Nieuwe Zümo 450

Dit forum is uitsluitend voor GPS gerelateerde mededelingen, vragen, suggesties, links naar mooie routes enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erik
105,2 kW
Berichten: 241
Lid geworden op: di 02 nov, 2004 22:10
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Nieuwe Zümo 450

Bericht door Erik »

Ja, ja het gaat hard. De nieuwe Zümo 450 is al aangekondigd.
Grootste verschillen met de Zümo 550 (op het eerste gezicht):
Geen Bluetooth, geen autosteun, geen losse DVD van het kaart materiaal (dus geen routes uizetten op de computer), geen text to speech (daar mis je niets aan) en geen XM Satellite (mis je in Europa ook niets aan).
Ook geen AC-charger en "custom caps" zodat je de Zümo een ander uiterlijk kan geven.

Wat de Zümo 450 gaat kosten in Nederland is nog niet bekend. Ook niet wannneer hij gaat komen. (Ik gok dat hij € 125/€ 150,00 minder dan de Zümo 550)

Persoonlijk zou ik geen navigatie willen zonder DVD voor de computer en ook niet zonder autosteun. Wil je de autosteun later loskopen (inclusief autovoedingskabel) dan kost dat het belachelijke bedrag van € 163,00 en dan ben je duurder uit.

Hoe je je routes op de computer moet voorbereiden zonder DVD weet ik nog niet maar volgens Garmin kan het wel.

Heb je al een navigatie voor de auto, dan is de Zümo wellicht een optie (Afhankelijk van de mogelijkheid van het maken van routes op de computer)

Zodra ik meer weet, laat ik het weten.

Erik.
The obvious is only obvious once it's obvious
JB
105,2 kW
Berichten: 954
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 14:53

Bericht door JB »

Tja, ik kan me voorstellen dat Garmin elk randje van de markt mee wil pikken, nu de Zumo al zo snel lijkt aan te slaan.

Aan de andere kant lijkt de 450 me, met het ontbreken van de mogelijkheid routes op de PC te maken, hooguit een concurrent voor de TTR. In dat geval heeft de TTR toch wat meer opties...... en is, als je prijsschatting over de 450 klopt, nog goedkoper ook.

Of dit nou zo'n goeie zet is van Garmin?
Gebruikersavatar
Erik
105,2 kW
Berichten: 241
Lid geworden op: di 02 nov, 2004 22:10
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Erik »

Volgens Garmin:
Package includes: zumo 450, Preloaded City Navigator® NT for North America (or Europe), Motorcycle mount with mounting hardware, Motorcycle power cable , USB cable, Security screwdriver, Carrying case,
Owner's manual on disk, Quick reference guide.

DUS:
Voorlopig zit de DVD er niet bij maar ze claimen wel dat je routes kan plannen:
"Zümo 450 makes it easy to plan your next trip and share routes with your riding buddies. Plan trips on your computer before you start. Search for food and fuel stops and local attractions. Then, transfer your route to Zümo and go. "

Maar zelfs als de DVD er wel bij zit dan is de 450 alleen iets als je absoluut niet van plan bent hem in de auto te gaan gebruiken en ook geen bluetooth nodig hebt.

Dus heb je al een autonavigatie, en klopt het dat je routes kan plannen, dan is het wellicht een alternatief.

We wachten af.
The obvious is only obvious once it's obvious
Plaats reactie