De Garmin Zümo is er! Speciale aanbieding voor AFCN leden.

Dit forum is uitsluitend voor GPS gerelateerde mededelingen, vragen, suggesties, links naar mooie routes enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erik
105,2 kW
Berichten: 241
Lid geworden op: di 02 nov, 2004 22:10
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

De Garmin Zümo is er! Speciale aanbieding voor AFCN leden.

Bericht door Erik »

De Garmin Zümo is er. Nou ja, dat is een beetje overdreven, hij is er in zeer beperkte aantallen. De verwachting is dat ze in ieder geval tot eind december maar mondjesmaat leverbaar zullen zijn.

Speciaal voor de AFCN leden mag ik (bij uitzondering) als clublid de Zümo voor een zeer speciale prijs aanbieden.
De adviesprijs van de Zümo 550 (European City Navigator NT Versie 9 voorgeïnstalleerd en de DVD met de kaart (om routes uit te zetten op de computer) is € 945,00. De straatprijs is € 850,00 en mijn speciale AFCN prijs is € 790,00.

Ik moet alleen een aantal tegelijkertijd bestellen, collectief als het ware.
Mochten jullie in principe geïnteresseerd zijn, laat mij het dan even weten op fransman@tiscali.nl dan kan ik kijken wat de levertijd is.

De garantie is de normale fabrieksgarantie van Garmin Nederland.

Verder:
De Zümo is een ideale GPS voor de motor. Hij is niet zo uitgebreid als de 26XX, 27XX of 28XX serie. Je hebt wat minder mogelijkheden (geen hoogte meter b.v.) maar aan de andere kant ook veel praktische zaken extra:
Pluspunten:
- SIRF III antenne waardoor de ontvangst op moeilijkere plekken (bossen, tussen hoge gebouwen, langs de bergwand) aanzienlijk beter is.
- Zeer snelle berekening.
- Oplaadbare Li-Ion accu waardoor je op het terras of op je hotelkamer de Zümo kan gebruiken. (en je de netlader dus thuis kan laten)
- Goed bedienbaar touch screen met handschoenen aan.
- Grote letters maken het mogelijk om adressen in te toetsen met handschoenen aan.
- Belangrijke bedieningsknoppen aan de linkerkant zodat je tijdens het rijden (dat wordt afgeraden, het mag niet maar veel mensen doen het wel) de Zümo kan bedienen. (Dus geen extra kosten voor een perfect pilot opzetstuk)
- Wordt geleverd met zowel (goede) motorsteun (met slot) als auto montageset. (Ram Mount met korte arm) Dus geen extra kosten voor motor accessoires zoals bij de 26, 27, 28 serie..
- Bluetooth mogelijkheid.
- MP3 speler (kwaliteit hangt af van de kwaliteit van de helmspeakers)
- mogelijkheid tot aansluiten TMC antenne (file info en mobiele flitsers info)

Voor een complete lijst aan mogelijkheden kijk op: http://www.garmin.nl/normal.php?id=369
The obvious is only obvious once it's obvious
Gebruikersavatar
Biking
105,2 kW
Berichten: 670
Lid geworden op: di 02 nov, 2004 7:57
Locatie: Tegelen

Bericht door Biking »

Damn, moet ik nu m'n 2720 inruilen? 8) 8) Het lijkt erop dat deze toch wat handiger is dan de 2720 :?
ter aanvulling op het onderschrift van F3: Een glimlach kost minder electriciteit maar geeft evenveel licht.
Gebruikersavatar
Erik
105,2 kW
Berichten: 241
Lid geworden op: di 02 nov, 2004 22:10
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Erik »

2720 inruilen?

Dat is nog maar de vraag. Verkoop je de 2720 dan levert dat waarschijnlijk minder op dan de Zümo nieuw kost. Dat is wel een grote kapitaal vernietiging. En de vraag is of dat nuttig is? (leuk wel, dat wel!)

Als je het nieuwste van het nieuwste wil hebben, met de beschreven voordelen (Sirf III antenne, Li-Ion Accu, bedieningsknoppen links, MP3 en bluetooth voor de liefhebber), dan wel. Maar de 2720 is een fantastisch compleet apparaat met meer instel mogelijkheden dan de Zümo.

Als je nieuw gaat kopen en je hebt nog geen 2720, dan is voor mij de keus duidelijk. De Zümo. De paar opties die de 2720 meer heeft wegen voor mij niet op tegen de meerprijs (de 2720 kost € 999,00 PLUS de motor accessoires van ongeveer € 100,00).

