Garmin streetpilot 2820

Dit forum is uitsluitend voor GPS gerelateerde mededelingen, vragen, suggesties, links naar mooie routes enz.
wil
105,2 kW
Berichten: 727
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:01
Locatie: Heemstede

Garmin streetpilot 2820

Bericht door wil »

Geen vergissing de 2720 heeft alweer een opvolger leverbaar vanaf juni.
Dit is toch niet leuk meer zulke snelle modelwisselingen.
Bluetooth, mp3, GSM, radio als optie, mogelijkheid waarschuwingstoon voor flitspalen en software om routes te maken.
http://www.garmin.com/products/sp2820/
Gebruikersavatar
Bootje
105,2 kW
Berichten: 929
Lid geworden op: di 24 mei, 2005 20:11
Locatie: Zevenaar

Bericht door Bootje »

Zeg Wil. ieder merk auto heeft toch ook elk jaar een nieuw type. Of het komt gewoon door je leeftijd, als je ouder wordt lijkt alles sneller te gaan :D
Het bordje "zachte berm" is een waarschuwing, geen uitnodiging.......
Gebruikersavatar
Frans-V
110,3 kW
Berichten: 4653
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 16:23
Locatie: B. op Z
Contacteer:

Bericht door Frans-V »

Bootje schreef:Zeg Wil. ieder merk auto heeft toch ook elk jaar een nieuw type. Of het komt gewoon door je leeftijd, als je ouder wordt lijkt alles sneller te gaan :D


OEEEEEEEEEEIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII, JIJ durft............GR F3 8)
Vriendelijkheid weggeven is moeilijk;je krijgt het bijna altijd terug.....gr F3/FxtFF
wil
105,2 kW
Berichten: 727
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:01
Locatie: Heemstede

Bericht door wil »

Bootje pas op :x
anders zal ik die bollentocht voor de GPS rijders eens mooi de verkeerde kant op sturen :wink:
Gebruikersavatar
Bootje
105,2 kW
Berichten: 929
Lid geworden op: di 24 mei, 2005 20:11
Locatie: Zevenaar

Bericht door Bootje »

wil schreef:Bootje pas op :x
anders zal ik die bollentocht voor de GPS rijders eens mooi de verkeerde kant op sturen :wink:
Daar heb je mij niet mee Wil, want ik moet die dag werken........
Maar als dat de overige leden redt dan hierbij mijn verontschuldigingen voor mijn vrijpostigheid :D
Het bordje "zachte berm" is een waarschuwing, geen uitnodiging.......
wil
105,2 kW
Berichten: 727
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:01
Locatie: Heemstede

Bericht door wil »

Krijg geen kans iets uit halen. Vanavond komt Benno bij mij om te controleren of ik het goed gedaan heb. :lol: Aantal dingen moest ik gokken. In mapsource kan ik geen verkeerslichten zien en dan wordt het moeilijk als er staat na 3e verkeerslicht rechtsaf. :o
Maar geen nood ook mijn route komt op plaats van de lunch en eindpunt uit. :wink:
Gebruikersavatar
Stoffel
105,2 kW
Berichten: 636
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:24
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Dat kan ik me voorstellen Wil. Ik heb ook even een blik via Mapsource geworpen, maar als straatnamen ontbreken wordt het heel erg lastig.
Dus ten behoeve van de GPS' ers een dringend verzoek aan de samenstellers van een rit: als het ook maar enigszins mogelijk is vermeldt dan ook de straatnamen en/of de wegnummers. Ik weet het is extra werk, maar je helpt daarmee de vrijwilligers die een GPS bestand maken.
Wil bedankt dat je weer inzet voor je oude kluppie.
Groeten,
Nico :glasses7:
Gebruikersavatar
J@
105,2 kW
Berichten: 1843
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 6:48
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door J@ »

Stoffel schreef:Dat kan ik me voorstellen Wil. Ik heb ook even een blik via Mapsource geworpen, maar als straatnamen ontbreken wordt het heel erg lastig.
Dus ten behoeve van de GPS' ers een dringend verzoek aan de samenstellers van een rit: als het ook maar enigszins mogelijk is vermeldt dan ook de straatnamen en/of de wegnummers. Ik weet het is extra werk, maar je helpt daarmee de vrijwilligers die een GPS bestand maken.
OK, ik weet niet precies wat er wèl en niet vooraf door een GPS'er gedaan wordt cq. kan worden, maar eerlijk gezegd komt deze suggestie me een beetje merkwaardig over.

Om een route in GPS te krijgen hoeft een GPS'er toch alleen maar met de uitzetter mee te rijden op een controlerit met de tracklog aan en klaar is ie... tòch ?
vr. gr., J@.
Gebruikersavatar
Erik
105,2 kW
Berichten: 241
Lid geworden op: di 02 nov, 2004 22:10
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Erik »

Zie deze link voor eerste indruk:

http://blogs.motorbiker.org/blogs.nsf/d ... MWEBV6.htm

Wat mij betreft, ik ga mijn 2720 niet meteen inruilen. Daarvoor zijn de voordelen van de 2820 niet groot genoeg. Daarbij komt, dan komt de 2920.
Flitspalen heb ik ook op de 2720. Bleutooth hoef ik niet en MP3 ook niet (kwaliteit in helmspeaker is niet om over naar huis te schrijven).
Traffic management kan ook op de2720 als je de TMC ontvanger erbij koopt.

