Goedemorgen allemaal,
Mijn naam is Peter (28) en kom uit de Bommerlerwaard.
Sinds 28 januari in bezit van mijn motor rijbewijs maar daarvoor al een Fazer gekocht. De fazer is uit 2004 met 34K op de teller.
Ik heb mijn rijbewijs gehaald ten eerste, omdat het al heel lang op mijn lijstje stond om te gaan halen. Daarnaast ga ik de motor gebruiken voor woon-werk verkeer.
Ik heb nog wat vragen betreft bagage.
3 keer in de week pak ik de motor richting het werk. Ik moet een laptop meenemen, eten en een rugzak met sportspullen.
Wat is de meest handige manier om te vervoeren?
Ik dacht zelf aan een laptop rugzak (waterdicht) en een topkoffer.
Hebben jullie nog andere ideeën?
Daarnaast een vraagje over geluid op de snelweg. Ik rij veel snelweg km en wil graag een muziekje opzetten. wat zijn jullie ervaringen met draadloze oortjes?
Tot slot. Ik rij zo'n 500km per week. Welk onderhoud moet ik plegen en hoevaak?
Genoeg gekletst. Foto's van de Fazer.
Peter en zijn FZ6
- QuickSilver
- 105,2 kW
- Berichten: 452
- Lid geworden op: wo 21 dec, 2005 13:22
Re: Peter en zijn FZ6
[quote="CoupÉter"]Goedemorgen allemaal,
Mijn naam is Peter (28) en kom uit de Bommerlerwaard.
Sinds 28 januari in bezit van mijn motor rijbewijs maar daarvoor al een Fazer gekocht. De fazer is uit 2004 met 34K op de teller.
Ik heb mijn rijbewijs gehaald ten eerste, omdat het al heel lang op mijn lijstje stond om te gaan halen. Daarnaast ga ik de motor gebruiken voor woon-werk verkeer.
Ik heb nog wat vragen betreft bagage.
3 keer in de week pak ik de motor richting het werk. Ik moet een laptop meenemen, eten en een rugzak met sportspullen.
Wat is de meest handige manier om te vervoeren?
Ik dacht zelf aan een laptop rugzak (waterdicht) en een topkoffer.
Hebben jullie nog andere ideeën?
Daarnaast een vraagje over geluid op de snelweg. Ik rij veel snelweg km en wil graag een muziekje opzetten. wat zijn jullie ervaringen met draadloze oortjes?
Tot slot. Ik rij zo'n 500km per week. Welk onderhoud moet ik plegen en hoevaak?
Hallo Peter,
Zo, wat een hoop vragen. Maar je hebt het juiste medium gevonden om ze te stellen, namelijk ons forum. Naast mij zullen er vast nog wel meer leden reageren. Wat betreft bagage. Ik zou zelf zoveel mogelijk vermijden om een rugzak te gebruiken. Dit omdat het toch wat zwaar kan worden op je rug/schouders, maar ook omdat het niet geheel ongevaarlijk is. Op moment dat je zou vallen, wat natuurlijk noooooit gaat gebeuren, heb je grote kans dat je op je rug of zij valt. Door zo'n rugzak kán het zijn dat je hierdoor extra letsels krijgt.
Wij gebruiken voor onze navigatie Cardo rider. Hiervan zijn de speakers in onze helmen gebouwd. Dus de navigatie, maar ook de muziek komt middels een bluetooth verbinding onze helmen in. Ook kun je met de Cardo rider een koppeling maken met je telefoon. Zelf bellen we nooit, maar op de telefoon heb ik muziek staan die ik vervolgens in mijn helm laat afspelen.
Voor wat betreft onderhoud zouden we je op weg kunnen helpen op onze technische dag die op zaterdag 16 april in Zeewolde gehouden wordt. Voor verdere details verwijs ik je graag hier verder op het forum. Hier staan alle details van de dag vermeld. Op deze dag krijg je tips én moet je zelf gaan sleutelen met behulp van onze technische man. Het doel is namelijk om op een juiste manier onderhoud aan je motor te plegen en de kosten hiervoor in de hand te houden. Hiervoor moet je alleen wel lid van onze club worden. Voor de kosten voor het lid worden hoef je het niet te laten, deze bedragen namelijk 25,- per jaar.
Indien je nieuwsgierig naar ons geworden bent, we staan ook dit jaar weer op de motorbeurs van 18 februari t/m 21 februari. Diverse leden bemannen/bevrouwen de stand. We kunnen je sowieso van allerhande informatie voorzien qua verpakking, reizen, technische vragen etc.
