Silvertip - Gehoorbescherming op de motor

tips met betrekking tot het onderhoud van je Fazer worden hier door de webmaster opgenomen zodat mede Fazerrijders hiermee hun voordeel kunnen doen.
Gebruikersavatar
Ton-up
35 kW
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 23 mar, 2009 1:18
Locatie: Almere

Re: Silvertip - Gehoorbescherming op de motor

Bericht door Ton-up »

nicogebe schreef:En zijn er ook nog tips voor een helm dan?
Oordopjes heb ik al wat jaren, echter een goede en betaalbare helm met minder windruis zou ook fijn zijn :oops:
Heb een Duitsche Helm...

Een Schuberth S1, zou de stilste integraalhelm op de markt moeten zijn, maar dan nog rijd ik alle afstanden boven de 4 (vier) kilometer met oordoppen, ook omdat ik geregeld in lawaaiige omgeving vertoef.

Kijk maar hoe ik vroeger mijn motor bij mijn werk parkeerde. :D
Gebruikersavatar
Ton-up
35 kW
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 23 mar, 2009 1:18
Locatie: Almere

Re: Silvertip - Gehoorbescherming op de motor

Bericht door Ton-up »

Moet ik natuurlijk wel het ploatie erbij zetten:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Biggs
105,2 kW
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 23:28
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: Silvertip - Gehoorbescherming op de motor

Bericht door Biggs »

Voor mij alleen maar Earmo's. En dan wel ff vermelden dat het voor op de motor is, dan maken ze een "verdiepte" versie. Denk er altijd om dat je na ongeveer 6-7 jaar ALTIJD nieuwe moet laten aanmeten, welk merk / type je ook hebt. Een menselijk oor veranderd namelijk door ouder worden, het kraakbeen in het oor verdwijnt waardoor er steeds meer ruimte komt in je gehoorgang. Je zult je verbazen hoe de demping is bij net nieuwe t.o.v. de oude.

Helm: Ik heb een Aria en koop deze nooit meer als het om geluidsreductie gaat. Het is hét topmerk, maar de demping kan stukken beter.

Tip: koop van Shoei zo'n houdertje met een netje er tussen (Chin Curtain) dat je met één klik in het kinstuk van de meeste helm kan plaatsen. Werk als het net dat je vaak ziet bij cabrioletten; het zorgt voor een rustige afvoer van de luchtstroming en daardoor heb je minder geluid. Scheelt stukken.

Biggs
Bijlagen
chin_curtain[1].gif
(9.55 KiB) 5473 keer gedownload
Mannen blijven jongens, alleen het speelgoed wordt duurder!

Trots om in Motoplus "Mijn Trots" te staan: http://www.motoplus.nl/blog/magazine/ui ... -hoekstra/
Sinisa
35 kW
Berichten: 24
Lid geworden op: do 29 apr, 2010 11:42
Locatie: Maasdam

Re: Silvertip - Gehoorbescherming op de motor

Bericht door Sinisa »

Biggs schreef:
Tip: koop van Shoei zo'n houdertje met een netje er tussen (Chin Curtain) dat je met één klik in het kinstuk van de meeste helm kan plaatsen. Werk als het net dat je vaak ziet bij cabrioletten; het zorgt voor een rustige afvoer van de luchtstroming en daardoor heb je minder geluid. Scheelt stukken.

Biggs
Waar is dit te kopen/bestellen?
Afbeelding
bertjuh
105,2 kW
Berichten: 200
Lid geworden op: wo 09 mei, 2007 16:08
Locatie: Eindhoven

Re: Silvertip - Gehoorbescherming op de motor

Bericht door bertjuh »

ik denk dat je het best even hier (klik) kunt kijken.
ook beschikbaar voor nolan helmen :P werkt inderdaad goed

edit: heten ook vaan 'winddeflector'
Sinisa
35 kW
Berichten: 24
Lid geworden op: do 29 apr, 2010 11:42
Locatie: Maasdam

Re: Silvertip - Gehoorbescherming op de motor

Bericht door Sinisa »

Ik heb hem vandaag bij Motoport Rotterdam gekocht. € 18, past heel goed op mijn Shark RSF3. Verschil is wel duidelijk,veel minder turbulentie.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Biggs
105,2 kW
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 23:28
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: Silvertip - Gehoorbescherming op de motor

Bericht door Biggs »

Sinisa schreef:
Biggs schreef:
Tip: koop van Shoei zo'n houdertje met een netje er tussen (Chin Curtain) dat je met één klik in het kinstuk van de meeste helm kan plaatsen. Werk als het net dat je vaak ziet bij cabrioletten; het zorgt voor een rustige afvoer van de luchtstroming en daardoor heb je minder geluid. Scheelt stukken.