Erik
wil
105,2 kW
Berichten: 727
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:01
Locatie: Heemstede

Bericht door wil »

J@ schreef:
Stoffel schreef:Dat kan ik me voorstellen Wil. Ik heb ook even een blik via Mapsource geworpen, maar als straatnamen ontbreken wordt het heel erg lastig.
Dus ten behoeve van de GPS' ers een dringend verzoek aan de samenstellers van een rit: als het ook maar enigszins mogelijk is vermeldt dan ook de straatnamen en/of de wegnummers. Ik weet het is extra werk, maar je helpt daarmee de vrijwilligers die een GPS bestand maken.
OK, ik weet niet precies wat er wèl en niet vooraf door een GPS'er gedaan wordt cq. kan worden, maar eerlijk gezegd komt deze suggestie me een beetje merkwaardig over.

Om een route in GPS te krijgen hoeft een GPS'er toch alleen maar met de uitzetter mee te rijden op een controlerit met de tracklog aan en klaar is ie... tòch ?
De uitzetters van deze route hebben geen gps. Een tracklog moet je trouwens ook helemaal nakijken. Die loopt soms naast een weg of snijd bochten af en dan krijg je ook verkeerde aanwijzingen. Maar de route is klaar en Benno heeft hem. :D
Gebruikersavatar
J@
105,2 kW
Berichten: 1843
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 6:48
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door J@ »

wil schreef: De uitzetters van deze route hebben geen gps. Een tracklog moet je trouwens ook helemaal nakijken. Die loopt soms naast een weg of snijd bochten af en dan krijg je ook verkeerde aanwijzingen.
Dat de uitzetter geen GPS had vermoedde ik inderdaad en ik doelde met "...hoeft een GPS'er toch alleen maar met de uitzetter mee te rijden op een controlerit met de tracklog aan..." dan ook op de mogelijke samenwerking tussen de uitzetter en de GPS'er. Nix bedoeld ten nadele van d'een of d'ander: het kwam me gewoon wat vreemd voor.
vr. gr., J@.
J.W.
105,2 kW
Berichten: 1444
Lid geworden op: di 02 nov, 2004 16:54

Bericht door J.W. »

Aangezien alle route uitzetters tot nu toe,geen GPS hebben,zal er toch iemand met GPS mee moeten rijden bij de eind controle.

Straatnamen en wegnrs. horen zowiezo in een goede route vermeld te staan :idea: ,hoe meer duidelijke aanwijzigingen voor de route mee lezer,hoe makkelijker een route te rijden is,en dat scheeldt weer onnodig zoeken en ergenis :!:

Toch gek ,dat zo`n GPS een gereden route niet kan opslaan :roll: ben blij dat ik nog steeds via de kaart en me eigen ingebouwde grijze (route)schijf nog steeds de mooiste (ahum!) routes in binnen en buitenland kan maken.

een ex toerchief.
wil
105,2 kW
Berichten: 727
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:01
Locatie: Heemstede

Bericht door wil »

J@ schreef:
wil schreef: De uitzetters van deze route hebben geen gps. Een tracklog moet je trouwens ook helemaal nakijken. Die loopt soms naast een weg of snijd bochten af en dan krijg je ook verkeerde aanwijzingen.
Dat de uitzetter geen GPS had vermoedde ik inderdaad en ik doelde met "...hoeft een GPS'er toch alleen maar met de uitzetter mee te rijden op een controlerit met de tracklog aan..." dan ook op de mogelijke samenwerking tussen de uitzetter en de GPS'er. Nix bedoeld ten nadele van d'een of d'ander: het kwam me gewoon wat vreemd voor.
Ik denk dat een route maken met een duidelijke beschrijving makkelijker te maken is dan achteraf een tracklog omzetten naar een route. Want een tracklog is geen route maar een kruimelspoor waar je geweest bent. En je bent afhankelijk waar de sateliet het puntje zet op de kaart. En ik heb gehad dat het tracklog via een weiland de kruising voorbij ging. Dat soort dingen nalopen kost heel veel tijd. Als de routeuitzetter ook de gps route kan maken is het mooiste. Hij weet precies waar hij gereden heeft. eigenlijk is dat wat vanavond gebeurt is. Benno gaf aan en ik klikte met de muis. :lol:
Gebruikersavatar
Erik
105,2 kW
Berichten: 241
Lid geworden op: di 02 nov, 2004 22:10
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Erik »

"Toch gek ,dat zo`n GPS een gereden route niet kan opslaan".

JW, dat kan de GPS wel en op basis daarvan kan je vrij makkelijk de route nabouwen. Maar dan moet je hem toch controleren.
In ieder geval op de computer controleren. De opgeslagen "Track" geeft precies aan waar je gereden hebt. Maar dat wil niet zeggen dat je de route dan exact zo kan uitzetten. Er zitten wel eens "breukjes" in het kaart materiaal en dan zal de je op de computer daar "omheen" moeten. (En later in de route ook.)
Of je deelt de route op in twee delen: Deel 1 tot net voor het gat in de kaart, en deel 2 net daarna.
Over het algemeen is het vrij makkelijk als je de route gereden hebt om hem van track naar route om te zetten.
Gebruikersavatar
Frans-V
110,3 kW
Berichten: 4653
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 16:23
Locatie: B. op Z
Contacteer:

Bericht door Frans-V »

Het is wel een hoop werk zeg, wat een gedoe met zo'n ding..
Maar het is wel mooi dat het kan allemaal, en je moet er maar zin in hebben ......ben gelukkig niet zo'n techneut..........Gr F3.su6 jongens :lol:
Vriendelijkheid weggeven is moeilijk;je krijgt het bijna altijd terug.....gr F3/FxtFF
Plaats reactie