Wat doe ik toch verkeerd?

Dit forum is uitsluitend voor GPS gerelateerde mededelingen, vragen, suggesties, links naar mooie routes enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stoffel
105,2 kW
Berichten: 636
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:24
Locatie: Almelo
Contacteer:

Wat doe ik toch verkeerd?

Bericht door Stoffel »

Ik heb de "Bollenroute" ingelezen in mijn streetpilot 2720 en krijg vervolgens de melding dat de route niet overeenkomt met de beschikbare kaarten. Ik heb daarom de route in Mapsource gedupliceerd en van de kopie een herberekening gemaakt. Daarna heb ik de verschillen die ontstaan door middel van het "elastiekje" gecorrigeerd en de rit opnieuw opgeslagen.
Echter de melding blijft onveranderd. Conclusie is dus dat ik iets niet goed doe. Het vreemde is dat ik volgens mij bij de Euregiorit dezelfde acties heb uitgevoerd en ik geen problemen had.
Wie van onze meer ervaren GPS'ers heeft de oplossing?
Groeten,
Nico :glasses7:
Gebruikersavatar
Frans-V
110,3 kW
Berichten: 4653
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 16:23
Locatie: B. op Z
Contacteer:

Bericht door Frans-V »

Een Garmin 2720 , met een elastiekje ??????? die hoort in je onderbroek hoor Stoffel........ben blij dat ik zo,n ding niet heb, daar zakt echt je onderbroek van af hoor.grgrgrgrg F3 :lol:
Maar ik weet het niet, en je vroeg het ook niet aan mijn ook geloof ik.. :roll:
Vriendelijkheid weggeven is moeilijk;je krijgt het bijna altijd terug.....gr F3/FxtFF
wil
105,2 kW
Berichten: 727
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:01
Locatie: Heemstede

Re: Wat doe ik toch verkeerd?

Bericht door wil »

Stoffel schreef:Ik heb de "Bollenroute" ingelezen in mijn streetpilot 2720 en krijg vervolgens de melding dat de route niet overeenkomt met de beschikbare kaarten. Ik heb daarom de route in Mapsource gedupliceerd en van de kopie een herberekening gemaakt. Daarna heb ik de verschillen die ontstaan door middel van het "elastiekje" gecorrigeerd en de rit opnieuw opgeslagen.
Echter de melding blijft onveranderd. Conclusie is dus dat ik iets niet goed doe. Het vreemde is dat ik volgens mij bij de Euregiorit dezelfde acties heb uitgevoerd en ik geen problemen had.
Wie van onze meer ervaren GPS'ers heeft de oplossing?
Groeten,
Nico :glasses7:
Dat is vreemd omdat ik de route met kaartversie 8 gemaakt heb en die gebruikt de 2720 ook. Vraag anders even advies op forum Waypoint. Mischien zit er verschil in de versie 8 NT voor 2720 en de gewone versie 8 voor de 2610 die ik gebruik.
Gebruikersavatar
Stoffel
105,2 kW
Berichten: 636
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:24
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

FxtFF schreef:Een Garmin 2720 , met een elastiekje ??????? die hoort in je onderbroek hoor Stoffel........ben blij dat ik zo,n ding niet heb, daar zakt echt je onderbroek van af hoor.grgrgrgrg F3 :lol:
Maar ik weet het niet, en je vroeg het ook niet aan mijn ook geloof ik.. :roll:
Bedankt voor deze nutteloze bijdrage. Je verveelt je zeker weer :lol: :lol: Ik had het natuurlijk kunnen weten dat jij hoe dan ook zou reageren.
Groeten,
Nico :glasses7:
wil
105,2 kW
Berichten: 727
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:01
Locatie: Heemstede

Bericht door wil »

Ik denk misschien de oplossing te weten. Mijn voorkeuren in mapsource staan op vermijden snelwegen, de schuif helemaal naar links. Als dat bij jou anders staat op de pc en op toestel zelf, wil hij gaan herberekenen.
Wie weet is dat de oorzaak.
:)
Gebruikersavatar
Rob
105,2 kW
Berichten: 530
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 10:44
Locatie: Oegstgeest

Bericht door Rob »

wil schreef:Ik denk misschien de oplossing te weten. Mijn voorkeuren in mapsource staan op vermijden snelwegen, de schuif helemaal naar links. Als dat bij jou anders staat op de pc en op toestel zelf, wil hij gaan herberekenen.
Wie weet is dat de oorzaak.
:)
Volgens mij is dit wel een nuttige bijdrage Nico :lol: :lol:

Gr Rob
Gebruikersavatar
Erik
105,2 kW
Berichten: 241
Lid geworden op: di 02 nov, 2004 22:10
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Erik »

Ten eerste:
Er zit geen verschil tussen de verschillende versies van City Navigator V8 of V8NT.

Het maakt wel uit voor de berekening hoe je je preferences hebt staan, "prefer minor roads" of "prefer highways."
MAAR voor de herkenning door de 2720 maakt dit ook niets uit.
Als je de preferences op "prefer Minir Roads" hebt staan dan maakt hij van deel 1 van de bollentocht 67,3 km. (origineel 67,5) Staat dit op "Prefer Highways" dan maakt hij er 72,3 km van. Maar zoals je kan zien in MapSource, zijn ook dat geen grote verschillen.

Als jij "herberekend" hebt gooi je dan de origineel weg of staat die er ook nog in. Want als dat zo is, is dat de boosdoener.
Je moet alleen de herberekende files naar de 2720 sturen.
Succes,

erik

PS. Ik ga ervan uit dat je de "Route Style" hebt staan op "Auto Routing" en niet op "Use Direct Routes".
PPS deel 2 van de Bollenroute bleef bij mij na herberekening gelijk, 117 km
Karin
105,2 kW
Berichten: 1007
Lid geworden op: di 02 nov, 2004 14:48
Locatie: Landgraaf
Contacteer:

Bericht door Karin »

Zou idd even de eigenschappen zo instellen als bij de ledenlogin bij de GPS routes staat aangegeven.
Voordeel van in Limburg wonen is, dat een ritje in de Eifel of Ardennen gewoon een "rit" is en geen "vakantie" :enjoy:
Plaats reactie