StreetPilot 2720

Dit forum is uitsluitend voor GPS gerelateerde mededelingen, vragen, suggesties, links naar mooie routes enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erik
105,2 kW
Berichten: 241
Lid geworden op: di 02 nov, 2004 22:10
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

StreetPilot 2720

Bericht door Erik »

Ik heb inmiddels mijn StreetPilot 2720 met de European City Navigator V8.
De SP2720 rekent waanzinnig snel (vergeleken met mijn vorige, de SPIII).
Je bent nog niet "van route, herberekenen" en het herberekenen is al klaar.

De 2720 kan ook "Text to speech", dwz dat ze de straatnamen uitspreekt. "Over 250 meter de parallelweg oprijden en dan rechts afslaan de bachlaan in". Het is grappig maar het klinkt een beetje houterig. Ik blijf bij de normaal gesproken aanwijzingen.

Verder is het ook heel erg handig om de hele kaart van Europa op het ingebouwde Flashgeheugen te hebben. Met ,ijn SPIII moest ik toch wel puzzelen welke kaarten ik ging laden als ik naar de Dolomieten ging. Daar heb je met de 2610 met 1GB natuurlijk al bijna geen last meer van. Ik hoef ze alleen niet meer te laden.
Garmin heeft een nieuwe compressie techniek gebruikt (NT) waardoor er nog veel ruimte op het Flashgeheugen over is. Dus wanneer er nieuwe versies van de City Navigator komen met uitbreiding van landen heb je voldoende ruimte.

Zo op het eerste gezicht kan ik niet zien dat er echt veel is bijgekomen aan kaartmateriaal t.o.v. versie 7. Dus als ik nu de 2610 zou hebben met versie 7, zou ik me eerst een heel goed informeren wat er daadwerkelijk veranderd is op versie 8 voordat je veel geld gaat uitgeven aan een upgrade.

Verder heb ik er inmiddels all flitspalen van de Benelux in gedownload. Nu eens kijken hoe het met de bonnen staat.

Erik
Rik
Site Admin
Berichten: 1075
Lid geworden op: za 02 okt, 2004 22:48
Locatie: Pijnacker
Contacteer:

Bericht door Rik »

De 2720 heeft toch ook een 3D-view? Is dat prettiger?

Kan je de flitspalen ook in de 2610 stoppen en heb je toevallig nog een beschrijving van die procedure liggen?
Gebruikersavatar
Erik
105,2 kW
Berichten: 241
Lid geworden op: di 02 nov, 2004 22:10
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Erik »

Het kan geloof ik wel, maar het is minder eenvoudig.
Ga naar de site flitspaal.nl en dan ga je naar het forum en zoekt naar 2610. (wel even registreren)
Daar krijg je al de info die er is.

succes,

erik
Gebruikersavatar
Erik
105,2 kW
Berichten: 241
Lid geworden op: di 02 nov, 2004 22:10
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Erik »

PS,

Er zit bij de 2720 nu ook de European City Navigator Versie 8 op DVD bij zodat je wel thuis op de computer routes kan uitzetten!

erik
Gebruikersavatar
Biking
105,2 kW
Berichten: 670
Lid geworden op: di 02 nov, 2004 7:57
Locatie: Tegelen

Bericht door Biking »

Hoe zit het met updates van de kaarten? Als ik volgend jaar m'n software registreer, krijg ik dan ook updates voor de kaarten in de streetpilot zelf?
ter aanvulling op het onderschrift van F3: Een glimlach kost minder electriciteit maar geeft evenveel licht.
Karin
105,2 kW
Berichten: 1007
Lid geworden op: di 02 nov, 2004 14:48
Locatie: Landgraaf
Contacteer:

Bericht door Karin »

Ja Biking. Ik heb afgelopen jaar de Garmin gekocht. En nu pas recent 3 weken geleden geregistreerd en kreeg dus de DVD met City Navigator V8 toegestuurd (gratis). Je hebt recht op 1 update op moment van registratie, dus altijd 1 jaartje wachten :wink:
Voordeel van in Limburg wonen is, dat een ritje in de Eifel of Ardennen gewoon een "rit" is en geen "vakantie" :enjoy:
wil
105,2 kW
Berichten: 727
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:01
Locatie: Heemstede

Bericht door wil »

en als je geen recht meer hebt op de gratis update, de prijs is flink verlaagd vergeleken met de vorige update. :wink:
Gebruikersavatar
dorien
105,2 kW
Berichten: 726
Lid geworden op: wo 15 jun, 2005 15:54
Locatie: Zaanstreek

Bericht door dorien »

Deze melding vond ik op het GPS forum:

Garmin heeft nieuwe firmware beschikbaar gesteld voor de streetpilot2720.

Hij is gratis te downloaden via http://www.garmin.com/support/agree.jsp?id=1005

We adviseren deze download i.p.v. de 'webupdater' + we adviseren deze firmware inderdaad te installeren!

De lijst veranderingen die Garmin aangeeft vinden we niet zo heel belangrijk, of het moet ondersteuning van een Vlaamse stem zijn.

Veel belangrijker is dat er met deze update eindelijk een langgekoesterde Waypoint-wens ingevuld wordt: de tracklog is verhoogd naar 10.000 punten ipv 2.000 punten. In de praktijk zul je daarmee ca. 1500 km. over slingerende wegen kunnen 'opnemen'.
Zeker nu we die tracks achteraf in google-earth kunnen bekijken een groot voordeel!!

Van harte aanbevolen dus, deze update!
Gebruikersavatar
Rob
105,2 kW
Berichten: 530
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 10:44
Locatie: Oegstgeest

Bericht door Rob »

Ik rij wel achter iemand die GPS heeft:-) rij ik ook automatisch goed.. Wie heeft er GPS en rijdt naar de Harz? Rik, vriend? :lol: :lol: :lol:

gr Rob
Rik
Site Admin
Berichten: 1075
Lid geworden op: za 02 okt, 2004 22:48
Locatie: Pijnacker
Contacteer:

Bericht door Rik »

Hehe eindelijk heb ik een vriend :P

Ik heb een GPS en ik rij naar de Harz, maar of je nu achter een gele fazer aan wil rijden...

We zullen tegen die tijd wel eens kijken uit welke hoeken en gaten van Nederland de Fazers richting Harz gaan en dan een paar verzamelpunten aanwijzen.
Plaats reactie