Heeft iedereen al Mapsource 6.12.3?

Dit forum is uitsluitend voor GPS gerelateerde mededelingen, vragen, suggesties, links naar mooie routes enz.
Plaats reactie
Rik
Site Admin
Berichten: 1075
Lid geworden op: za 02 okt, 2004 22:48
Locatie: Pijnacker
Contacteer:

Heeft iedereen al Mapsource 6.12.3?

Bericht door Rik »

in verband met het aanbieden van routes is het voor ons handig om te weten of iedereen al naar Mapsource 6.12.2 en hoger heeft ge-update.

Of blijft het voorlopig te prefereren de routes aan te bieden in versie 2 formaat?
Gebruikersavatar
J@
105,2 kW
Berichten: 1843
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 6:48
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Heeft iedereen al Mapsource 6.12.3?

Bericht door J@ »

Rik schreef:in verband met het aanbieden van routes is het voor ons handig om te weten of iedereen al naar Mapsource 6.12.2 en hoger heeft ge-update.

Of blijft het voorlopig te prefereren de routes aan te bieden in versie 2 formaat?
't Lijkt me handig deze vraag om te zetten naar een poll: scheiding tussen meting en gerelateerde opmerkingen.

(ik zit inmiddels op 6.12.3)
vr. gr., J@.
Gebruikersavatar
dorien
105,2 kW
Berichten: 726
Lid geworden op: wo 15 jun, 2005 15:54
Locatie: Zaanstreek

Re: Heeft iedereen al Mapsource 6.12.3?

Bericht door dorien »

Rik schreef:in verband met het aanbieden van routes is het voor ons handig om te weten of iedereen al naar Mapsource 6.12.2 en hoger heeft ge-update.

Of blijft het voorlopig te prefereren de routes aan te bieden in versie 2 formaat?
Ik heb inmiddels ook geupdate naar 6.12.3.
Maar helemaal snappen doe ik het niet. Ik heb MapSource CityNavigator V9 draaien en de 6.12.3 update (wat is nou wat??).

Maar op de Garmin zelf is het kaartmateriaal nog CityNavigator V8. Dat geeft blijkbaar conflicten.
Ik had vorige week zelf een route over binnendoorweggetjes uitgezet op de PC met het hierbovengenoemd kaartmateriaal. Toen de route overgeladen naar de Garmin en toen bleek de hele route over de snelweg te gaan. Wat gaat er dan verkeerd?
Gebruikersavatar
J@
105,2 kW
Berichten: 1843
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 6:48
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Heeft iedereen al Mapsource 6.12.3?

Bericht door J@ »

dorien schreef: Ik heb inmiddels ook geupdate naar 6.12.3.
Maar helemaal snappen doe ik het niet. Ik heb MapSource CityNavigator V9 draaien en de 6.12.3 update (wat is nou wat??).
de 6.12.3 - update is de update van het programma Mapsource.
dorien schreef: Maar op de Garmin zelf is het kaartmateriaal nog CityNavigator V8. Dat geeft blijkbaar conflicten.
Ik had vorige week zelf een route over binnendoorweggetjes uitgezet op de PC met het hierbovengenoemd kaartmateriaal. Toen de route overgeladen naar de Garmin en toen bleek de hele route over de snelweg te gaan. Wat gaat er dan verkeerd?
Je zult het kaartmateriaal V9 naar je Garmin moeten uploaden, want die kent met V8 kaartmateriaal niet alle "huidige wegsituaties".
Hoe dat met jouw Garmin-apparaat moet weet ik niet: ik ken het apparaat niet en zelf heb ik mijn Zumo uitgeleverd gekregen met V9, dus nog geen upload van kaartmateriaal uitgevoerd.

verder eventueel goed rondkijken op http://forum.gps.nl
vr. gr., J@.
wil
105,2 kW
Berichten: 727
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:01
Locatie: Heemstede

Bericht door wil »

