Urban Rider Europe en Tyre gaat dat samen

Dit forum is uitsluitend voor GPS gerelateerde mededelingen, vragen, suggesties, links naar mooie routes enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
FZ6Fazer/blacky
105,2 kW
Berichten: 171
Lid geworden op: di 24 mei, 2005 20:35
Locatie: Pijnacker-Nootdorp

Urban Rider Europe en Tyre gaat dat samen

Bericht door FZ6Fazer/blacky »

Ik ben een leek op het gebied van motornavigatie, maar nu de prijzen wat leuker worden gaat mijn gedachte uit naar een TomTom Urban Rider, maar kan deze ook samen werken met het programma Tyre om zelf een leuke route uit te zetten?

En wie heeft er evt ervaring met deze combinatie?



Jan
Afbeelding
Gebruikersavatar
BEN B
105,2 kW
Berichten: 653
Lid geworden op: do 09 dec, 2004 9:55
Locatie: Amersfoort

Re: Urban Rider Europe en Tyre gaat dat samen

Bericht door BEN B »

Hoi Jan,

Helaas kan ik je hiermee niet direct helpen omdat ikzelf een Zumo bezit. Het lijkt mij het meest handige dat je even naar de dealer gaat waar je het apparaat gekocht hebt. Verder zijn er op internet diverse gps sites waarop je ook e.e.a. moeten kunnen vinden.

Succes!

Ciao,
BenB 8-)
Rik
Site Admin
Berichten: 1075
Lid geworden op: za 02 okt, 2004 22:48
Locatie: Pijnacker
Contacteer:

Re: Urban Rider Europe en Tyre gaat dat samen

Bericht door Rik »

Als je een TomTom wilt is Tyre een prima programma om routes mee te maken. Tyre kan trouwens ook routes maken voor Garmin GPS-en.

Mijn voorkeur gaat voor het rijden van routes uit naar Gamin apparatuur, maar met een TomTom lukt het ook. Dat is een keuze.
Gebruikersavatar
FZ6Fazer/blacky
105,2 kW
Berichten: 171
Lid geworden op: di 24 mei, 2005 20:35
Locatie: Pijnacker-Nootdorp

Re: Urban Rider Europe en Tyre gaat dat samen

Bericht door FZ6Fazer/blacky »

Rik schreef:Als je een TomTom wilt is Tyre een prima programma om routes mee te maken. Tyre kan trouwens ook routes maken voor Garmin GPS-en.

Mijn voorkeur gaat voor het rijden van routes uit naar Gamin apparatuur, maar met een TomTom lukt het ook. Dat is een keuze.

Is het met deze combinatie mogelijk om de tochten die de Fazerclub organiseerd in de TomTom Urban en het programma Tyre in te voeren, ik las dat bv de TomTom Urban beperkt is door zijn vaste niet uitbreidbaar geheugen :-(

En ik zou graag duidelijkheid hierover hebben voordat ik mijn geld verkeerd besteed :sad10:



Jan
Afbeelding
Rik
Site Admin
Berichten: 1075
Lid geworden op: za 02 okt, 2004 22:48
Locatie: Pijnacker
Contacteer:

Re: Urban Rider Europe en Tyre gaat dat samen

Bericht door Rik »

ik heb geen idee, sorry. Misschien kunnen ze je bij Waypoint verder helpen.
Als geheugen niet uitbreidbaar is heeft dat waarschijnlijk meer betrekking op muziekbestanden en evt. kaartmateriaal dan op route geheugen.
Gert Roelofs
105,2 kW
Berichten: 248
Lid geworden op: wo 05 aug, 2009 19:21
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Urban Rider Europe en Tyre gaat dat samen

Bericht door Gert Roelofs »

Hallo Jan,

Ik heb toevalig een paar weken geleden de Tomtom Urban Rider Pro (45 landen en Cardo headset) gekocht voor mijn zoon. Kost € 309,- bij Informatique net boven Rotterdam.
Ikzelf vind het een fantastisch apparaat, waarmee je routes via Tyre zonder enig probleem kan inplannen.
Ik zou persoonlijk voor de uitgebreidere versie gaan met 45 landen geloof ik en een headset Cardo Scala Rider. De kleinere kaartversie mist Groot Brittannie en heeft geen headset. Het apparaat is heel duidelijk in het aangeven van de routes en doet daar zeker niet voor onder van Garmin.
Je kan via de Tomtom en headset gebeld worden als je een blue thooth telefoontje bij je hebt. Met een druk op de display en de verbinding is tot stand gekomen. Werkt perfect. Zelf gaan bellen tijdens het rijden is niet mogelijk. Dat heeft Tomtom uit veiligheidsoverwegingen geblokkeerd.
Ik rij regelmatig ook nog met een andere club mee. Allemaal Garmin bezitters. De praktijk heeft hun ervan kunnen overtuigen dat het niet onverstandig is de Tomtom bezitter te volgen. Hiermee wil ik niet zeggen dat de Tomtom beter is, maar vaak heeft de Tomtom het wel bij het juiste eind met name bij kleine weggetjes die dan toch niet verhard blijken te zijn. Het minpunt van de beperking van maximaal 48 punten zoals dat vaak benoemd wordt ontgaat mij geheel. Bij slim wegzetten van de routepunten ben ik nog nooit daarboven uit gekomen.
Ik vind wel een voordeel van de Garmin dat het display duidelijker is bij zonlicht en dat bij de Gramin makkelijker van de route is af te wijken. Bij de Tomtom kan dat ook maar is dat minder handig. Het voordeel van Tomtom vind ik de prijs. Andere luxe zoals radio en dat soort dingen is leuk, maar daar koop ikzelf geen navigatiesysteem voor. Dat is trouwens ook te koop als je een daarvoor geschikte headset koopt van Cardo bijvoorbeeld.
Ik bezit zelf de Tomtom Rider 2 met kaartmateriaal van heel Europa. Ik heb er inmiddels enkele jaren ervaring mee, zet met Tyre ook alle routes uit voor onze club voor de Tomtom en laat me helpen met mapsource om ook de routes voor de Garmin bezitters goed te kunnen krijgen.
Persoonlijk vind ik de Tomtom Rider een heel goed apparaat, dat zeker de concurrentie met Garmin aan kan. Gezien de prijsstelling vind ik persoonlijk, dat je absoluut geen miskoop doet bij de aanschaf van de Tomtom. Wat ik wel vervelend vind dat je voor de motor toch nog weer een houder met voedingskabel moet kopen anders kan de Tomtom maar zo'n 6 uur mee, waarna je hem dan weer moet opladen. Kost weer € 44,95 extra.

Als je nog meer wil weten geef dat dan even aan. Ik hoop dat je een keus kan maken met de aanschaf van een navigatiesysteem.

Groetjes
Gert
Plaats reactie