Tom Tom Rider

Dit forum is uitsluitend voor GPS gerelateerde mededelingen, vragen, suggesties, links naar mooie routes enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stampie
105,2 kW
Berichten: 357
Lid geworden op: di 02 nov, 2004 22:36
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Tom Tom Rider

Bericht door Stampie »

hier effe een vraagje van een leek, kan het eigenlijk nergens terug vinden, maar kun je ook de zgn. GPS routes, bijvoorbeeld van de club in dit ding stoppen? Of is dit ding eigenlijk alleen maar van A naar B?
Groeten Gerard
wil
105,2 kW
Berichten: 727
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:01
Locatie: Heemstede

Re: Tom Tom Rider

Bericht door wil »

Stampie schreef:hier effe een vraagje van een leek, kan het eigenlijk nergens terug vinden, maar kun je ook de zgn. GPS routes, bijvoorbeeld van de club in dit ding stoppen? Of is dit ding eigenlijk alleen maar van A naar B?
Groeten Gerard
er wordt geen software bijgeleverd om zelf routes te maken. Voor meer informatie http://www.gps.nl
Gebruikersavatar
Ella
105,2 kW
Berichten: 391
Lid geworden op: zo 04 sep, 2005 13:44

Bericht door Ella »

kijk hier maar eens naar. Ik ben zelf ook aan het overwegen om een Tom Tom rider te kopen. Ik ben nog aan het orienteren, want ik wil hem ook in de auto gaan gebruiken. En dan lijkt me Tom Tom gemakkelijker dan Garmin.. Maar ik liep met dezelde vraag als jou rond. Mocht je nog meer te weten komen, wil je het mij dan laten weten??

http://www.gpstracks.nl/nieuws-detail.php?nieuws=26
Gebruikersavatar
dorien
105,2 kW
Berichten: 726
Lid geworden op: wo 15 jun, 2005 15:54
Locatie: Zaanstreek

Bericht door dorien »

ik heb net, via de link die jij noemt Ella, een route overgezet op mijn pocket pc met daarop draaiend de navigatie software van TomTom (de 5.0 versie) en dat werkt als een zonnetje! Deze handheld pc kan ik ook aan mijn autoruit hangen in een speciale houder en ik word dan keurig van A naar B geleid. Dus de TomTom (of dat nou de Go is of software draaiend op een pocket pc, minimaal de 5.0 versie) is nu zowel op de motor te gebruiken als in de auto. En dan is het dus mogelijk om zo snel mogelijk van A naar B te komen of een complete route, o.a. te vinden op http://www.gpstracks.nl, in te laden, goed voor een leuke motor (maar ook wandel- of fiets-) tocht.

Als jullie nog meer van dit soort sites kennen, waar leuke toertochten gedownload kunnen worden, dan hou ik mij aanbevolen!

Groetjes, Do
Gebruikersavatar
Erik
105,2 kW
Berichten: 241
Lid geworden op: di 02 nov, 2004 22:10
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Erik »

Vooropgesteld, ik heb niets tegen TomTom. Sterker nog, ik wou dat TomTom een apparaat maakte dat ik kon gebruiken in mijn business (http://www.citynavigators.com) .
De directeur van TomTom is een goede kennis van mijn businesspartner. Maar TomTom heeft geen apparaat dat aan onze specificaties voldoet.

Nu de TomTom Rider. De grote vraag is, waarom zou je de Rider gaan gebruiken ipv de 2610. De prijs (met de kaarten van Europa) is gelijk maar de 2610 heeft in de afgelopen jaren bewezen oerdegelijk te zijn en vrijwel alle routes zijn in het GDB (Garmin Data Base) formaat. (De rider moet zich nog bewijzen)
Dus waarom zou je het jezelf moeilijk maken.
Daarbij komt dat ik vind dat de Rider geen hele goede bevestiging op de motor heeft maar dat moet iedereen maar zelf uitmaken.

Nu heb ik geen ervaring met de Rider maar wel met andere TT producten. In vergelijk met Garmin komt wat mij betreft Garmin altijd als winnaar uit de bus.

De TT-Rider is wel mooi klein vergeleken met de 2610.

Dus bezint eer gij begint.
Gebruikersavatar
Ella
105,2 kW
Berichten: 391
Lid geworden op: zo 04 sep, 2005 13:44

Bericht door Ella »

Ik ben er ook nog niet helemaal uit. Ik wil wel dolgraag een nieuwe navigatie. Maar ik heb hem ook vaak in de auto nodig voor mijn werk. En dan is de TT rider weer niet echt geschikt. Er zit geen ingebouwde speaker op en dan moet je dus ook in de auto aan de gang met een oortje. En de bevestiging is nog niet leverbaar. En er wordt ook geen lader bijgeleverd voor de sigaretteaansteker (kan deze daar uberhaubt wel op?) Als je iets aan het 'geluid' wil doen en ook nog een bevestiging voor in de auto moet aanschaffen en tevens een oplader, dan ben je een flink smak geld kwijt. Ik heb inderdaad ook al verschillende verhalen gelezen over de bevestiging voor op de motor. Dat zou ook niet optimaal zijn. Tja, nu weet ik het ook ff niet meer..

En een Garmin? Zijn die wel geschikt voor in de auto? En zijn ze gemakkelijk in gebruik??
wil
105,2 kW
Berichten: 727
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:01
Locatie: Heemstede

Bericht door wil »

ik ben het volledig eens met Eric. Waypoint heeft hem getest en de bevestiging is meer geschik voor een fiets dan voor een motor.
Ik gebruik de 2610 zowel op de motor als in auto. En nu kan ik zelf op de pc de routes maken. De routes van internet die geschikt zijn gemaakt voor de TomTom rider schijnen toch niet vlekkeloos te werken.
Waypoint verkoopt beide dus je kan ze daar vergelijken.
Gebruikersavatar
Ella
105,2 kW
Berichten: 391
Lid geworden op: zo 04 sep, 2005 13:44

Bericht door Ella »

Ik heb een beetje zitten surfen op internet en de 2610 is inderdaad wel een interessante optie. Hoewel de nieuwe (2720) nog beter klinkt. Maar ja, mijn portomenee is nog flink aan het protesteren. Ben nu op zoek naar een 2dehands, maar dat valt zelfs niet mee.. Nog maar ff doorsparen dan en hopelijk loop ik nog tegen een mooie aanbieding aan!
Gebruikersavatar
Erik
105,2 kW
Berichten: 241
Lid geworden op: di 02 nov, 2004 22:10
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Erik »

Ella,

de 2610 is de beste optie. (als €€€ laat meespelen) Een 1GB kaart is tegenwoordig niet erg duur meer en daar kan je ongeveer 65% van Europa op laden. (misschien zelf wel wat meer) Je weet meestal toch wel of je naar Noorwegen gaat of naar Spanje.

Ik heb zelf de 2720, die is natuurlijk nog mooier, nog iets sneller dan de 2610, de kaart van heel Europa voor geladen en wordt al geleverd met het nieuwste kaart materiaal, de European City Navigator versie 8. (alhoewel die binnenkort ook moet uitkomen voor de andere toestellen.)
Maar de 2720 is inderdaad ook iets duurder.
Plaats reactie