Biggs
Waar is dit te kopen/bestellen?
Ik zag je bericht nu pas: ik heb die van mij via Gebben in Rogat, maar inderdaad een Motoport of iedere andere Shoeidealer kan iedereen er aan helpen, na betaling natuurlijk.
Mannen blijven jongens, alleen het speelgoed wordt duurder!

Trots om in Motoplus "Mijn Trots" te staan: http://www.motoplus.nl/blog/magazine/ui ... -hoekstra/
Gebruikersavatar
FZ6Fazer/blacky
105,2 kW
Berichten: 171
Lid geworden op: di 24 mei, 2005 20:35
Locatie: Pijnacker-Nootdorp

Re: Silvertip - Gehoorbescherming op de motor

Bericht door FZ6Fazer/blacky »

Biggs schreef:
Sinisa schreef:
Biggs schreef:
Tip: koop van Shoei zo'n houdertje met een netje er tussen (Chin Curtain) dat je met één klik in het kinstuk van de meeste helm kan plaatsen. Werk als het net dat je vaak ziet bij cabrioletten; het zorgt voor een rustige afvoer van de luchtstroming en daardoor heb je minder geluid. Scheelt stukken.

Biggs
Waar is dit te kopen/bestellen?
Ik zag je bericht nu pas: ik heb die van mij via Gebben in Rogat, maar inderdaad een Motoport of iedere andere Shoeidealer kan iedereen er aan helpen, na betaling natuurlijk.
Ik heb zelf een Shoei XR1000, maar klik je de ( Chin Curtain) dan gewoon tussen de buitenschaal en de binnenvoering van je helm?


Jan
Afbeelding
bertjuh
105,2 kW
Berichten: 200
Lid geworden op: wo 09 mei, 2007 16:08
Locatie: Eindhoven

Re: Silvertip - Gehoorbescherming op de motor

Bericht door bertjuh »

weet niet precies hoe shoei het oplost maar meestal wel.
als je de boekjes bij je helm nog hebt staat het er vaak wel in.
Gebruikersavatar
FZ6Fazer/blacky
105,2 kW
Berichten: 171
Lid geworden op: di 24 mei, 2005 20:35
Locatie: Pijnacker-Nootdorp

Re: Silvertip - Gehoorbescherming op de motor

Bericht door FZ6Fazer/blacky »

bertjuh schreef:weet niet precies hoe shoei het oplost maar meestal wel.
als je de boekjes bij je helm nog hebt staat het er vaak wel in.

Ik heb de helm gelijk met de motor gekocht in 2005, maar bestonden ze toen al?
Afbeelding
bertjuh
105,2 kW
Berichten: 200
Lid geworden op: wo 09 mei, 2007 16:08
Locatie: Eindhoven

Re: Silvertip - Gehoorbescherming op de motor

Bericht door bertjuh »

hiervoor staat wel een manual op de shoei site http://www.motozoom.nl/webshop/meerinfo ... 26056E0B81

te vinden hier: http://media7.big7.net/shoei-europe/upl ... ip_kit.pdf
kan me niet voorstellen dat het moeilijk is om die chin curtain erin te krijgen :P
heb trouwens ook zeer positieve dingen gehoord over die whisper kit...
Gebruikersavatar
jantje beton
105,2 kW
Berichten: 272
Lid geworden op: wo 22 mar, 2006 20:58
Locatie: Antwerpen

Re: Silvertip - Gehoorbescherming op de motor

Bericht door jantje beton »

ik heb er nog 1 ergens in de kast liggen
voor 10€ mag het weg
Als we gaan toeren zal FAZERTJE ons voeren
Gebruikersavatar
Eagle89
35 kW
Berichten: 21
Lid geworden op: do 12 mei, 2011 17:44

Re: Silvertip - Gehoorbescherming op de motor

Bericht door Eagle89 »

Ik wil geen oude koeien uit de sloot halen (laat ze maar lekker liggen) maar ik heb wel even een nogal prangende vraag over de gehoorbescherming.

Ik word namelijk stapelgek van de windruis op mijn Fazer (een FZ6 uit 2004). Boven de 100 km/u is het niet te doen, zelfs gehoorbeschermers (Alpine Motosafe) bieden maar beperkte bescherming. Als ik thuis kom fluiten mijn oren nog flink na.
De vorige motor waar ik op reed, een Honda CBR500, had ik nooit last mee. Zelfs met 130 km/u reed ik vrolijk zonder oordoppen in en ik had nauwelijks last van de wind. Nu heb ik sindsdien zowel de motor als de helm vervangen (nu een Nolan N84).

Nu is mijn vraag: Ervaren jullie op de fazer ook zo'n probleem met windruis of ligt het aan de helm (of mijn oren)?
Plaats reactie