Fazer forum

Forum All Fazer Club Netherlands
Het is nu za 25 nov, 2017 0:23

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 28 aug, 2013 17:54 
Offline
35 kW

Geregistreerd: do 26 apr, 2007 21:15
Berichten: 20
Woonplaats: Zuid Holland
Hoi,

Ik ben mij aan het voorbereiden op het Fazerweekend 2013.
Heb ik op eens de volgende problemen met mijn Zumo 660:

1. Ik heb een probleem met de communicatie tussen de Zumo en de PC.
Bij het aansluiten via de originele USB kabel van Garmin krijg ik de melding van mijn virusscanner (Avira)
Dat de AutoRun.exe file niet wordt gestart.

Oplossing: Instellingen in virusscanner aanpassen of eventueel tijdelijk uitschakelen.

2. Mijn Zumo wordt herkend door mijn PC (De verkenner ziet de Zumo660 en niet een losse verwisselbare schijf maar het programma Garmin Express start niet uit zichzelf op.
Heb het programma handmatig opgestart en de update gestart. Probleem: hij blijft vragen om het apparaat (de Zumo) te verbinden.

Mogelijke oplossing 1:
Poging om te verbinden via de webbrowser (in mijn geval Chrome): ga naar http://www.MyGarmin.com en log in.

Bood geen oplossing.

Mogelijke oplossing 2:
Download en installeer de Garmin Communicator Plugin - versie op moment van schrijven: 4.0.4.0 (via google wel te vinden door "Garmin Communicator Plugin" in te tikken.)

Bood geen oplossing

Mogelijke oplossing 3:
Stop het USB kabeltje in een andere USB poort

Bood geen oplossing

Mogelijke oplossing 4:
Gebruik een andere USB kabel

Bood geen oplossing

Uiteindelijke oplossing in mijn geval:

Reset van het de Zumo 660
Let op kaarten blijven erop staan maar je moet een paar instellingen opnieuw invoeren.
Als je de routes e.d. op de SD kaart hebt staan kan je deze weer gewoon inladen op de Zumo.

De reset doe je door:
1. Het toestel uit te schakelen.
2. Je vinger op het touchscreen te leggen in de rechter onderhoek van het scherm en daar te houden.
3. De Zumo 660 aan te zetten door de aan-toets aan de bovenzijde in te drukken. Blijf je vinger op het touchscreen houden rechts onderin!
4. De Zumo start op en vraag om te herstellen naar beginwaarden. Dit met JA akkoord geven.

Je bent een paar instellingen kwijt maar kaarten e.d. blijven erop staan.

Voila; dit was voor mij de oplossing.

Hoop dat ik hier iemand mee help want het heeft mij een paar uur en hulp van Waypoint helpdesk gekost om er uit te komen.

Let op wellicht handig om de volgorde van mijn stappen aan te houden want als je niet hoeft te resetten is dit alleen maar beter toch.


Een grote Fazergroet.

FazerJan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 28 aug, 2013 19:38 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 02 okt, 2004 22:48
Berichten: 1019
Woonplaats: Pijnacker
Hoi Jan,
Vreemd dat voor de oplossing van een connectiviteits probleem uiteindelijk een reset van de 660 nodig was. Had ik nog niet eerder gehoord.

Een reset is eigenlijk niet zo spannend, even door het instellingenmenu lopen om wat zaken opnieuw in te stellen. Maar eerst de genoemde controlestappen doorlopen is ook goed te doen.
Bedankt voor je verslag.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling