Promotor Onroute

Dit forum is uitsluitend voor GPS gerelateerde mededelingen, vragen, suggesties, links naar mooie routes enz.
Plaats reactie
wil
105,2 kW
Berichten: 727
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:01
Locatie: Heemstede

Promotor Onroute

Bericht door wil »

Zijn er mensen die ervaring hebben met Onroute? Omdat het programma de hemel ingeprezen werd heb ik mij laten verleiden het programma aan te schaffen. De bedoeling is routes te maken met de mogelijkheid langs landschappelijk mooie wegen te rijden. Ik ben nogal teleurgesteld in dit programma. Je moet toch handmatig ingrijpen om van de N-wegen af te komen. Een route Heemstede naar Baarn gaat langs centraal station van Amsterdam. Voor Amsterdammers misschien mooi, maar ik vertsta iets anders onder landschappelijke route. Heb het idee dat met een goede toeristenkaart van een paar euro en mapsource je vlugger een route gemaakt hebt. Alleen heeft het programma een mogelijkheid een roadbook te printen en je kan de route overzetten naar Garmin, TomTom etc. Dit is wel handig. Maar wil je het goed doen moet je route exporteren naar mapsource, helemaal nalopen en dan pas exporteren naar je GPS.
Ondanks de soms negatieve berichten op forum Waypoint blijft Waypoint beweren dat Onroute beter werkt dan mapsource. Maar is waypoint objectief? Ze zijn de ontwikkelaars van het programma, al heb ik de indruk dat ik het programma in een Duitse versie eerder gezien heb. :wink:
Gebruikersavatar
J@
105,2 kW
Berichten: 1843
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 6:48
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Promotor Onroute

Bericht door J@ »

wil schreef:Zijn er mensen die ervaring hebben met Onroute? Omdat het programma de hemel ingeprezen werd heb ik mij laten verleiden het programma aan te schaffen.
Ik heb OnRoute bij aanschaf van m'n Zumo er voor de "voordeelprijs" bij gekocht, maar ben niet kapot van de resultaten. Met Mapsource pruts ik veel gemakkelijker een route in elkaar dan met OnRoute.
OnRoute maakt van de veelgeprezen opdracht "doe eens wat leuks.." bij mij altijd een zooitje.
Mogelijk moet je er meer mee oefenen, maar ik vind het een miskoop. Ook de conversie naar Mapsource levert bij mij weinig nut op. 'k Gebruik het dus maar niet. Bijverschijnsel is dan uiteraard wel dat ik het vermoedelijk nooit zal leren hoe het wèl goed zou gaan.
Let wel; ik zeg niet dat het een belabberd produkt is, maar dat ik er nix mee heb, hooguit ruzie....
Mogelijk een demo of wat tips van iemand die er mee overweg kan.

Mapsource werkt daarentegen wel lekker intuïtief. Daar ben ik dan ook zeer tevreden over.
vr. gr., J@.
Gebruikersavatar
Frans-V
110,3 kW
Berichten: 4652
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 16:23
Locatie: B. op Z
Contacteer:

Bericht door Frans-V »

Buiten een technische dag is het misschien wel een leuk idee voor een dagje, " maak er eens wat leuks van ". Ik noem ene Biking-Rik- Marcel en denk vooral een Erik Fransman zijn er uitterst bedreven in.....daar ken je wat van leren...........
Een middagje lekker interressant kletsen en dan eens niet over motoren.
Maar dan over Linksaf-Rechtsaf..........Of laat eens een techneut een stukkie schrijven in ons clubblad, met schema's en zo........
Zonder dat er L...o bij zit die commerciele bedoelingen bij heb....kom gewoon eens met een kluppie bij elkaar, bakkie koffie en een laptop en je bent een heel eind ...........Gr F3............is maar een idee hoor :idea: :idea:
Ik heb er nog geen ,maar als ik er aan ga wil ik wel gelijk goed rijden .... :lol:
Vriendelijkheid weggeven is moeilijk;je krijgt het bijna altijd terug.....gr F3/FxtFF
Gebruikersavatar
dorien
105,2 kW
Berichten: 726
Lid geworden op: wo 15 jun, 2005 15:54
Locatie: Zaanstreek

Bericht door dorien »

Ik vind dat een prima idee Frans! Graag een cursus Garminnen of Mapsourcen of Onrouten.

