Fazer forum

Forum All Fazer Club Netherlands
Het is nu di 16 jan, 2018 19:22

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Nieuw op het forum
BerichtGeplaatst: di 09 jan, 2018 21:59 
25kW

Hoi,

Mijn naam is Harry, 55 jaar, woon in de randstad nabij Dordrecht en ben al vele jaren motorrijder. Ik ben een liefhebber van vintage motorfietsen, maar heb sinds kort een modernere aangeschaft.

Vanaf november 2017 ben ik in het bezit van een Yamaha Fazer 600 uit 1998. Voor een klein bedrag overgenomen van een collega, die er al een tijdje niet meer op reed. Motor liep niet, achterrem vast, water in de tank en carburateurs, uitlaat onherstelbaar lek, accu naar z'n grootje, benzinekraan werkte niet, stuurschakelaar links kapot, en nog wat klein werk. Inmiddels heb ik de motorfiets helemaal nagelopen en kon ik, na heel wat uurtjes werk, afgelopen zondag een testrit maken. Wat een aangename verrassing was dat zeg. Nooit eerder een Yamaha gehad of zelfs maar op gereden, maar wat een fijne machine is dat zeg. Ik ga hier nog lang plezier van hebben, dat weet ik zeker.

Deze Fazer is mijn 4e motorfiets. Naast deze heb ik nog een Suzuki GSX 750es uit 1987, maar die zal gaan vertrekken. Daarvoor heb ik jarenlang een Honda CB 750 FII uit 1978 gehad en weer daarvoor een Suzuki GT 350 uit 1973, maar deze tweetakt heeft het niet lang volgehouden.

Tijdens het werken aan de Fazer kwam ik, op zoek naar informatie, verschillende keren op dit forum terecht. Vandaar dat ik me nu ook heb aangemeld. Misschien kan ik in de toekomst zelf anderen van informatie voorzien en helpen om de Fazer op de weg te houden.

Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: Suzuki GSX 750es
Suz GSX750es_2.jpg
Suz GSX750es_2.jpg [ 220.17 KiB | 49 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: Suzuki GT 350 tweetakt (geen eigen foto)
Suzuki_gT350__1975_.jpg
Suzuki_gT350__1975_.jpg [ 49.78 KiB | 49 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: Honda CB 750 FII supersport (geen eigen foto)
Honda cb750 1978_2.jpg
Honda cb750 1978_2.jpg [ 28.13 KiB | 49 keer bekeken ]
 Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]