Omgedraaid

Dit forum is uitsluitend voor GPS gerelateerde mededelingen, vragen, suggesties, links naar mooie routes enz.
Plaats reactie
Karin
105,2 kW
Berichten: 1007
Lid geworden op: di 02 nov, 2004 14:48
Locatie: Landgraaf
Contacteer:

Omgedraaid

Bericht door Karin »

Normaliter gebruik je de GPS om een route in te laden en dan te gaan rijden. Maar nu wil ik een route gaan rijden en die dan eigenlijk via de GPS laten "opnemen" zeg maar. Zodat ik hem later van de GPS naar de PC kan laden om hem dan eventueel verder te bewerken. Kan dat? Zo ja, hoe doe ik dat dan?
Voordeel van in Limburg wonen is, dat een ritje in de Eifel of Ardennen gewoon een "rit" is en geen "vakantie" :enjoy:
Gebruikersavatar
fazerwilly
50 kW
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 03 nov, 2004 20:32
Locatie: Spijkenisse

Re: Omgedraaid

Bericht door fazerwilly »

Karin schreef:Normaliter gebruik je de GPS om een route in te laden en dan te gaan rijden. Maar nu wil ik een route gaan rijden en die dan eigenlijk via de GPS laten "opnemen" zeg maar. Zodat ik hem later van de GPS naar de PC kan laden om hem dan eventueel verder te bewerken. Kan dat? Zo ja, hoe doe ik dat dan?
Hoi Karin
Volgens mij noemen ze dit een tracklog
kijk hier evenhttp://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=171
GR Wilfred
Ik blijf lachen
wil
105,2 kW
Berichten: 727
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:01
Locatie: Heemstede

Bericht door wil »

Zorg dat je tracklog gewist is voordat je begint met opnemen van een nieuwe. Tracklog van de 2610 is beperkt. Als het maximum is bereikt wordt het begin van je tracklog weer overschreven. In mapsource kan je de tracklog binnenhalen van je gps en als het ware overtekenen met routetools om er weer een route van te maken. Tracklog automatisch omzetten naar route gaat volgens mijn niet.
Karin
105,2 kW
Berichten: 1007
Lid geworden op: di 02 nov, 2004 14:48
Locatie: Landgraaf
Contacteer:

Bericht door Karin »

Wil, bedankt. Ik was vandaag naar mijn dealer gereden om nieuwe S100 te halen, en heb dus de Garmin even uitgeprobeerd. Had nog niet gelezen dat ik de tracks moest wissen. Maar ik had nog genoeg ruimte, want alles wat ik gereden heb vandaag stond erop, 4 logs. En het gaat idd super. De tracks ingelezen en vervolgens kun je kiezen om ze te tonen op de kaart. En dan zie ik de hele route. Dit is echt super.

Nu begrijp ik ook wat Eddy bedoelde met de rit van Biking om aan te passen. Ik zie het nu.
Voordeel van in Limburg wonen is, dat een ritje in de Eifel of Ardennen gewoon een "rit" is en geen "vakantie" :enjoy:
Gebruikersavatar
Erik
105,2 kW
Berichten: 241
Lid geworden op: di 02 nov, 2004 22:10
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Erik »

Je hoeft de track niet te wissen, het is alleen wat makkelijker als je dat doet want dan begint je track met het begin van de route. Ben je hem vergeten te wissen, dan overschrijft de nieuwe track (als de tracklog vol is) het oudste deel (als je bij de trackinstellingen hebt aangegeven "vervang als vol". Anders stopt de tracklog als hij vol is.

Verder kan je de track bewaren. Hoe dat op de SP2610 moet weet ik niet zeker, maar waarschijnlijk gewoon met "Bewaar" in het tracklog scherm. En daarna kan je de tracklog wissen en weer een nieuwe track beginnen.

Het ziet er naar uit dat je dan weer het volledige Tracklog geheugen tot je beschikking hebt, maar omdat ik dat in de praktijk nog nooit gedaan heb, weet ik dat niet zeker.

Als dat zo is dan is dat handig voor langere trips. Ik zal het eens uitzoeken.

groet,

erik
Karin
105,2 kW
Berichten: 1007
Lid geworden op: di 02 nov, 2004 14:48
Locatie: Landgraaf
Contacteer:

Bericht door Karin »

Klopt Erik, in de 2610 overschrijft ie ook alle ouder tracks als ie vol is. Dus je hoeft idd niet te wissen. Alleen moet je rekening houden met de ruimte van de tracks. Een autoweg track kan meerdere kms aan dan een track met veel bochten. Maar een paar honderd (300 km met redelijk veel bochten) kan ie wel aan.
Voordeel van in Limburg wonen is, dat een ritje in de Eifel of Ardennen gewoon een "rit" is en geen "vakantie" :enjoy:
wil
105,2 kW
Berichten: 727
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:01
Locatie: Heemstede

Bericht door wil »

Erik schreef: Verder kan je de track bewaren. Hoe dat op de SP2610 moet weet ik niet zeker, maar waarschijnlijk gewoon met "Bewaar" in het tracklog scherm. En daarna kan je de tracklog wissen en weer een nieuwe track beginnen.
groet,
erik
volgens mij kan je het niet bewaren op de 2610, althans ik heb het niet gevonden. Je zal dus in mapsource je track moeten binnenhalen en bewaren.
Wil
GPS Eddy
72 kW
Berichten: 64
Lid geworden op: di 02 nov, 2004 9:09
Locatie: Duiven

Bericht door GPS Eddy »

Zet NA de rit de tracklog uit, dan raak je het eerste gedeelte van je route niet kwijt, en de terug weg is toch niet interesant om op te slaan.
Groeten Eddy
Karin
105,2 kW
Berichten: 1007
Lid geworden op: di 02 nov, 2004 14:48
Locatie: Landgraaf
Contacteer:

Bericht door Karin »

GPS Eddy schreef:Zet NA de rit de tracklog uit, dan raak je het eerste gedeelte van je route niet kwijt, en de terug weg is toch niet interesant om op te slaan.
Juist!
Voordeel van in Limburg wonen is, dat een ritje in de Eifel of Ardennen gewoon een "rit" is en geen "vakantie" :enjoy:
Plaats reactie