Verder moet ik geen boter op mijn hoofd hebben, ik heb mijn 2720 twee maanden geleden verkocht in afwachting van de Zümo.

Als je de 2610 hebt, is de Zümo een hele vooruitgang. (Dat was de 2720 ook al t.o.v. de 2610). Dan is het zeker het overwegen waard.
The obvious is only obvious once it's obvious
Rik
Site Admin
Berichten: 1075
Lid geworden op: za 02 okt, 2004 22:48
Locatie: Pijnacker
Contacteer:

Bericht door Rik »

wat zie je als de grote voordelen van de 2720 t.o.v. de 2610?

3D moet je van houden, tracklog is een duidelijk pluspunt. Nog meer?
J.W.
105,2 kW
Berichten: 1444
Lid geworden op: di 02 nov, 2004 16:54

Bericht door J.W. »

Is dit niet "OF TOPIC" , hoort toch onder GPS zaken thuis :wink: :wink: :D

Mooie aanbieding,maar blijf toch op de oude manier me routes uitzetten en rijden 8)
Gebruikersavatar
J@
105,2 kW
Berichten: 1843
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 6:48
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door J@ »

J.W. schreef:Is dit niet "OF TOPIC" , hoort toch onder GPS zaken thuis :wink: :wink: :D
Klopt, lijkt me ook nuttig om daar een kopie neer te zetten.
Maar dit is "babbelen & kletsen", dus het is hier niet ongeoorloofd...;-)

Misschien aardig om een voorlichtingssessie te organiseren.
En dán is het juist wel handig dat het hier staat, want door de subgroep GPS beperk je het aantal bereikte mensen voor een wervend bericht.
vr. gr., J@.
Gebruikersavatar
Biking
105,2 kW
Berichten: 670
Lid geworden op: di 02 nov, 2004 7:57
Locatie: Tegelen

Bericht door Biking »

J.W. schreef:Is dit niet "OF TOPIC" , hoort toch onder GPS zaken thuis :wink: :wink: :D

Mooie aanbieding,maar blijf toch op de oude manier me routes uitzetten en rijden 8)
Lekker nuttige reactie JW. We weten zo langzamerhand wel dat jij niets van die dingen moet hebben maar dat hoef je niet steeds te laten blijken. :wink: :wink:
ter aanvulling op het onderschrift van F3: Een glimlach kost minder electriciteit maar geeft evenveel licht.
Rik
Site Admin
Berichten: 1075
Lid geworden op: za 02 okt, 2004 22:48
Locatie: Pijnacker
Contacteer:

Bericht door Rik »

hoho.
J.W. heeft wel gelijk hoor. Als we straks besluiten on deze rubriek leeg te gooien verdwijnen ook alle eventuele serieuze topics. Die moeten dus wel degelijk onder de juiste categorie geplaatst worden.

Ik zal dit onderwerp derhalve nu verplaatsen naar het GPS topic.
Gebruikersavatar
Erik
105,2 kW
Berichten: 241
Lid geworden op: di 02 nov, 2004 22:10
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Erik »

Antwoord op Rik,

Ik zie als voordelen van de 2720 boven de 2610:
Het belangrijkste is de gebruikers interface, die ik veel beter en daardoor is het apparaat sneller te bedienen. (De interface is ook grafisch mooier)
Daarnaast is de 2720 wat sneller dan de 2610, maar dat niet zo een groot verschil dat je hem daarvoor zou inruilen.
Hij heeft wat meer mogelijkheden, aansluiting van TMC (file informatie) en downloaden van flitspalen. (Volgens mij kan dat op de 2610 ook met een omweg maar dat weet ik niet zeker)
En natuurlijk de gehele kaart van Europa zit op het geheugen. Je hebt altijd de juiste kaart bij je.
Met de huidige prijzen van 1GB SD kaartjes is de 2610 natuurlijk wel een economischere aanschaf. (hij is uit productie maar heel goed 2e hand te krijgen).

