12 Volt aansluiting

Dit forum is uitsluitend voor GPS gerelateerde mededelingen, vragen, suggesties, links naar mooie routes enz.
Plaats reactie
Rik
Site Admin
Berichten: 1075
Lid geworden op: za 02 okt, 2004 22:48
Locatie: Pijnacker
Contacteer:

12 Volt aansluiting

Bericht door Rik »

Ik wil op mijn 1000 een 12v aansluiting maken ergens in kuip of in ieder geval op een plek waar je redelijk makkelijk bij kan en die ook nog eens een beetje beschut zit tegen het weer en de blubber.

Nu hangt de losse connector daar maar een beetje te corroderen.

Het kan vrij simpel met tulp-plugjes of met een chassisdeel of met een zgn. BMW-plug met afdekkapje. Die moet je dan weer ergens monteren.

Iemand zoiets al gedaan op een Fazer?

Erik, hoe gaan ze dat bij je nieuwe FZ6 doen?
Gebruikersavatar
Erik
105,2 kW
Berichten: 241
Lid geworden op: di 02 nov, 2004 22:10
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Erik »

Rik,

hoe ze het gaan doen weet ik nog niet. We hebben afgesproken dat tegen de tijd dat de nieuwe komt, ik langskom en bepaal wat de beste plek is. (dat kan nu natuurlijk al want het dashboard is hetzelfde gebleven) Ik denk echter dat de beste plek gewoon in het dashboard is. Bij de FZ6 is er een stukje "loos" plastic (links en rechts) en daar kan het makkelijk in. Ik wil zeker een afdekklepje voor het vuil als ik hem niet gebruik.

Voor de FZ6 wil ik graag een 12V aansluiting omdat de zekering vlak bij de aansluiting op de accu zit. Moet je die vervangen dan moet je twee zijpanelen verwijderen en de tank losmaken.

Daarbij komt dat de GPS aansluiting van de 2610/2700 contacten heeft die makkelijk in aanraking kunnen komen met het metaal van de tank. En dan ben je klaar met je zekerring.

groet,

erik
Rik
Site Admin
Berichten: 1075
Lid geworden op: za 02 okt, 2004 22:48
Locatie: Pijnacker
Contacteer:

Bericht door Rik »

inmiddels heb ik een Fazer met accessoireplug :drunken:

Afbeelding

zie hier voor de montagedetails:

http://home.wanadoo.nl/rbinkhorst/rik/mods3/garmin.htm
Gebruikersavatar
Stoffel
105,2 kW
Berichten: 636
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:24
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Rik,
dat ziet er erg strak uit zo. Van de week ook maar even zo'n plug halen.
Met behulp van jouw duidelijke foto's moet het zelfs mij lukken :lol: :lol: :lol:
Groeten,
Nico :glasses7:
Plaats reactie