Ik heb dat laatste programma ook liggen maar ik heb me er nog niet aan gewaagd. De enige reden waarom ik het programma heb, is dat je zo "makkelijk" bestaande gdb routes kunt inlezen om deze vervolgens in routerolformaat om te zetten. Maar na alle verhalen die ik er over heb gehoord en gelezen, was de zin me een beetje ontnomen.
Maar het lijkt mij wel heel zinvol om eens heel duidelijk uitgelegd te krijgen door iemand (bijv. Erik inderdaad), of meerdere personen (Rik weet er inmiddels ook veel vanaf) wat je nu precies kunt met MapSource en het overzetten van een uitgezette route naar de Garmin, zodat deze nog precies zo is, zoals de route oorspronkelijk bedoeld was. Want daar gaat het bij mij regelmatig de mist in. Dus als er ergens wat te regelen valt en er zijn meer mensen die hier graag aan mee willen doen, lijkt me dit een goed onderwerp voor een Fazerclub dag.
Gebruikersavatar
Frans-V
110,3 kW
Berichten: 4652
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 16:23
Locatie: B. op Z
Contacteer:

Bericht door Frans-V »

Ja precies Do, we hebben al een technische -E.H.B.O. dag gehad en nu dit. Waarom niet..........
Er zijn nog wel meer dingen die je samen kan doen, je moet effe alleen tijd en plaats afspreken. Laten we de voorzitter eens aan het werk zetten :lol: :lol: , Geintje Mies ...........
DE volgende keer beginnen we aan een Sonja Bakker dag, bij een boer vreten we al z'n kroppe sla van het land :idea: GR F3
Vriendelijkheid weggeven is moeilijk;je krijgt het bijna altijd terug.....gr F3/FxtFF
Gebruikersavatar
wenroy
105,2 kW
Berichten: 244
Lid geworden op: ma 13 dec, 2004 0:33
Locatie: Oldenzaal

Bericht door wenroy »

Heb misschien wel een lokatie ter beschikking .......
Gebruikersavatar
Frans-V
110,3 kW
Berichten: 4652
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 16:23
Locatie: B. op Z
Contacteer:

Bericht door Frans-V »

Kijk Hoppppaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :lol:
Vriendelijkheid weggeven is moeilijk;je krijgt het bijna altijd terug.....gr F3/FxtFF
wil
105,2 kW
Berichten: 727
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:01
Locatie: Heemstede

Bericht door wil »

fijn hoor ik stel een vraag, komt er een gpsdag waar ik geen toegang heb :wink:
Maar ik geloof dat Jaap en ik het eens zijn, de reclame is beter dan het programma.
Gebruikersavatar
dorien
105,2 kW
Berichten: 726
Lid geworden op: wo 15 jun, 2005 15:54
Locatie: Zaanstreek

Bericht door dorien »

wil schreef:fijn hoor ik stel een vraag, komt er een gpsdag waar ik geen toegang heb :wink:
Dan vind ik dat ze nu maar eens een uitzondering moeten maken: ook bedoeld voor ex-leden die nu nog steeds een actieve bijdrage (en wat voor soms!!!) leveren op het forum. En bovendien krijg ik je dan eindelijk eens te zien....... :lol:
Gebruikersavatar
Frans-V
110,3 kW
Berichten: 4652
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 16:23
Locatie: B. op Z
Contacteer:

Bericht door Frans-V »

