Routeplanner berekent mooiste route

Dit forum is uitsluitend voor GPS gerelateerde mededelingen, vragen, suggesties, links naar mooie routes enz.
Plaats reactie
J.W.
105,2 kW
Berichten: 1444
Lid geworden op: di 02 nov, 2004 16:54

Routeplanner berekent mooiste route

Bericht door J.W. »

Uitgegeven: 29 juli 2006 23:10

NOTTER - Motorrijders die een mooie route willen plannen, kunnen dat voortaan op de computer doen. Een softwareprogramma berekent niet alleen de snelste en efficiëntste route, maar ook de mooiste. Aan de hand van het aantal bochten in de weg en de aanwezigheid van water en bossen bepaalt het programma welke route voor de motorrijder de fijnste is.

Dat maakte een woordvoerder van Waypoint, een winkel in navigatiesystemen, zaterdag bekend. Het bedrijf ontwikkelde de software, omdat motorrijders weinig aan de snelste route hebben.


"Juist als je op de motor weggaat wil je niet zo snel mogelijk op je bestemming aankomen. Je wilt een mooie route rijden."

Bezienswaardigheden

Als de route op de computer gepland is, kan deze ingevoerd worden in een navigatiesysteem. Ook is het mogelijk rondritten te plannen vanaf een willekeurige plek in Europa. Of de motorrijder dan ook langs bezienswaardigheden komt is de vraag, want daar houdt de software geen rekening mee.

Het bedrijf gaat samenwerken met de ANWB en hoopt in de loop van volgend jaar ook varianten voor fietsers en wandelaars op de markt te brengen.
Gebruikersavatar
Foggy
105,2 kW
Berichten: 1917
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:16
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Re: Routeplanner berekent mooiste route

Bericht door Foggy »

Snap ik weer niks van.............rij al zolang ik lid ben de meest mooie route's als ik onderweg ben naar een toerrit......vandaar rij ik altijd ergens achteraan dus dat zijn pineuts.
Na de toerrit rij ik dan weer niet de snelste maar wel weer de spannenste toer naar huis.
Beziens waardigheden?Nooooooit gezien
Tering........ zit geloof ik op het verkeerde indexje.
Dit is toch Babbelen en Kletsen?
Neeeee..............sorry. :lol: :cherry: :geek: :scratch: :sunny: :cussing:

p.s.J.W. bedankt voor de info.......moet toch maar es echt nadenken over zo'n navigatie systeem.
We gaan te langzaam waar het hard kan..we gaan te hard waar het langzaam moet.
Plaats reactie