Hopelijk tot ziens.
groeten,
Nicolette
Mijn naam is Peter (28) en kom uit de Bommerlerwaard.
Sinds 28 januari in bezit van mijn motor rijbewijs maar daarvoor al een Fazer gekocht. De fazer is uit 2004 met 34K op de teller.
Ik heb mijn rijbewijs gehaald ten eerste, omdat het al heel lang op mijn lijstje stond om te gaan halen. Daarnaast ga ik de motor gebruiken voor woon-werk verkeer.
Ik heb nog wat vragen betreft bagage.
3 keer in de week pak ik de motor richting het werk. Ik moet een laptop meenemen, eten en een rugzak met sportspullen.
Wat is de meest handige manier om te vervoeren?
Ik dacht zelf aan een laptop rugzak (waterdicht) en een topkoffer.
Hebben jullie nog andere ideeën?
Daarnaast een vraagje over geluid op de snelweg. Ik rij veel snelweg km en wil graag een muziekje opzetten. wat zijn jullie ervaringen met draadloze oortjes?
Tot slot. Ik rij zo'n 500km per week. Welk onderhoud moet ik plegen en hoevaak?
Hallo Peter,
Zo, wat een hoop vragen. Maar je hebt het juiste medium gevonden om ze te stellen, namelijk ons forum. Naast mij zullen er vast nog wel meer leden reageren. Wat betreft bagage. Ik zou zelf zoveel mogelijk vermijden om een rugzak te gebruiken. Dit omdat het toch wat zwaar kan worden op je rug/schouders, maar ook omdat het niet geheel ongevaarlijk is. Op moment dat je zou vallen, wat natuurlijk noooooit gaat gebeuren, heb je grote kans dat je op je rug of zij valt. Door zo'n rugzak kán het zijn dat je hierdoor extra letsels krijgt.
Wij gebruiken voor onze navigatie Cardo rider. Hiervan zijn de speakers in onze helmen gebouwd. Dus de navigatie, maar ook de muziek komt middels een bluetooth verbinding onze helmen in. Ook kun je met de Cardo rider een koppeling maken met je telefoon. Zelf bellen we nooit, maar op de telefoon heb ik muziek staan die ik vervolgens in mijn helm laat afspelen.
Voor wat betreft onderhoud zouden we je op weg kunnen helpen op onze technische dag die op zaterdag 16 april in Zeewolde gehouden wordt. Voor verdere details verwijs ik je graag hier verder op het forum. Hier staan alle details van de dag vermeld. Op deze dag krijg je tips én moet je zelf gaan sleutelen met behulp van onze technische man. Het doel is namelijk om op een juiste manier onderhoud aan je motor te plegen en de kosten hiervoor in de hand te houden. Hiervoor moet je alleen wel lid van onze club worden. Voor de kosten voor het lid worden hoef je het niet te laten, deze bedragen namelijk 25,- per jaar.
Indien je nieuwsgierig naar ons geworden bent, we staan ook dit jaar weer op de motorbeurs van 18 februari t/m 21 februari. Diverse leden bemannen/bevrouwen de stand. We kunnen je sowieso van allerhande informatie voorzien qua verpakking, reizen, technische vragen etc.
Hopelijk tot ziens.
groeten,
Nicolette
Als ge mar plezier het war!
-
- 105,2 kW
- Berichten: 249
- Lid geworden op: za 09 jan, 2010 16:59
- Locatie: Westland
Re: Peter en zijn FZ6
Welkom Peter,
Over het onderhoud, je hebt als het goed is een boekje gekregen bij de motor. Daar staat het nodige in over het onderhoud en de intervallen waarbij eea moet gebeuren.
Als je per week 500 km gaat rijden, begin dan gelijk met het goed gesmeerd houden van je ketting. Heel simpel gezegd een glimmende ketting is niet goed . Zelf heb ik goede ervaring met S100 kettingspray. En om het meeste effect te hebben van de smering, is het verstandig te smeren als je net thuis bent. Dan kan het vet goed tussen de kettingdelen trekken (want de ketting dan nog wat warm).
Voor het overige wil je kennismaken met het onderhouden van je motor, dan kan ik mij alleen maar aansluiten bij de vorige reactie.
Groet,
Wim
Over het onderhoud, je hebt als het goed is een boekje gekregen bij de motor. Daar staat het nodige in over het onderhoud en de intervallen waarbij eea moet gebeuren.