Dorien
Als de instelling op je GPS niet overeekomt met de instelling van mapsource gaat het mis. Als op de GPS de instelling vermijd snelwegen niet is ingesteld en je laat de GPS herberekenen is de kans groot dat je gemaakte route toch over een snelweg gaat. Omdat het kaartmateriaal op je GPS niet overeenkomt met het kaartmateriaal op je PC wordt er herberekend op je GPS.
Dus GPS uploaden met Versie 9 kaartmateriaal en routebepaling op je GPS instellen op vermijden snelwegen. Als je dan fout rijdt en GPS gaat herberekenen blijf je kleine wegen rijden. Kans is wel dat je gemaakte route iets anders wordt.
Of je schakelt herberekenen uit en je rijdt bij fout rijden terug naar het roze lijntje op je GPS. Op jouw type GPS kan dat. Op de Zumo is het niet mogelijk herberekenen uit te zetten.
Gebruikersavatar
Peewee
105,2 kW
Berichten: 108
Lid geworden op: di 02 nov, 2004 8:01
Locatie: Alphen (gelderland)

Bericht door Peewee »

Wij zitten op 6.12.3. Nog geen problemen gehad met de aangeboden routes op de site.
Gebruikersavatar
Erik
105,2 kW
Berichten: 241
Lid geworden op: di 02 nov, 2004 22:10
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Erik »

Dorien,

Zolang je het kaartmateriaal V9 nog niet naar de 2720 hebt gezet dan kan je op de computer in MapSource kiezen in welke versie je wilt werken. Bovenin de balk staat "City Navigator Europe NT v9". Als je op het driehoekje daarnaast klikt zal ook de oudere versie V8 verschijnen. (tenzij je 8 verwijderd hebt)

J@ heeft al antwoord gegeven over MapSource maar ik denk dat dit nog niet helemaal duidelijk is. Wellicht ten overvloede:
Je hebt het software programma MapSource.
Daarnaast heb je het kaartmateriaal. Dat heet tegenwoordig City Navigator Europe V9 (of8).
Het Software programma (MapSource) zorgt ervoor dat je op het kaartmateriaal (City Navigator) routes uit kan zetten en WayPoints kan maken.

Het is verstandig om altijd de meest recente versie van MapSource te gebruiken. (altijd gratis te updaten bij Garmin)

Je hebt absoluut niet ieder jaar het nieuwe kaartmateriaal nodig, tenzij je naar landen gaat die in de nieuwe versie zijn toegevoegd.
Voor het GPS tijdperk kocht je ook niet ieder jaar een nieuwe kaart van Frankrijk of Italie. Je keek in de kast of je nog een kaart had en zelfs als deze jaren oud was, nam je hem mee.

Natuurlijk zijn er ieder jaar verbeteringen in de GPS kaart maar niet voldoende om er zoveel geld voor uit te geven.
The obvious is only obvious once it's obvious
Gebruikersavatar
J@
105,2 kW
Berichten: 1843
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 6:48
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door J@ »

Het begint er onderhand erg op te lijken dat, gezien de groeiende hoeveelheid berichten en vragen hierover, het tijd wordt voor een GPS'ers-meeting.
vr. gr., J@.
Gebruikersavatar
Erik
105,2 kW
Berichten: 241
Lid geworden op: di 02 nov, 2004 22:10
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Erik »

Als ik mijn steentje daaraan kan bijdragen, een GPS summit, dan zal ik dat graag doen.

erik
The obvious is only obvious once it's obvious
Gebruikersavatar
Stoffel
105,2 kW
Berichten: 636
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:24
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Vandaag een nieuwe poging gedaan en versie 6.12.3 erop gezet. Bij een eerdere update (6.12.2) sloot MapSource zichzelf steeds af. Nu lijkt het goed te gaan. Dus ook ik zit nu op versie 6.12.3
Groeten,
Nico :glasses7:
Het is de kunst om op je dooie gemak keihard te werken.
Gebruikersavatar
dr_falken
105,2 kW
Berichten: 221
Lid geworden op: zo 05 jun, 2005 15:59
Locatie: Berkel-Enschot

Bericht door dr_falken »

Hier ook versie 6.12.3. Het lukt me alleen niet om Mapsource in NL te krijgen.
Plaats reactie