Je moet de beide toestellen naast elkaar zien om "een hele vooruitgang" zoals ik beschrijf te kunnen beoordelen. Maar ook de 2610 werkt natuurlijk nog steeds perfect!
The obvious is only obvious once it's obvious
Gebruikersavatar
Frans-V
110,3 kW
Berichten: 4653
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 16:23
Locatie: B. op Z
Contacteer:

Bericht door Frans-V »

Maak hem sponser van de club, met dit soort aanbiedingen zullen de zaken nog beter gaan.
Dit is goed bedoelde sluik reclame :lol:
En gelijk de helft van de forum bezoekers op de kast.
We weten dat Erik Fransman er een geweldig voorstander van is,en er veel mee bezig en veel verstand van heeft en ook de interresse voor heb om alles uit zo'n ding te halen wat er in zit......
Niet allen hebben de zelfde interresse, die 1 doet het GPS en de ander met een landkaart, LEKKER belangrijk .
Als je maar komt waar je wezen wilt .......Als we alles bij het oude lieten, zaten we nu nog opeen commendoor te type en was me moeder ook nog een knappe meid........
De vooruitgang is niet te stoppen, wat nu NIEUW is is over een jaar ouderwets . En dat zal bij die GPS dingen ook wel zo zijn......
Mij persoonlijk boeit het niet zo, ik rij wel achter Biking aan. Alhoewel ik in de nabije toekomst NIKS uit sluit, zal ik er ook nog aan moeten geloven................GR: F3 ( en dan maar kijken of Biking MIJ bij ken houden))hahaaaaaaaa)))) :wink:
Vriendelijkheid weggeven is moeilijk;je krijgt het bijna altijd terug.....gr F3/FxtFF
JB
105,2 kW
Berichten: 954
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 14:53

Bericht door JB »

Ach ja, blijft een discussie over persoonlijke voorkeur, zo'n navigatiesysteem.

Maar ik heb de Zumo ook besteld, daar niet van.....
wil
105,2 kW
Berichten: 727
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:01
Locatie: Heemstede

Bericht door wil »

ik hou het bij de 2610. Bevalt nog steeds uitstekend. Zowel in de auto als op de motor. Maar ben geen lid meer dus deze aanbieding gaat aan mij voorbij.
JB
105,2 kW
Berichten: 954
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 14:53

Bericht door JB »

Hoewel de Zumo volgens de test weer een stapje vooruit is, zou ik die 2610 zeker niet inruilen. Op die manier kun je elk jaar wel aan de bak....
wil
105,2 kW
Berichten: 727
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:01
Locatie: Heemstede

Bericht door wil »

Als ik forum van Waypoint bekijk heeft de Zumo ook wat eigenaardigheden. Zoals herberekenen wat je niet kan uitzetten. Je moet dan voldoende routepunten hebben geplaatst om geen heel andere route te krijgen nadat je fout gereden bent.
Maar ik heb mij er niet erg in verdiept omdat ik toch niet ga inruilen.
Was toch blij dat ik GPS had. Was een weekje in Hoeven (vlak bij Bergen Op Zoom, woonde daar ook niet een lid????) Lijkt wel of wegwijsborden daar niet bekend zijn. Weg opgebroken en ik kwam in soort niemandsland terecht. Vroegen ons af hoe we dat vroeger deden zonder GPS. Je komt geen hond tegen om de weg te vragen.
Reden verblijf Brabant was dat mijn echtgenote mij naar TopSkin gestuurd had. Ze was het gezeur zat van niet passende broeken.
Schokkend was wel dat ik daar hoorde dat de overheid nu de broeken bedoeld voor politie, ontworpen door TopSkin, laat namaken in Polen. Motoragent kan nu in magazijn Apeldoorn broek uitzoeken, maat te klein, te groot of past net niet.
Moest de economie en werkgelegenheid in Nederland niet aantrekken van de VVD?
JB
105,2 kW
Berichten: 954
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 14:53

Bericht door JB »

Ja, de werkgelegenheid moest inderdaad aantrekken..... Ik had dat verhaal ook al bij Topskin gehoord, dat de politiekleding nu in Polen wordt gemaakt.

Aan de andere kant moet diezelfde overheid dan wél genoeg geld ter beschikking stellen om te voorkomen dat haar eigen diensten in het buitenland gaan shoppen..... Ook de politie kan een Euro maar één keer uitgeven......
Bovendien is er nu de Europese verplichting dat een dergelijke klus Europees aanbesteed moet worden (boven een bepaald bedrag). Iedereen mag dan inschrijven en de goedkoopste krijgt 'm. Daar heeft onze overheid het dan weer niet over, terwijl het een verdrag is dat ze zélf hebben goedgekeurd.

Zo zie je maar weer dat onze overheid met twee monden praat.....
Plaats reactie