Hallo!

een woord van welkom aan onze nieuwe leden of stel jezelf eens voor.
Plaats reactie
LexTalionis
25kW
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 22 mei, 2016 13:29
Locatie: Utrecht

Hallo!

Bericht door LexTalionis »

Beste forumleden,

Hier een nieuw lid! Aspirant motorrijder en bovenal, aspirant Fazer rijder!
Eind juni hoop ik mijn rijbewijs te hebben en ik hoop in de tussentijd een mooie Fazer aan te kunnen schaffen.

Zoals jullie je wellicht kunnen voorstellen heb ik nog weinig ervaring met motorrijden of de aanschaf van een motor.
Ik zou graag aan jullie willen vragen of jullie nog tips hebben m.b.t. de aanschaf van een tweedehands Fazer, ik heb daar geen forum over kunnen vinden hier. Ik ben opzoek naar een FZS 600. Het wordt waarschijnlijk het eerste model '98 - '02 (geloof ik). Er staan er op marktplaats een flink aantal tussen de 1400 en 2000 euro.

Wie kan mij een eindje op weg helpen met aandachtspunten bij de aanschaf van een tweedehands Fazer?

Groet,

Tom
Gebruikersavatar
SilverTip
110,3 kW
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:06
Locatie: Tilburg

Re: Hallo!

Bericht door SilverTip »

LexTalionis schreef:Beste forumleden,

Hier een nieuw lid! Aspirant motorrijder en bovenal, aspirant Fazer rijder!
Eind juni hoop ik mijn rijbewijs te hebben en ik hoop in de tussentijd een mooie Fazer aan te kunnen schaffen.

Zoals jullie je wellicht kunnen voorstellen heb ik nog weinig ervaring met motorrijden of de aanschaf van een motor.
Ik zou graag aan jullie willen vragen of jullie nog tips hebben m.b.t. de aanschaf van een tweedehands Fazer, ik heb daar geen forum over kunnen vinden hier. Ik ben opzoek naar een FZS 600. Het wordt waarschijnlijk het eerste model '98 - '02 (geloof ik). Er staan er op marktplaats een flink aantal tussen de 1400 en 2000 euro.

Wie kan mij een eindje op weg helpen met aandachtspunten bij de aanschaf van een tweedehands Fazer?

Groet,

Tom
Beste Tom,

Hartelijk welkom bij deze club.
Bellen is makkelijker dan schrijven, omdat dit meestal meer vragen oproept.
Bel me morgenavond maar even op 06-53544951.

Gr,

Michel
Leven in het moment, reizen en samen genieten, morgen kan het ineens anders zijn.....
wimvandervlis
105,2 kW
Berichten: 249
Lid geworden op: za 09 jan, 2010 16:59
Locatie: Westland

Re: Hallo!

Bericht door wimvandervlis »

Alvast welkom Tom,

En over Fazers: van de eerste serie kan ik je melden dat deze taai zijn \:D/
Mijn Fazer (1999) gaat tijdens de tour van de Fazerclub in Frankrijk over de 100.000 km heen. Dit exemplaar heeft gewoon zijn onderhoud gehad en heeft eigenlijk geen bijzondere reparaties gehad. Dus een wat hogere km-stand hoeft geen probleem op te leveren.

Let wel, een hele lage km-stand moet je wantrouwen, want veel stilstand geeft soms meer slijtage (reparatiepunten) als regelmatig gebruik.
Of er is gerommeld aan de tellerstand :-(

Zelf kan ik alleen maar zeggen maak gebruik van het aanbod van Michel, hij heeft er echt verstand van :thumbup:

En aanvullend, als je bij een motor gaat kijken zorg/probeer iemand mee te nemen die een "technisch oog" heeft. Want met vier ogen zie je meer dan met alleen de ogen van iemand die verliefd kan/wil worden op een motor... :-D

En daarbij geldt: je kan beter iets meer uitgeven aan een motor die goed onderhouden is en direct bruikbaar, dan aan een relatief goedkope motor die de nodige achterstand heeft in onderhoud (gegarandeerd dat je dan uiteindelijk meer kwijt ben met het achterstallige onderhoud + de aanschaf).

Hopelijk tot ziens bij een bijeenkomst van onze gezellige club,

Wim
FZS 600 en 4 XS-en
1978 tot 1982
LexTalionis
25kW
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 22 mei, 2016 13:29
Locatie: Utrecht

Re: Hallo!

Bericht door LexTalionis »

Hoi Michel en Wim,

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb zojuist Michel gesproken en ik ben een stuk wijzer geworden. Bedankt Michel!
Zodra ik een Fazer heb gekocht zal ik dat hier laten weten en een paar foto's erbij posten.

T.z.t. lijkt het me ook erg leuk om eens mee te gaan met een bijeenkomst.

Ik neem jullie beider tips mee :thumbleft:

Groet,

Tom
LexTalionis
25kW
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 22 mei, 2016 13:29
Locatie: Utrecht

Re: Hallo!

Bericht door LexTalionis »

Hoi allemaal,

Afgelopen zaterdag dan eindelijk een Fazer gekocht, uiteindelijk toch voor een FZ6 (2004) i.p.v. een FZS600.
Ontzettend blij mee, wat een machine :enjoy:

Ik ga de trips in de gaten houden. Als ik een keer kan zal ik me melden :)
Bijlagen
IMG-20160716-WA0003.jpeg
IMG-20160716-WA0004.jpeg
IMG-20160716-WA0002.jpeg
Plaats reactie