Navigatie systeem

Dit forum is uitsluitend voor GPS gerelateerde mededelingen, vragen, suggesties, links naar mooie routes enz.
Gebruikersavatar
Erik
105,2 kW
Berichten: 241
Lid geworden op: di 02 nov, 2004 22:10
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Erik »

Ik heb Garmin Nederland "aangeboden" om testrijder voor de Zumo te zijn. Want zij hebben al lang een exemplaar. Helaas werken er bij Garmin Nederland te veel motorrijders. Dus daar kwam ik niet tussen. Dat testrijden is vooral bedoeld om te kijken waar de fouten zitten in de Nederlandse versie. Namen, uitspraak etc.

Een ander nog niet genoemd voordeel van de Zumo boven de 26xx, 27xx en 28xx series is doordat belangrijke bedieningsknoppen (o.a. Zoom in/uit) geen touch screen knoppen zijn zal een (kostenverhogend) perfect pilot opzetstuk niet nodig zijn. (nu reed ik met de 2720 ook zonder perfect pilot. Alleen het zoomen was inderdaad onhandig met de handschoenen aan op het touch screen.)
En natuurlijk de verwisselbare Li-Ion accu. Ook handig.

De verwachting is dat de Zumo ieder moment op de markt komt, maar ze wachten er ook nog steeds op in Amerika.

erik
The obvious is only obvious once it's obvious
Gebruikersavatar
dorien
105,2 kW
Berichten: 726
Lid geworden op: wo 15 jun, 2005 15:54
Locatie: Zaanstreek

Bericht door dorien »

Erik schreef: De verwachting is dat de Zumo ieder moment op de markt komt, maar ze wachten er ook nog steeds op in Amerika.

erik
En jij hebt ondertussen je 2610 of 2710 al verkocht???
Gebruikersavatar
Erik
105,2 kW
Berichten: 241
Lid geworden op: di 02 nov, 2004 22:10
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Erik »

Ha Dorien,

Mijn 2720 is al verkocht en voor de motor ben ik dus GPS-loos. Alhoewel, ik neem wel eens een van mijn Legend-C's mee (waar je ook een route in kan laden) maar die kan je rijdend niet lezen. Zeker niet als die in mijn tanktas zit. Maar daarvoor neem ik hem ook niet mee. Meer voor als we echt de weg kwijt raken. Dat gebeurd op dit moment niet zoveel omdat we voornamelijk de dijkenrit van volgend jaar aan het rijden en aanpassen zijn.

Ik heb de Zumo al in mijn hand gehad en ik denk dat dit een groot succes gaat worden (mits de uitwisselbaarheid van de routes goed is)

erik
The obvious is only obvious once it's obvious
JB
105,2 kW
Berichten: 954
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 14:53

Bericht door JB »

Ik heb inmiddels als "pre" kerstcadeautje, de Zumo 550 op de motor zitten.
Eerste indruk: degelijk ogend apparaat, goeie accessoires, zeker geen ramsj. De bijgeleverde RAM mount voor op de motor past zonder meer op motoren met een gewoon stuur, zoals onze Fazers.
Er zit een klembevestiging op de cradle die het apparaat met twee metalen pinnen en een metalen beugel muurvast zet. Ik kan me écht niet voorstellen dat daar ooit speling in komt.... Er zit ook nog een veiligheidsschroef op, die je met een bijgeleverd schroevendraaiertje vast kunt zetten. Het apparaat zelf is ook nog voorzien van een pincode.
Ook de bijgeleverde cradle met zuignap voor de auto ziet er op het eerste oog degelijk uit. Deze cradle is voorzien van een speaker.
Aan veel details is gedacht, bv. een rubberen flap die de contacten afdekt op de cradle als het apparaat er niet in zit. Als het apparaat er in zit wordt de flap uit de weg gehouden door een magneet..... Voor de pincode kun je een "veilige zone" instellen (bv je huis) waar je geen pincode hoeft in te toetsen.

De bediening, via een paar knoppen links op het apparaat en het scherm, is simpel en lijkt op die van de TT Rider. Het scherm zelf is bijzonder helder en scherp, zoals de meeste Garmins overigens. Het intoetsen van een bestemming kan via het adres of de postcode. Verder kun je met het kastje zelf ook een route invoeren. Via de bijgeleverde software (Mapsource 9NT) kan dat ook op de computer, mits die op Windows XP draait. Er kan dan ook een koppeling worden aangebracht met Google Earth, om je route ook visueel te kunnen bekijken.

Extra "fratsen" zijn een SD slot, een ingebouwde MP3 speler en een Bluetooth connectie, voor aansluiting van een headset. Met de Bluetooth kun je ook je GSM handsfree bedienen (phonebook) Op de cradle zit een aansluiting voor een hoofdtelefoon (3.5 mm jack) en een microfoon.

Eerste indruk: het berekenen van een route gaat razendsnel. Bedienen is makkelijk en gaat intuïtief.
Minpuntje: Het geluid klinkt niet heel hard via de koptelefoon......

Alles bij elkaar genomen kon dit wel eens het apparaat zijn waar veel motorrijders op hebben gewacht, al heb ik 'm nog niet in de praktijk geprobeerd.
Gebruikersavatar
Ben
50 kW
Berichten: 30
Lid geworden op: vr 16 mar, 2007 22:33
Locatie: Delfzijl

Bericht door Ben »

Hey, Erik.
Wat gaat mij zo'n garmin bij jouw kosten als ik er 1 wil hebben?
Monteer jij die apparaten ook?
Mijn naam is Ben Kok, ben 45 jaar en bezit een FZS-600.
Plaats reactie