muziek af spelen op Zumo 550

Dit forum is uitsluitend voor GPS gerelateerde mededelingen, vragen, suggesties, links naar mooie routes enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Robse
105,2 kW
Berichten: 342
Lid geworden op: di 02 nov, 2004 20:17
Locatie: Hengelo (OV)
Contacteer:

muziek af spelen op Zumo 550

Bericht door Robse »

Nooit gedacht, maar ook ik betreed met een Zumo 550 het digitale motortijdperk. Na de TomTom voor de auto bijna wel een logische stap.
Spelenderwijs kan ik aardig overweg met het apparaat zelf, werken met Mapsource zal ook wel lukken (met hulp, dat wel).
Echter probleem is muziek. Je kan afvragen of het nut heeft maar ik ga minimaal 1x per jaar met 4 kameraden een week naar Oostenrijk of Italie en dit jaar (sept) Frankrijk.
Dan lijkt mij op de snelweg daar naar toe een beetje muziek wel leuk.
Ik heb een SD kaartje van 2gb met (maar) 150 nummers. De Zumo laat er maar 25 zien en 15 "lege" tracks. Wil ik het eerste nummer afspelen zie ik wel 1/150 dus er zijn 150 nummers, maar wil ik "doorspoelen"van nummer naar nummer loopt de Zumo klaarblijkelijk vast en gaat uit.
Vervolgens op sd kaart (F schijf) map aangemaakt en daar weer andere mapjes met elk 20 nummers.
Toch zie ik weer 1/150 en wordt er niets afgespeeld. Wat doe ik niet goed?
Toets ik op Blader dan kies ik voor Alles maar kom ik terug in menu om af te spelen staat er 1/1 en kan ik met de +knop niet de andere nummers zien.

Wie kan mij van tips voorzien?

Groet Robse
Toen ik die blauwe Fazer zag, ondervond ik het aan den lijve;
het is lastig piessen met een stij....
Gebruikersavatar
Peewee
105,2 kW
Berichten: 108
Lid geworden op: di 02 nov, 2004 8:01
Locatie: Alphen (gelderland)

Re: muziek af spelen op Zumo 550

Bericht door Peewee »

http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=253 ... c0c699375e

Misschien heb je hier wat aan. Het moet allemaal wel kunnen. Zelf heb ik het nog niet getest, want ik gebruik de gesproken aanwijzingen niet en heb daarom nog steeds de oortjes niet ingebouwd in de helm.
Als je er toch niet uitkomt wil ik het wel voor je testen op mijn eigen Zumo. Heb ik de rest van de vakantie nog wat te doen......
Gebruikersavatar
Robse
105,2 kW
Berichten: 342
Lid geworden op: di 02 nov, 2004 20:17
Locatie: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: muziek af spelen op Zumo 550

Bericht door Robse »

Meest voor de handliggende optie is om nu een versie van Mediaplayer te downloaden met de mogelijkheid om nummers te rippen en naar MP3 te zetten. Neem aan dat dan de MP3 bestanden zuiver zijn. Als ik dan nog problemen heb kan het nog de SD kaart zijn of toch iets met de Zumo.
Moet alleen nog even kijken hoe dat rippen werkt..........

J@ heb je tip gezien op ander forum :P thnx, it's so simple (kost me alleen weer wat tijd)
Rob
Toen ik die blauwe Fazer zag, ondervond ik het aan den lijve;
het is lastig piessen met een stij....
Gebruikersavatar
J@
105,2 kW
Berichten: 1843
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 6:48
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: muziek af spelen op Zumo 550

Bericht door J@ »

Robse schreef: .... J@ heb je tip gezien op ander forum :P thnx, it's so simple (kost me alleen weer wat tijd) ....
Rob
Ik heb als m'n PC aan staat (en dat is bijna altijd) altijd beide forum's open staan, dus ik zie wel eens wat en op een bekende naam moet ik natuurlijk wel reageren....
Veel plezier met je Zumo
byTheWay: zelf gebruik ik de mp3-mogelijkheid vrijwel nooit, ook niet op lange ritten.
vr. gr., J@.
Gebruikersavatar
Robse
105,2 kW
Berichten: 342
Lid geworden op: di 02 nov, 2004 20:17
Locatie: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: muziek af spelen op Zumo 550

Bericht door Robse »

J@ ik heb nu mediaplayer 11 op de pc en het lijkt goed te werken. Werkt ook wel prettig(voor mijn beleving makkelijk).
Of de Mp3 tijdens het rijden bevalt weet ik nog niet, moet ik nog ondervinden.
Tijdens ritten naar en van bijv. Oostenrijk, Italie en Frankrijk dus alles snelweg lijkt het mij wel leuk.
Anders begin ik op een gegeven moment zelf te zingen (beperkt repetoire) en verkeersborden hard op te lezen en word ik gek vanmezelf.
Eenmaal op bestemming en vervolgens elke dag een route rijden met muziek is nog twijfelachtig, ik hoor ook graag mijn eigen blauwe Fazer met de Laser :P
Toen ik die blauwe Fazer zag, ondervond ik het aan den lijve;
het is lastig piessen met een stij....
Plaats reactie