Garmin 2610 uit Amerika?

Dit forum is uitsluitend voor GPS gerelateerde mededelingen, vragen, suggesties, links naar mooie routes enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peewee
105,2 kW
Berichten: 108
Lid geworden op: di 02 nov, 2004 8:01
Locatie: Alphen (gelderland)

Garmin 2610 uit Amerika?

Bericht door Peewee »

Ik gebruik nu een PDA met tomtom en dat is niet echt geschikt voor een motor.

Afgelopen weekend hebben we gekeken naar een 2610. Mooi ding maar we vinden hem duur.
Nu kwam ik op ebay.com een aantal 2610's tegen voor een relatief lage prijs. Afgezien of het verstandig is om iets via internet te halen uit de VS, garantie en zo, loop ik dan ook technische problemen op? Bv zitten er kaarten van Noord en Zuid-Amerika in. Vallen deze probleemloos om te zetten naar kaarten uit Europa? Ik begrijp dat ik deze dan moet aanschaffen (unlockcode?).

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Stoffel
105,2 kW
Berichten: 636
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:24
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Peter,
Ik weet er absoluut het fijne niet van maar ik meen me te herinneren dat er zeker problemen zijn met het kaartmateriaal, de codes etc. Mijn advies is ga eens zoeken (lezen) op het GPS forum van Waypoint want daar kun je heel veel info vinden.
Mogelijk kun je ook even sparren met Erik Fransman die ook aardig de weg weet binnen het GPS gebeuren.
Tot slot: wees voorzichtig met Ebay. Een prachtige doos met daarin een blok hout in plaats van wat je wilde hebben is helaas geen uitzondering. Dus lees vooral de feedback over de verkopende partij. Overigens binnen het GPS forum is de mogelijkheid geopend voor aanbieders van tweedehandsapparatuur. Misschien ook niet altijd goedkoop, maar dan weet je wel van wie je wat koopt.
Groeten,
Nico :glasses7:
Gebruikersavatar
Peewee
105,2 kW
Berichten: 108
Lid geworden op: di 02 nov, 2004 8:01
Locatie: Alphen (gelderland)

Bericht door Peewee »

Bedankt voor je advies Nico. Ik zal zeker verder rondneuzen op het net.
Afgelopen zaterdag zijn we in Notter geweest en ze hadden daar net een 2e handsje binnen gekregen. Deze moet, na nog een definitieve uit te voeren inspectie, zo ongeveer 600 euro opbrengen. Van de week kunnen we bellen voor een definitieve prijsopgave.

Overigens heb ik tot nu toe, gelukkig, alleen maar goede ervaringen met het kopen via ebay. Maar ik bestel dan ook alleen bij bedrijven met veel feedback. En betalen via Paypal gaat tot dusver ook prima.

Voorlopig gaan we in Schotland met papieren aanwijzingen op weg. Ik heb alle te rijden routes met Mapsource gemaakt en daarna 'vertaald' naar Tomtom. Als ik de weg kwijtraak kan ik altijd nog de PDA aansluiten.
Laatst gewijzigd door Peewee op do 01 jun, 2006 0:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Frans-V
110,3 kW
Berichten: 4652
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 16:23
Locatie: B. op Z
Contacteer:

Bericht door Frans-V »

He Peter de PeeWee..............Ik lees, WE ????????????????leuk he, verkering :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: . laat je niet in de BOOT nemen hoor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!gr FxtFF :wink:
Vriendelijkheid weggeven is moeilijk;je krijgt het bijna altijd terug.....gr F3/FxtFF
Sandri
35 kW
Berichten: 6
Lid geworden op: di 31 mei, 2005 21:05

Bericht door Sandri »

Als ik me het goed herinner zat het zo in elkaar. De Garmins uit USA bevatten de basis kaart van USA. Wat je nodig hebt is het basis kaart materiaal van Europa. Hierover heen wordt van cd-rom de City Navigator detail kaart geladen.
Ik heb nog nergens gelezen hoe je de basis kaart kunt overschrijven. Mijn advies is geen Garmin met USA basis kaart te kopen.
Karin
105,2 kW
Berichten: 1007
Lid geworden op: di 02 nov, 2004 14:48
Locatie: Landgraaf
Contacteer:

Bericht door Karin »

Ik ben het met Sandri eens. Het lijkt vaak goedkoop maar zonder een goede basiskaart zou je wel eens tegen veel problemen aan kunnen lopen, en dan is iedere eurocent toch teveel uitgegeven. Kijk een op de site van Notter, zij hebben tegenwoordig ook een occasionstopic.
Voordeel van in Limburg wonen is, dat een ritje in de Eifel of Ardennen gewoon een "rit" is en geen "vakantie" :enjoy:
Gebruikersavatar
Peewee
105,2 kW
Berichten: 108
Lid geworden op: di 02 nov, 2004 8:01
Locatie: Alphen (gelderland)

Bericht door Peewee »

Oké, jullie hebben me overtuigd (snel hè?). Ik ga geen Amerikaanse versie aanschaffen. Dat wordt me allemaal veel te lastig en waarschijnlijk een teleurstelling.

Bedankt voor jullie adviezen. Ik rij wel weer een paar keer verkeerd op een dag, dat kost me geen enkele moeite. Voordeel daarvan is dat je op weggetjes komt die best de moeite waard blijken te zijn, maar je nooit in de route had opgenomen.
Plaats reactie