Peter stelt zich voor

een woord van welkom aan onze nieuwe leden of stel jezelf eens voor.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ing_BRW
35 kW
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 20 mar, 2017 13:52
Locatie: Zwolle

Peter stelt zich voor

Bericht door ing_BRW »

Goede dag allemaal,

Ik ben Peter en woon in Zwolle. Ik zeg al opzettelijk niet "ik kom uit..." want van oorsprong kom ik uit het zuiden.
Januari 2016 begonnen met motorrijlessen (10 jaar na het autorijlessen) en in augustus 2016 geslaagd.
Vrijwel hetzelfde als met de auto, theorie lekker laat en alles in 1 keer.

Vanuit de watersport altijd goede ervaring gehad met Yamaha en daardoor ook wel fan van Yamaha geworden.
Ik wilde altijd al een Yamaha Fazer al van voordat ik überhaupt mijn auto rijbewijs had.

Het lessen deed ik op een Kawasaki ER-6n uit 2011, volgens mijn rij-instructeur eigenlijk net iets te klein. Maar als je niet anders weet dan is het goed genoeg.
Een collega van mij rijdt een FZS600 met Fox-eye en die zij dat het voor mij wel te klein zou zijn. Tja, neem je zoiets aan of wil je het eerst zelf ondervinden.
Het werd het laatste.

Via cycle-ergo.com merkte ik al dat er qua zithouding verschil zit tussen de FZS600 en FZ6-S, niet veel maar wel degelijk een verschil.

Uiteindelijk een FZ6-S gevonden, testrit gemaakt en ik was helemaal verliefd. Het zou wel mijn eerste motor worden en ik had geen vergelijk.
Dus even snel gezocht naar een andere in de buurt met ongeveer evenveel kilometers en leeftijd. Testrit gemaakt, en de eerste voelde duidelijk beter, vooral met schakelen.

Afgelopen zaterdag heb ik dus de deal gesloten voor een FZ6-S uit 2006. Het wordt hopelijk een motor waar ik veel jaren mee vooruit kan.
Want de planning is om in 2018 het huurhuis te verlaten voor een koophuis, dus dan blijft er weinig spaargeld over voor iets anders.

Ik zal (denk ik) weinig wijzigingen doen aan de motor, maar het eerste staat al op de planning. En dat is de dubbele koplampen activeren.
Want goed licht is toch wel belangrijk.

Uiteraard wil ik jullie geen foto's onthouden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben wel zo brutaal geweest om mij aan te melden voor het forum zonder lid te zijn van de club? Is dat een probleem?
Via het forum hoop ik namelijk veel meer wijzer te worden over de Fazer.
Gebruikersavatar
Robse2
105,2 kW
Berichten: 129
Lid geworden op: di 10 mar, 2015 19:48
Locatie: Hengelo (OV)

Re: Peter stelt zich voor

Bericht door Robse2 »

Hey Peter, welkom hier.
Heel veel plezier en veilige kilometers met je mooie motor! :enjoy:

Een probleem zal het niet zijn denk ik...maar gewoon even lid worden, is altijd leuk. :thumbup:
Clublid 2005-2012 :enjoy: 2015 - heden :enjoy:
Gebruikersavatar
NZMSLex
105,2 kW
Berichten: 367
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 19:08
Locatie: Sleen
Contacteer:

Re: Peter stelt zich voor

Bericht door NZMSLex »

H Peter,

Welkom op het forum! Een mooie Fazer heb je. Daar ga je nog veel plezier van hebben.

Meeliften op het forum is geen probleem. Maar doe een keertje mee met een toerrit. Dat is leuk en een goede manier om de club te leren kennen. Dan kun je altijd nog beslissen of je écht lid wilt worden. Meerijden met toerritten is overigens een goede en gezellige manier om beter te leren motor rijden. Dus hopelijk tot ziens!
Niet zeuren, maar scheuren!!! :enjoy:
Gebruikersavatar
Charleyr
105,2 kW
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 26 mar, 2006 17:09
Locatie: Hoevelaken

Re: Peter stelt zich voor

Bericht door Charleyr »

Dag Peter,

Dat is een mooi exemplaar.
Als ik jouw was, zou ik deze mooie motor, direct gaan showen op de Open Rit, aankomende zaterdag!

Voor meer informatie verwijs ik je naar het desbetreffende topic:
http://www.fazer.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=13&t=5498

Daar staat ook in vermeld , hoe je als "niet betalend" forumlid, kan deelnemen aan deze dagtocht!

In ieder geval veel plezier met je aankoop en ik hoop dat je er nog jaren plezier van zal hebben!!

Met vriendelijke groet,
Charles Rijken
Voorzitter All fazer Club Nederland
Charles Rijken

If it don't fit, don't force it, just relax and let it Go!
Gebruikersavatar
ing_BRW
35 kW
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 20 mar, 2017 13:52
Locatie: Zwolle

Re: Peter stelt zich voor

Bericht door ing_BRW »

Dank je.

Open rit is helaas niet gelukt. Ik ben nog in volle afwachting tot de RDW het kenteken afgeeft.
Tot die tijd moet ik het met de foto's doen.

We verwachten het kenteken in de loop van deze week.

Dan nog even een verzekering erop (ook weer zo iets waarvan geen een hetzelfde is) en dan rijden.
Gebruikersavatar
ing_BRW
35 kW
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 20 mar, 2017 13:52
Locatie: Zwolle

Re: Peter stelt zich voor

Bericht door ing_BRW »

Vandaag telefoon gehad van de dealer. Er is eindelijk een kenteken afgegeven, morgenochtend gaan we hem ophalen :bounce: \:D/
Plaats reactie