Silvertip - Kachelpoets, WD-40 en zwarte uitlaatsystemen

tips met betrekking tot het onderhoud van je Fazer worden hier door de webmaster opgenomen zodat mede Fazerrijders hiermee hun voordeel kunnen doen.
Kajotan
25kW
Berichten: 2
Lid geworden op: di 23 mar, 2010 20:02

Re: Silvertip - Kachelpoets, WD-40 en zwarte uitlaatsystemen

Bericht door Kajotan »

Ik heb ook even een vraagje over dit onderwerp.

Vanmiddag een aantal plekjes van de uitlaatbocht (ook Fazer) geschuurd, ontvet, en opnieuw gespoten met hitte bestendige zwarte verf (huismerk van Praxis). Nu ben ik naar een kachelbedrijf geweest, en heb daar een tube kachelpoets Zebraline gekocht.

Is het nu de bedoeling dat je eventuele roestplekken éérst verwijderd?
Of kan ik alles gewoon goed reinigen, en daarna de kachelpoets erop smeren?
Want helemaal boven aan de uitlaat (waar hij aan de cilinder vast zit) zit namelijk een beetje roest, waar je vrijwel niet bijkomt volgens mij. Tenzij je de uitlaat demonteert, maar dat komt van 't winter wel :thumbup:

Alvast bedankt. :enjoy:
Gebruikersavatar
SilverTip
110,3 kW
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:06
Locatie: Tilburg

Re: Silvertip - Kachelpoets, WD-40 en zwarte uitlaatsystemen

Bericht door SilverTip »

Kajotan schreef:Ik heb ook even een vraagje over dit onderwerp.

Vanmiddag een aantal plekjes van de uitlaatbocht (ook Fazer) geschuurd, ontvet, en opnieuw gespoten met hitte bestendige zwarte verf (huismerk van Praxis). Nu ben ik naar een kachelbedrijf geweest, en heb daar een tube kachelpoets Zebraline gekocht.

Is het nu de bedoeling dat je eventuele roestplekken éérst verwijderd?
Of kan ik alles gewoon goed reinigen, en daarna de kachelpoets erop smeren?
Want helemaal boven aan de uitlaat (waar hij aan de cilinder vast zit) zit namelijk een beetje roest, waar je vrijwel niet bijkomt volgens mij. Tenzij je de uitlaat demonteert, maar dat komt van 't winter wel :thumbup:

Alvast bedankt. :enjoy:

Het is de bedoeling dat je roest zoveel mogelijk verwijdert, in ieder geval de kruimelige, loszittende roest. Verder is Zebraline en goed dekkend product waarmee het verschil enorm zal zijn.

Veel succes en vooral genoegdoening van het resultaat.

SilverTip
Leven in het moment, reizen en samen genieten, morgen kan het ineens anders zijn.....
Hans Peters
25kW
Berichten: 2
Lid geworden op: do 29 apr, 2010 9:26

Re: Silvertip - Kachelpoets, WD-40 en zwarte uitlaatsystemen

Bericht door Hans Peters »

Hey lezers,

ik heb de tip met de kachelpoets ook gedaan echt geweldig!!! super!! ik kreeg nog een tip van de verkoper, smeer het kachelpoets op het uitlaatsysteem als deze nog warm is dan is de hechting beter en geeft niet meer zwart af als hij koud is \:D/ verder gebruik ik witte Vaseline om de motor en zijn kunststof weer mooi glanzend te krijgen, ligt opspuiten en met een zachte doek uitwrijven werkt echt super!! 8-) 8-)

groeten Hans Peters.
Bijlagen
P5210843.JPG
Gebruikersavatar
RonD
50 kW
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 17 mei, 2010 11:43
Locatie: Oosterhout

Re: Silvertip - Kachelpoets, WD-40 en zwarte uitlaatsystemen

Bericht door RonD »

Ziet er inderdaad goed uit!
Leuk kleurtje trouwens :thumbup:

Grts
Ron
Het leven begint bij 30, maar het wordt pas echt interessant bij 150 - Onbekende Auteur-
Everyone crashes. Some get back on. Some don't. Some can't. - Author Unknown -
Fazer blue, I love you . - Me -
martinvvv
Berichten: 0
Lid geworden op: za 27 aug, 2011 10:36

Re: Silvertip - Kachelpoets, WD-40 en zwarte uitlaatsystemen

Bericht door martinvvv »

Beste leden,

Ik heb met kachelpoets (zebraline) geprobeerd om mijn uitlaat zwart te krijgen, maar het hecht totaal niet. Bovendien denk ik dat ik het materiaal verkool door de hete uitlaat (ik smeer het er dun koud op). Heeft er iemand tips wat ik zou kunnen proberen om toch een mooie zwarte uitlaat te krijgen. Het is voor een FZ6 die een origineel uitlaat systeem heeft.
Plaats reactie