GPS tourweekend in Colombotte

Dit forum is uitsluitend voor GPS gerelateerde mededelingen, vragen, suggesties, links naar mooie routes enz.
Plaats reactie
Karin
105,2 kW
Berichten: 1007
Lid geworden op: di 02 nov, 2004 14:48
Locatie: Landgraaf
Contacteer:

GPS tourweekend in Colombotte

Bericht door Karin »

Vandaag is het dan zover. Ik ga met een aantal mensen georganiseerd vanuit Notter (Waypoint Garmin) een GPS weekend rijden in de Vogezen. Het belooft mooi weer te worden dus ik heb er zin in. Het motorrijden gaat weer goed, al blijft het een beetje inspelen om zoveel mogelijk op de motor af te remmen om mijn pols en aanhechtingen nog te ontzien. Maar ik heb de laatste weken flink geoefend.

Ik hoop voor de GPS rijders nog een aantal tips te kunnen scoren, zodat we die samen kunnen delen. Jullie horen van mij. Tot dinsdag! 8)
Voordeel van in Limburg wonen is, dat een ritje in de Eifel of Ardennen gewoon een "rit" is en geen "vakantie" :enjoy:
dusty12
105,2 kW
Berichten: 250
Lid geworden op: di 02 nov, 2004 16:49
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Bericht door dusty12 »

Nou, veel plezier Karin !!! :P

Gr. TEdH.
Sommige mensen denken dat ze denken, maar dat denken ze maar.... (naar J.Cruijff)
Gebruikersavatar
Stampie
105,2 kW
Berichten: 357
Lid geworden op: di 02 nov, 2004 22:36
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Bericht door Stampie »

Je zult wel al onderweg zijn, maar veel plezier en mooi weer. Ben benieuwd naar de GPS ervaringen.
Groeten Gerard
Gebruikersavatar
Frans-V
110,3 kW
Berichten: 4653
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 16:23
Locatie: B. op Z
Contacteer:

Bericht door Frans-V »

Zo is dat veel plezier Karin...............
Over G.P.S er bestaan veel vooroordelen over Gps, maar toch is dat de toekomst........
Kijk maar naar het tijdperk dat nog iedereen een computer had.
Nu kan je niet meer zonder....................
Met G.P.S. kan ECHT iedereen indivudueel zijn of haar route rijden. Misschien zijn we dan wel van "blind " achter iemand aan rijden af , of het dat gezelliger maakt is ten tweede.
Maar de vooruitgang is niet te stoppen..........Gr F3 :wink:
Vriendelijkheid weggeven is moeilijk;je krijgt het bijna altijd terug.....gr F3/FxtFF
Rik
Site Admin
Berichten: 1075
Lid geworden op: za 02 okt, 2004 22:48
Locatie: Pijnacker
Contacteer:

Bericht door Rik »

Hee Karin, als het goed is ben je weer terug. ;-)

Hoe was het weekendje? Nog tips meegekregen?
Karin
105,2 kW
Berichten: 1007
Lid geworden op: di 02 nov, 2004 14:48
Locatie: Landgraaf
Contacteer:

Bericht door Karin »

Het was een superweekend. Het weer heeft ook goed meegewerkt, alleen op de maandag (terugreis) in de ochtend regen gehad.

Verder heel veel tips gekregen. Het fijne was dat alles via een beamer werd uitgelegd en ook de GPS werd met video ondersteunt. Zodat je exact kon zien wat Hans (van Waypoint) bedoelde. En dan lijken veel dingen zo logisch :oops:

Zo zaten er een paar kleine foutjes in de eerste dag route en werden besproken. Hoe snel op te lossen en wat heel vaak problemen oplevert. En ook de vragen van anderen komen je dan weer bekend voor :wink: De tweede dag moesten we een tracklog van Hans zelf als route maken. Ook hier weer de nodige trucjes toegepast.

Naast dat we eigenlijk het hele weekend met de GPS in de weer zijn geweest ook supergenoten van de prachtige (niet toeristische) omgeving zoals "het duizend merengebied" en natuurlijk heel veel bochten. Geweldige accomodatie en superkok. Dus alle ingrediënten voor een geslaagd 4daagse trip.

Ik zal jullie de tips zeker nog eens uitleggen. Gaat beter met de GPS erbij, echt van die weetjes waar je normaal niet uitkomt.
Voordeel van in Limburg wonen is, dat een ritje in de Eifel of Ardennen gewoon een "rit" is en geen "vakantie" :enjoy:
Gebruikersavatar
dorien
105,2 kW
Berichten: 726
Lid geworden op: wo 15 jun, 2005 15:54
Locatie: Zaanstreek

Bericht door dorien »

Misschien een idee voor een winterse Fazerclubactiviteit: een Garmindag? Lijkt mij helemaal geweldig, er valt nog heel veel te leren.
Maar fijn dat je een goed weekend hebt gehad Karin, ook al is het alweer een week geleden.
Plaats reactie