gerelateerde mededelingen, vragen, suggesties, links naar mooie routes enz.
Plaats reactie
FazerJan
35 kW
Berichten: 21
Lid geworden op: do 26 apr, 2007 21:15
Locatie: Zuid Holland

Problemen met verbinding tussen Zumo 660 en PC

Bericht door FazerJan »

Hoi,

Ik ben mij aan het voorbereiden op het Fazerweekend 2013.
Heb ik op eens de volgende problemen met mijn Zumo 660:

1. Ik heb een probleem met de communicatie tussen de Zumo en de PC.
Bij het aansluiten via de originele USB kabel van Garmin krijg ik de melding van mijn virusscanner (Avira)
Dat de AutoRun.exe file niet wordt gestart.

Oplossing: Instellingen in virusscanner aanpassen of eventueel tijdelijk uitschakelen.

2. Mijn Zumo wordt herkend door mijn PC (De verkenner ziet de Zumo660 en niet een losse verwisselbare schijf maar het programma Garmin Express start niet uit zichzelf op.
Heb het programma handmatig opgestart en de update gestart. Probleem: hij blijft vragen om het apparaat (de Zumo) te verbinden.

Mogelijke oplossing 1:
Poging om te verbinden via de webbrowser (in mijn geval Chrome): ga naar http://www.MyGarmin.com en log in.

Bood geen oplossing.

Mogelijke oplossing 2:
Download en installeer de Garmin Communicator Plugin - versie op moment van schrijven: 4.0.4.0 (via google wel te vinden door "Garmin Communicator Plugin" in te tikken.)

Bood geen oplossing

Mogelijke oplossing 3:
Stop het USB kabeltje in een andere USB poort

Bood geen oplossing

Mogelijke oplossing 4:
Gebruik een andere USB kabel

Bood geen oplossing

Uiteindelijke oplossing in mijn geval:

Reset van het de Zumo 660
Let op kaarten blijven erop staan maar je moet een paar instellingen opnieuw invoeren.
Als je de routes e.d. op de SD kaart hebt staan kan je deze weer gewoon inladen op de Zumo.

De reset doe je door:
1. Het toestel uit te schakelen.
2. Je vinger op het touchscreen te leggen in de rechter onderhoek van het scherm en daar te houden.
3. De Zumo 660 aan te zetten door de aan-toets aan de bovenzijde in te drukken. Blijf je vinger op het touchscreen houden rechts onderin!
4. De Zumo start op en vraag om te herstellen naar beginwaarden. Dit met JA akkoord geven.

Je bent een paar instellingen kwijt maar kaarten e.d. blijven erop staan.

Voila; dit was voor mij de oplossing.

Hoop dat ik hier iemand mee help want het heeft mij een paar uur en hulp van Waypoint helpdesk gekost om er uit te komen.

Let op wellicht handig om de volgorde van mijn stappen aan te houden want als je niet hoeft te resetten is dit alleen maar beter toch.


Een grote Fazergroet.

FazerJan
Rik
Site Admin
Berichten: 1075
Lid geworden op: za 02 okt, 2004 22:48
Locatie: Pijnacker
Contacteer:

Re: Problemen met verbinding tussen Zumo 660 en PC

Bericht door Rik »

Hoi Jan,
Vreemd dat voor de oplossing van een connectiviteits probleem uiteindelijk een reset van de 660 nodig was. Had ik nog niet eerder gehoord.

Een reset is eigenlijk niet zo spannend, even door het instellingenmenu lopen om wat zaken opnieuw in te stellen. Maar eerst de genoemde controlestappen doorlopen is ook goed te doen.
Bedankt voor je verslag.
Plaats reactie