Gevolgen van het forumloze tijdperk

Dit forum is uitsluitend voor GPS gerelateerde mededelingen, vragen, suggesties, links naar mooie routes enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stoffel
105,2 kW
Berichten: 636
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:24
Locatie: Almelo
Contacteer:

Gevolgen van het forumloze tijdperk

Bericht door Stoffel »

Tijdens het forumloze tijdperk me maar eens verder verdiept in het GPS gebeuren. De special van Moto73 en het GPS forum waren hiervoor de ingrediënten. Resultaat: ik heb de knoop doorgehakt en een Streetpilot 2720 in het Notterse gekocht. Nu nog alleen een leuke nieuwe naam voor "Truus" die mij de weg gaat wijzen en een beetje redelijk weer om de boel ook op de "Gele" aan de praat te krijgen.
De foto's op Rik zijn website zullen daarbij een grote hulp zijn.
Groeten,
Nico :glasses7:
Gebruikersavatar
Bootje
105,2 kW
Berichten: 929
Lid geworden op: di 24 mei, 2005 20:11
Locatie: Zevenaar

Bericht door Bootje »

Gefeliciteerd met de aanschaf. Ik moet zeggen dat ik een klein beetje groen zie......... Ik heb ook even gekeken op internet maar schrok wel van de prijs. Mijn spaarpotje is dus nog lang niet vol genoeg :cry:
Het bordje "zachte berm" is een waarschuwing, geen uitnodiging.......
wil
105,2 kW
Berichten: 727
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:01
Locatie: Heemstede

Bericht door wil »

Bootje schreef:Gefeliciteerd met de aanschaf. Ik moet zeggen dat ik een klein beetje groen zie......... Ik heb ook even gekeken op internet maar schrok wel van de prijs. Mijn spaarpotje is dus nog lang niet vol genoeg :cry:
er komen nu ook regelmatig 2610's beschikbaar omdat ze ingeruild worden voor de 2720 voor aantrekkelijke prijzen en als 3d weergave en de gesproken tekst hoe de straat heet waar je in moet i.p.v. volgend afslag rechts heb je voldoende aan de 2610.
Ik schrok wel even nieuwe 2610 nu 800 euro terwijl ik er nog 1600 voor betaald heb :cry: Bij inruil krijg ik er 450 voor terug dus ik blijf lekker bij de 2610 want het blijft een dijk van een gps.
Gebruikersavatar
Stoffel
105,2 kW
Berichten: 636
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:24
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

wil schreef: er komen nu ook regelmatig 2610's beschikbaar omdat ze ingeruild worden voor de 2720 voor aantrekkelijke prijzen en als 3d weergave en de gesproken tekst hoe de straat heet waar je in moet i.p.v. volgend afslag rechts heb je voldoende aan de 2610.
Ik schrok wel even nieuwe 2610 nu 800 euro terwijl ik er nog 1600 voor betaald heb :cry: Bij inruil krijg ik er 450 voor terug dus ik blijf lekker bij de 2610 want het blijft een dijk van een gps.
Klopt Wil. Ik heb ook redelijk lang getwijfeld. Bij mij heeft de uiteindelijk doorslag gegeven dat het prijsverschil bij een flinke portie geheugen (1 of 2 MB) niet zoveel meer is en dat in de firmware van de 2720 (weliswaar nog een beta-versie) nu het aantal trackpunten verhoogd is naar 10.000. Of ik het ooit nodig zal hebben zal de tijd moeten uitwijzen.
Verder heb ik natuurlijk ook een eigen onderneming waardoor ik in ieder geval geen last heb van de BTW. Al met al daarom deze keuze. Enne Bootje: misschien is het net als bij de computers, als je de winkel uitloopt is het al bijna weer een oud model. Gewoon de website van Waypoint in de gaten houden en als je zover bent je slag slaan.
Groeten,
Nico :glasses7:
Gebruikersavatar
Ella
105,2 kW
Berichten: 391
Lid geworden op: zo 04 sep, 2005 13:44

Bericht door Ella »

Hee, gefeliciteerd. ik heb toevallig van de week ook bij Waypoint (niet in Notter, maar nieuwe in Moordrecht) ook een navi aageschaft. Na een tijdje twijfelen en vergelijken heb ik voor de Garmin Quest gekozen. Ik moet hem nog monteren, maar alles zit erbij, dus dat zal wel goedkomen. Ik gebruik hem nu nog alleen in de auto, werkt perfect!!
wil
105,2 kW
Berichten: 727
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:01
Locatie: Heemstede

Bericht door wil »

Stoffel schreef:
wil schreef: er komen nu ook regelmatig 2610's beschikbaar omdat ze ingeruild worden voor de 2720 voor aantrekkelijke prijzen en als 3d weergave en de gesproken tekst hoe de straat heet waar je in moet i.p.v. volgend afslag rechts heb je voldoende aan de 2610.
Ik schrok wel even nieuwe 2610 nu 800 euro terwijl ik er nog 1600 voor betaald heb :cry: Bij inruil krijg ik er 450 voor terug dus ik blijf lekker bij de 2610 want het blijft een dijk van een gps.
Klopt Wil. Ik heb ook redelijk lang getwijfeld. Bij mij heeft de uiteindelijk doorslag gegeven dat het prijsverschil bij een flinke portie geheugen (1 of 2 MB) niet zoveel meer is en dat in de firmware van de 2720 (weliswaar nog een beta-versie) nu het aantal trackpunten verhoogd is naar 10.000. Of ik het ooit nodig zal hebben zal de tijd moeten uitwijzen.
Verder heb ik natuurlijk ook een eigen onderneming waardoor ik in ieder geval geen last heb van de BTW. Al met al daarom deze keuze. Enne Bootje: misschien is het net als bij de computers, als je de winkel uitloopt is het al bijna weer een oud model. Gewoon de website van Waypoint in de gaten houden en als je zover bent je slag slaan.
Groeten,
Nico :glasses7:
wat bij mij ook meespeelde was het punt dat ik ook een kleine gps heb voor het fietsen en wandelen (geocaching). De software die met de 2720 wordt meegeleverd kan je geen 2e gps mee gebruiken en met de V8 update van de 2610 wel. En het feit dat de cradle omgeprogrameerd moet worden om met de 2720 gebruikt te kunnen worden. Dat maakte het omruilen te duur.
Plaats reactie