WIE heeft er gezegd dat het een FAZER initiatief moet zijn,,,,,,,,
kan ook gewoon op persoonlijke uitnodiging, en eigen lokatie zonder sponsering of onkosten voor de club..........GR F3 :lol:
Vriendelijkheid weggeven is moeilijk;je krijgt het bijna altijd terug.....gr F3/FxtFF
wil
105,2 kW
Berichten: 727
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:01
Locatie: Heemstede

Bericht door wil »

dorien schreef:
wil schreef:fijn hoor ik stel een vraag, komt er een gpsdag waar ik geen toegang heb :wink:
En bovendien krijg ik je dan eindelijk eens te zien....... :lol:
dat zal je wel tegenvallen. Mooiste jaren liggen al ver achter me :cry:
maar we gaan offtopic. Voor ik op me donder krijg. :wink:
yamajohnny
35 kW
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 18 jun, 2007 20:19

onroute

Bericht door yamajohnny »

Ik gebruik het sinds kort. Dan maak ik een route en exporteer deze naar tomtom one. (tape op de tank doet wonderen) Je moet onroute niks zelf laten doen. Je moet "mooie trajecten" uitzetten anders stuurt hij je over de meest vreemde wegen waar je beslist niet wil komen. Soms ook "routepunten in volgorde opnemen" ook. Wat je dus moet doen is zelf via routepunten in te voegen de gps te dwingen bepaalde wegen te nemen. Ik denk dat mapsource zo ook zal werken.
Het werkt alleen als je goed kaart kunt lezen en vandaaruit de weg kunt inschatten. Ideaal is anders. Dan dien je nog even de route op de tomtom na te kijken of deze laatste je niet verkeerd stuurt. Veel keus heb je niet als je een tomtom hebt. Het is een heel gedoe maar het resultaat mag er dan zijn. Pas waren we naar duitsland geweest en echt een prachtige, bochtige, foutloze route op een relatief klein gebied gereden.
wil
105,2 kW
Berichten: 727
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:01
Locatie: Heemstede

Bericht door wil »

het programma blijft mij verbazen. Tocht door Noord-Holland gemaakt. Door tijdnood het laatste stuk Alkmaar naar Haarlem over de A9. Bij Heemskerk de A9 af en stukje verder er weer op. Hoeveel routepunten ik ook toevoegde op dat stukje snelweg, de route bleef er af gaan. Toen in de voorkeuren aangaf dat het laatste stuk Alkmaar Haarlem snel moest ging het wel goed maar werd de route in twee stukken gesplitst waarbij Alkmaar de start van de toertocht werd. Ik blijf het een gebruikersonvriendelijk programma vinden, hoeveel waypoint me ook wil overtuigen dat het beter is dan mapsource. Een goede handleiding erbij zou handig zijn. Nu moet je op internet de gebruiksaanwijzing lezen. Of in de Promotor de cursus, maar daar staat iedere maand maar een klein deel in.
Maar het is wel het enige programma dat ook exporteerd naar ander merk GPS dan aleen maar Garmin.
Gebruikersavatar
Kikkert
105,2 kW
Berichten: 145
Lid geworden op: di 12 okt, 2004 13:44

Bericht door Kikkert »

Jullie maken me wel bang hoor! Komende donderdag ga ik met een vriendin voor een paar dagen naar Duitsland. Ik heb het halve weekend achter de PC gezeten om gedownloade routes aan te passen, te laten herberekenen e.d. Leek allemaal redelijk makkelijk te gaan, maar ik heb nog geen tijd gehad om het resultaat uit te proberen. Hoop dat alles goed gaat....... neem geloof ik maar wat extra kaarten en de routerol mee voor de zekerheid.

En ook ik hou me aanbevolen voor een GPSuitlegbijeenkomst.

Gr. Chantal
wil
105,2 kW
Berichten: 727
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:01
Locatie: Heemstede

Bericht door wil »

Kikkert schreef:J
En ook ik hou me aanbevolen voor een GPSuitlegbijeenkomst.

Gr. Chantal
Die zou nog door Eric georganiseerd worden. Volgens mij in de buurt van of op Schiphol. Maar ik hoor niets meer.
Plaats reactie