StreetPilot 2720

Dit forum is uitsluitend voor GPS gerelateerde mededelingen, vragen, suggesties, links naar mooie routes enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erik
105,2 kW
Berichten: 241
Lid geworden op: di 02 nov, 2004 22:10
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

StreetPilot 2720

Bericht door Erik »

Vanmiddag bij Sailton liep ik de Amerikaanse/Canadese Testrijder van Garmin tegen het lijf. Hij is de nieuwe StreetPilot 2720 aan het testen voor Europa. De nieuwe 2720 is de opvolger van de 2620, dwz met een intern flash geheugen waar de gedetailleerde kaart van heel Europa op staat. (zoals bij de 2620)
Daarnaast is hij weer sneller geworden, heeft een nog beter scherm, een mogelijkheid tot 3D weergave (Ik vind 2D prettiger), optie om file-informatie te laten horen en automatisch een filevrije route uit te rekenen (in Nederland lijkt me dat vrijwel onmogelijk, en is natuurlijk niet erg interessant voor toertochten). Verder heeft de mogelijkheid om de stem daadwerkelijk de straatnaam te laten noemen. "Over 250 meter rechtsaf slaan op de middenweg)
Het is weer een fraai apparaat geworden. Adviesprijs € 1.440,00 (zelfde als de SP2620 of 2610 + 2 GB geheugen)

Ook komt de nieuwe Quest uit. Deze heeft ook een intern geheugen waar heel Europa op voorgeprogrammeerd staat.
Adviesprijs € 995,00

Verschil tussen de 2720 en de Quest 2 is, behalve het formaat en de prijs, dat de 2720 met het kaartmateriaal "European City Navigator" werkt en de Quest 2 met de "City Select Europe"
Deze beiden kaarten zijn even nauwkeurig alleen de De European City Navigator geeft preciezere aanwijzingen. Die heeft exact de aanwijzingen zoals ze op de ANWB borden staan terwijl de City Select summierder is.

Ze worden beide verwacht in September.

groet,

erik
Karin
105,2 kW
Berichten: 1007
Lid geworden op: di 02 nov, 2004 14:48
Locatie: Landgraaf
Contacteer:

Bericht door Karin »

Deze info had beter onder GPS zaken gepast.
Maar ik neem aan dat je voor die prijs ook de autoset erbij krijgt? Anders vind ik hem wel erg duur voor alleen op de motor.
Voordeel van in Limburg wonen is, dat een ritje in de Eifel of Ardennen gewoon een "rit" is en geen "vakantie" :enjoy:
Gebruikersavatar
Erik
105,2 kW
Berichten: 241
Lid geworden op: di 02 nov, 2004 22:10
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Erik »

Karin,

je hebt helemaal gelijk, dit had beter onder GPS zaken gekund.

Je krijgt er voor deze prijs wel de autozaken bij maar niet de motorzaken. Ik denk dat het geheel in de winkel ongeveer € 1.200,00 gaat kosten maar het is nog niet bekend of je er de MapSource software voor de computer bij krijgt. Want dat is met de 2620 niet zo en dan kan je dus geen routes uitzetten op de computer. De 2620 was ook niet echt geschikt voor de motor vanwege de harde schijf die erin zat. Ik heb begrepen dat er hier een soort Flashgeheugen inzit dat wel schokbestendig is.

We zien wel als hij er is.
Voortaan zal ik het GPS nieuws bij de GPS zaken melden.

erik
Gadget
105,2 kW
Berichten: 118
Lid geworden op: di 05 okt, 2004 14:06
Locatie: Huizen
Contacteer:

Bericht door Gadget »

Zow... heb 'm effe voor je verplaatst Erik...

Ben overigens nog erg blij met m'n quest....ik verdwaal nog maar zelden..

Maarten
Als een motor was gemaakt om stil te staan in de file, dan had ie wel 4 wielen gehad.
Gebruikersavatar
Erik
105,2 kW
Berichten: 241
Lid geworden op: di 02 nov, 2004 22:10
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Erik »

Dank je voor het verplaatsen.

De quest is absoluut een prachtige GPS alleen niet geschikt voor mij. Ik heb een leesbril, die ik natuurlijk op demotor niet draag en daardoor wordt het voor mij net te klein allemaal, Ik kan het niet meer lezen.

erik
wil
105,2 kW
Berichten: 727
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:01
Locatie: Heemstede

Bericht door wil »

nou zonder bril, en ik heb een lichte sterkte, kan ik de 2610 ook moeilijk lezen. Daar kwam ik achter toen ik zonnebril op sterkte liet maken en uit zuinigheid geen varilux en alleen de vertecorrectie liet maken. :?
Karin
105,2 kW
Berichten: 1007
Lid geworden op: di 02 nov, 2004 14:48
Locatie: Landgraaf
Contacteer:

Bericht door Karin »

Er komt toch bij de aanwijzingen een heel groot vlak in je scherm. Lijkt me sterk als je dat nog niet kan lezen :shock:
Ik heb het natuurlijk niet over de regulieren beschrijving, maar de aanwijzing is toch echt wel groot. En anders altijd het geluid aan :wink:
Voordeel van in Limburg wonen is, dat een ritje in de Eifel of Ardennen gewoon een "rit" is en geen "vakantie" :enjoy:
wil
105,2 kW
Berichten: 727
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:01
Locatie: Heemstede

