zumo 550 opladen

Dit forum is uitsluitend voor GPS gerelateerde mededelingen, vragen, suggesties, links naar mooie routes enz.
Plaats reactie
zorr
105,2 kW
Berichten: 122
Lid geworden op: zo 30 sep, 2007 21:28
Locatie: rotterdam

zumo 550 opladen

Bericht door zorr »

hi,

mijn zumo 550 viel spontaan uit tijdens het rijden onder vermelding dat externe voeding uitgevalen is.

thuis bekeken wat er aan de hand zou kunnen zijn en een kapote steekzekering gevonden van kabel zelf (2 amp).
een paar bij conrad besteld en na aankomst eentje gelijk ingebouwd.maar die ging gelijk kapot.ok,kan gebeuren maar ik ging de rest ook checken.kabels ( zwart en rood) waren goed, alles los en vast gemaakt,nieuwe zekering ingebouwd, aangesloten en de spanning op eindpennen was goed.
MAAR zumo wordt niet opgeladen.externe voeding herkent ie niet meer.ik heb op houderpennen spanning gemeten.
dus tot aparaat zelf is vel spanning maar bij aparaat niet.

heeft iemaand zoiets meegemaakt en wat oplossing zou kunnen zijn? is er ook een zekering in zumo zelf?

p.s. bij uitvallen van zumo,dus eerste kapote zekering heb ik 1,5 uur in hevig regen gereden.

gr,
zorran

p.s. 2 net zumo in een auto aangesloten en dan wordt ie wel opgeladen.kappote zumo houder ????
afayc
Gebruikersavatar
J@
105,2 kW
Berichten: 1843
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 6:48
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: zumo 550 opladen

Bericht door J@ »

Hi Zorran, kijk voor je actuele probleem eens hier: http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=149 ... motorsteun
en verder alle Zumo-gerelateerde vragen: http://forum.gps.nl/viewforum.php?f=59
vr. gr., J@.
zorr
105,2 kW
Berichten: 122
Lid geworden op: zo 30 sep, 2007 21:28
Locatie: rotterdam

Re: zumo 550 opladen

Bericht door zorr »

hi j@,

ik heb inmiddels montage steun opengemaakt en op de verbinding die gaat van printplaat naar pennen die aparaat voeden zit verdachte verbrandingskleur aan.dus baalen.het is net een maand over garantie heen en ik heb het zeer binnenkort nodig en waarschijnlijk moet zelf een kopen.
opvalend is dat schroeven van achterkant niet helemaal afsluiten maar als ik monteer RAM plaathouder dan zit het beter afgesloten.rare zaak.morgen breng ik het voor echte expertise,om zeker te zijn dat het kapot is voordat 100 euri de deur uitvliggen :evil:

trouwens bedankt voor reactie

gr,
zorran
afayc
Gebruikersavatar
J@
105,2 kW
Berichten: 1843
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 6:48
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: zumo 550 opladen

Bericht door J@ »

Is ie in Moordrecht gekocht: dan toch even proberen hoe ze met je probleem omgaan..
Ik heb mijn Zumo daar gekocht in december 2006 en inmiddels 3 keer een nieuwe steun gekregen en er hoefde nog steeds niet voor betaald te worden.
vr. gr., J@.
zorr
105,2 kW
Berichten: 122
Lid geworden op: zo 30 sep, 2007 21:28
Locatie: rotterdam

Re: zumo 550 opladen

Bericht door zorr »

trouwens,is me net opgevallen

GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG J@ :D :D :D
afayc
Gebruikersavatar
J@
105,2 kW
Berichten: 1843
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 6:48
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: zumo 550 opladen

Bericht door J@ »

thanx :D :D
vr. gr., J@.
Plaats reactie