Hallo

een woord van welkom aan onze nieuwe leden of stel jezelf eens voor.
Plaats reactie
Laurens
25kW
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 03 okt, 2016 22:31

Hallo

Bericht door Laurens »

Alweer een nieuwe :-)
Mijn naam is Laurens. Ik heb net mijn rijbewijs gehaald en zolang ik nog niet weet welke motor bij mij past rij ik op de faser van mijn lieve ex echtgenote. Zij kocht een jaar of zeven geleden een prachtige 2004 FZ6 en heeft in die zeven jaar minder dan 1000 kilometer gereden. Op dit moment staat er ongeveer 12000 km op de teller. Wat vervelender is, is dat er ook zeven jaar geen onderhoud is gedaan. Als ruil voor het mogen rijden heb ik die taak op mij genomen en komende week krijgt hij voor het eerst in zeven jaar een hele grote beurt.
Ik vond al veel tips op het forum, waarvoor dank! Maar er komen vast nog wel wat vragen, dus ik laat vast snel van mij horen ;-)
Bart Veenbrink
50 kW
Berichten: 46
Lid geworden op: za 02 apr, 2011 11:55

Re: Hallo

Bericht door Bart Veenbrink »

Hallo Laurens

Welkom bij deze gezellige club
en tot gauw bij een van de ritten.

Gr Bart
wimvandervlis
105,2 kW
Berichten: 249
Lid geworden op: za 09 jan, 2010 16:59
Locatie: Westland

Re: Hallo

Bericht door wimvandervlis »

Fazers zijn goed te besleutelen. En 12000 km is niet veel.

Succes met de grote beurt (die niet eens zo groot zal zijn). Wat zeker moet gebeuren (tenminste dat is mijn verwachting), olie, oliefilter, remmen schonen incl. controleren dikte remvoering, remvloeistof verversen, voorvorkolie verversen, ketting controleren (en waarschijnlijk even schoonmaken) en als je goed kan sleutelen kan je eventueel ook de koelvloeistof verversen.

Heb je vragen dan moet je ze gewoon stellen, waarschijnlijk kunnen we hier wel op weg helpen.

Groet,

Wim
(technische commissie Fazerclub)
FZS 600 en 4 XS-en
1978 tot 1982
Plaats reactie