Bericht door wil »

jaaaa dat kan ik wel lezen hoor. :wink: Alleen als het fout gaat en ik wil wat instellingen veranderen valt het niet mee. Heb nu ook geleerd dat je herberekenen uit moet zetten. Als je fout rijdt loop je anders de kans een heel andere route te krijgen dan degene die je zo mooi in mapsource gepland had. En dan moet je toch goed kunnen zien om naar je roze lijntje terug te navigeren :lol:
Gebruikersavatar
Erik
105,2 kW
Berichten: 241
Lid geworden op: di 02 nov, 2004 22:10
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Erik »

Ik heb herberekenen bijna altijd aan en dat bevalt me.
Ik rijd namelijk liever door en neem het volgende weggetje, dan dat ik omkeer. Natuurlijk niet als je na het herberekenen ziet dat de volgende afslag pas over een x aantal KM is.

Verder, als zij heeft herberekend en het bevalt je niet, dan kan je altijd de route stoppen en opnieuw starten. Hij geeft je dan je originele uitgestippelde route en zal je naar het dichtsbijzijnde punt op die route leiden.

Natuurlijk als je in dezelfde richting van de route weg blijft rijden, dan zal hij ook weer gaan herberekenen.
erik
Karin
105,2 kW
Berichten: 1007
Lid geworden op: di 02 nov, 2004 14:48
Locatie: Landgraaf
Contacteer:

Bericht door Karin »

Maar bij herberekenen vraagt ze of je de snelste of kortste route wilt hebben. En die gaat dan in beiden gevallen niet meer langs de leuke weggetjes die jij had uitgestippeld op de mapsource. Dus ik heb herberekenen ook uitstaan bij route rijden. Wel als ik gewoon van A naar B rijdt, dat is het juist weer heel makkelijk dat herberekenen.

Trouwens met een uitgestippelde route zie je toch altijd de roze lijn lopen, dus bij een wegafsluiting of verkeerd rijden kun je altijd weer naar die roze lijn rijden. .....no problem.
Voordeel van in Limburg wonen is, dat een ritje in de Eifel of Ardennen gewoon een "rit" is en geen "vakantie" :enjoy:
Gebruikersavatar
Erik
105,2 kW
Berichten: 241
Lid geworden op: di 02 nov, 2004 22:10
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Erik »

Nee, dat zijn twee verschillende dingen.

Herberekenen in een route, omdat je van de route af bent, dan berekent de SP de beste route zoals jij hem hebt uitgezet.

Vraagt de SP BESTE of KORTSE dan is er wat anders aan de hand, bv dat je de route niet hebt herberekend op de computer voordat je hem in de 2610 hebt gezet.

En dan is iedere optie want wat je ook kiest, het lijkt niet op de route die je heb tui tgezet.

erik
GPS Eddy
72 kW
Berichten: 64
Lid geworden op: di 02 nov, 2004 9:09
Locatie: Duiven

Bericht door GPS Eddy »

Herberekenen in een route, omdat je van de route af bent, dan berekent de SP de beste route zoals jij hem hebt uitgezet.

Maar dan moet je elke punt die er in de route zit als waypoint invoeren. Zet je alleen het begin punt en het eind punt als waypoint in je GPS dan gaat hij direct naar het volgende waypoint en dit is dan het eindpunt.

Daarom Erik zet jij meer punten in route's die ik maak en zet ik het route herberekenen uit. Ik wil namelijk niet alle tussen waypoints moeten wissen.
Zo heeft iedereen zijn eigen manier.
Groeten Eddy
Gebruikersavatar
Erik
105,2 kW
Berichten: 241
Lid geworden op: di 02 nov, 2004 22:10
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Erik »

Zo is het maar net. Ieder zijn eigen manier.
Ik zet inderdaad voldoende waypoints in routes.
Ik ben daarmee begonnen met de buitenlandse tours en dat is een gewoonte geworden.
Als we dan van de route af zijn, kijk ik naar de dichtsbijzijnde waypoints, en rijden we er weer naar toe. dat kan natuurlijk ook zonder de waypoints, de SP brengt je vanzelf weer naar de route, maar dit vind ik nou eenmaal handig. En ik vind het fijn om een aantal herkenningspunten te hebben.

Wij gaan over twee weken naar de Dolomieten en de toers daar zijn vaak achtjes. Dan heb je niet zoveel aan "dichtbijzijnde".
Gelukkig zit je meestal op een bergweg zodat je geen keus hebt. (en dus waarschijnlijk ook niet zo snel van de roete af zal zijn want er is maar 1 weg) lol:))

erik
GPS Eddy
72 kW
Berichten: 64
Lid geworden op: di 02 nov, 2004 9:09
Locatie: Duiven

Bericht door GPS Eddy »

Als iedereen dus zijn eigen manier vertelt kan iemand die net een GPS gekocht heeft zelf proberen wat hij/zij het fijnst vind.
Groeten Eddy
wil
105,2 kW
Berichten: 727
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:01
Locatie: Heemstede

Bericht door wil »

ook leuk als je zomaar wilt touren zonder eerst op de pc een route te maken is de optie omrijden. Je geeft het aantal km aan dat je wilt omrijden en natuurlijk staat vermijden snelwegen en bij voorkeuren straten hoger dan provinciale wegen aan. Via meestal leuke omwegen kom je op je bestemming uit.
Plaats reactie