Als je per week 500 km gaat rijden, begin dan gelijk met het goed gesmeerd houden van je ketting. Heel simpel gezegd een glimmende ketting is niet goed . Zelf heb ik goede ervaring met S100 kettingspray. En om het meeste effect te hebben van de smering, is het verstandig te smeren als je net thuis bent. Dan kan het vet goed tussen de kettingdelen trekken (want de ketting dan nog wat warm).
Voor het overige wil je kennismaken met het onderhouden van je motor, dan kan ik mij alleen maar aansluiten bij de vorige reactie.
Groet,
Wim
FZS 600 en 4 XS-en
1978 tot 1982
1978 tot 1982
Re: Peter en zijn FZ6
Bij een topkoffer moet je wel rekening houden met trillingen en schokbelasting.CoupÉter schreef:Ik moet een laptop meenemen, eten en een rugzak met sportspullen.
Wat is de meest handige manier om te vervoeren?
Ik dacht zelf aan een laptop rugzak (waterdicht) en een topkoffer.
Hebben jullie nog andere ideeën?
Dus meer geschikt voor de sportspullen dan voor de laptop.
In een speciale rugzak heeft de laptop hier geen last van, maar zoals reeds vermeld, wat irritant op de langere ritten.
Kan aan m'n tempo liggen of aan mijn kuip, maar ik merk dat ik het volume van de muziek op max moet zetten, wil ik nog iets horen boven het windgeruis... slecht voor mijn gehoor dus. Hier zou ik zeker mee uitkijken om op latere leeftijd geen tinnitus op te lopenDaarnaast een vraagje over geluid op de snelweg. Ik rij veel snelweg km en wil graag een muziekje opzetten. wat zijn jullie ervaringen met draadloze oortjes?
Elk weekend de ketting smeren en evt. spannen, bandenspanning checken.Tot slot. Ik rij zo'n 500km per week. Welk onderhoud moet ik plegen en hoevaak?
Je bent bij deze kilometrages vrijwel elk jaar toe aan een nieuwe ketting-set tenzij je een Pro-Oiler kettingsmeersysteem monteert. (ben je ook vrijwel van het spannen af)
Twee keer per jaar een oliewissel waarvan één met olie-filter wissel.
Bij voorkeur elk jaar een nieuw luchtfilter of een uitwasbaar filter monteren bv. K&N
reken ook op twee setjes banden per jaar.
-
- 105,2 kW
- Berichten: 249
- Lid geworden op: za 09 jan, 2010 16:59
- Locatie: Westland
Re: Peter en zijn FZ6
Over het aantal sets banden, ik haal ergens tussen de 18 en 20 dkm uit een set (Michelin Pilot Road 2 op een Fazer600). Denk dat je dus met 500km/week uitkomt op 3 sets banden in twee jaar.
Banden zijn bij een dealer over het algemeen flink geprijsd .
Heb de mogelijkheid om je motor een paar uur zonder wielen te laten staan kan je overwegen de banden te bestellen in het buitenland (meestal Duitsland) thuis te laten afleveren met je (losse) wielen en het verse rubber naar een motorzaak die de banden wil monteren. Er zijn zat kleinere motorzaken die ergens tussen 15 en 20 Euro rekenen om een band te wisselen en balanceren. Je zal dan zelf de wielen moeten demonteren en monteren. Scheelt een flinke slok op een borrel
Hou wel rekening met vuile handen...
Veel plezier met je Fazer
PS De uiteindelijke keuze maak je natuurlijk zelf...
Ik vind sleutelen leuk, dus wielen demonteren en weer monteren is bij mij een deel van de lol . En dat ik dan wat euro's over hou, ja die kan ik dan besteden aan een drankje als we met de club op stap zijn
Banden zijn bij een dealer over het algemeen flink geprijsd .
Heb de mogelijkheid om je motor een paar uur zonder wielen te laten staan kan je overwegen de banden te bestellen in het buitenland (meestal Duitsland) thuis te laten afleveren met je (losse) wielen en het verse rubber naar een motorzaak die de banden wil monteren. Er zijn zat kleinere motorzaken die ergens tussen 15 en 20 Euro rekenen om een band te wisselen en balanceren. Je zal dan zelf de wielen moeten demonteren en monteren. Scheelt een flinke slok op een borrel
Hou wel rekening met vuile handen...
Veel plezier met je Fazer
PS De uiteindelijke keuze maak je natuurlijk zelf...
Ik vind sleutelen leuk, dus wielen demonteren en weer monteren is bij mij een deel van de lol . En dat ik dan wat euro's over hou, ja die kan ik dan besteden aan een drankje als we met de club op stap zijn
FZS 600 en 4 XS-en
1978 tot 1982
1978 tot 1982