Welke Navigatie

Dit forum is uitsluitend voor GPS gerelateerde mededelingen, vragen, suggesties, links naar mooie routes enz.
Plaats reactie
Evil
35 kW
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 08 nov, 2010 12:25

Welke Navigatie

Bericht door Evil »

Ik wil Navigatie kookpen voor op mijn motor (FZ6 S2 fazer) maar ik vind ze allemaal veel te duur. Te duur is tussen de 450,- en 650,-.
Nu wil ik een 12volts aansluiting laten maken en een regulier TomTom planner er op zetten maar hoe krijg ik die enigszins waterdicht en kan daar een oortje op?

Een regulier tomtom kost 100,- tot 150,- euro. Dus dat scheelt enorm. Bovendien is het niet echt vioor navigatie maar meer voor van A naar B te rijden.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Gr. Evil
Gebruikersavatar
MartinS
72 kW
Berichten: 93
Lid geworden op: do 15 nov, 2007 15:54
Locatie: Alkmaar

Re: Welke Navigatie

Bericht door MartinS »

Er is een GPS tas met klitteband (voor op het stuur) van Givi die vind je op o.a. http://www.motozoom.nl (webshop,accessoires,sturen,camera +GPS).

Ik heb zelf geen ervaring mee dus ik weet niet hoe het met de kabels zit.

succes.
Martin
Evil
35 kW
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 08 nov, 2010 12:25

Re: Welke Navigatie

Bericht door Evil »

thanks. Ziet er hoopvol uit.

Gr. Evil
Gert Roelofs
105,2 kW
Berichten: 248
Lid geworden op: wo 05 aug, 2009 19:21
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Welke Navigatie

Bericht door Gert Roelofs »

Hallo Evil,

Als je een speciale voor de motor wil kopen inclusief bevestiging etc. zijn er 2 merken die het meest verkocht worden. Dat is Garmin en Tomtom. Deze 2 hebben voor iets meer dan €300,- een goed navigatiesysteem die je ook van A naar B kan brengen maar ook nog veel meer. Aan beide systemen zitten voordelen en nadelen. Ik zou daarover voorgaande berichten van onze site raadplegen voor meer informatie. De Garmin Zumo 220 en Tomtom Urban Rider Pro zijn volgens mij verkrijgbaar voor dat bedrag. Wil je echter goedkoper uit zo tussen de €100 en €150 om van A naar B te gaan kan, maar dan zit je met de bevestiging en met het drooghouden van het navigatiesysteem. Het kan allemaal wel en er zijn dan ook heel veel merken die dat kunnen bieden. De goedkoopste Tomtom voor op de motor (dus met bevestigingsmateriaal en waterdicht) staat bij de websitewinkel Barrato.nl voor € 223,- (Tomtom Urban Rider Central Europa - 19 landen). Of het echt de allergoedkoopste prijs is weet ik niet maar via kieskeurig kwam ik bij deze prijsstelling. Of de Garmin ook goedkoper te krijgen is weet ik niet.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groetjes
Gert
Gebruikersavatar
MartinS
72 kW
Berichten: 93
Lid geworden op: do 15 nov, 2007 15:54
Locatie: Alkmaar

Re: Welke Navigatie

Bericht door MartinS »

Gert Roelofs schreef:Hallo Evil,

............. De goedkoopste Tomtom voor op de motor (dus met bevestigingsmateriaal en waterdicht) staat bij de websitewinkel Barrato.nl voor € 223,- (Tomtom Urban Rider Central Europa - 19 landen). Of het echt de allergoedkoopste prijs is weet ik niet maar via kieskeurig kwam ik bij deze prijsstelling. Of de Garmin ook goedkoper te krijgen is weet ik niet.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groetjes
Gert
Dat is absoluut een goed prijs voor de tomtom urban rider :thumbup:

let wel op dit is exclusief docking station, er is wel een bijgeleverd mount zonder 12v stroom voorziening (een docking station kost bijna 120 euro´s via motozoom) en ook exclusief auto mount (bijna 90 euro´s bij motozoom).

Trouwens er staat een mooie waterdicht iphone 4g houder op http://www.promotor.nl/published/prm/co ... rm.nl.html die 19,99 Britse ponden kost (€23,50).
Martin
Evil
35 kW
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 08 nov, 2010 12:25

Re: Welke Navigatie

Bericht door Evil »

Gents,

Dit biedt mogelijkheden. Aik zal er eens induiken.

Gr. Evil
Plaats reactie