GPS forum

Dit forum is uitsluitend voor GPS gerelateerde mededelingen, vragen, suggesties, links naar mooie routes enz.
Plaats reactie

welke GPS gebruik je?

Garmin Streetpilot 2610
6
25%
Garmin Quest
2
8%
Waypoint Perfect Pilot (2610)
2
8%
Garmin GPSMap276c
0
Geen stemmen
Garmin GPS III
2
8%
Garmin GPS V
0
Geen stemmen
PDA met TomTom
4
17%
Garmin Streetpilot 2720
2
8%
TomTom Rider
6
25%
Garmin Quest 2
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 24

Rik
Site Admin
Berichten: 1075
Lid geworden op: za 02 okt, 2004 22:48
Locatie: Pijnacker
Contacteer:

GPS forum

Bericht door Rik »

Aangezien er al de nodige fora te vinden zijn op internet, is dit forum natuurlijk vooral bedoeld voor GPS mededelingen in relatie tot onze Fazers. Maar suggesties naar sites met info zijn natuurlijk ook zeer welkom. Ik heb ook een poll geopend zodat we een beetje inzicht krijgen in welke GPS men zoal gebruikt op de Fazer. Als je GPS er niet bijstaat laat dat dan even weten.
Laatst gewijzigd door Rik op zo 05 mar, 2006 12:21, 5 keer totaal gewijzigd.
wil
105,2 kW
Berichten: 727
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:01
Locatie: Heemstede

Bericht door wil »

maar twee stemmen denk dat der rest met de GPS op vakantie is :wink:
en ik ben verzopen en eerder terug dan gepland. 10 dagen wachten dan ga ik het weer proberen. 8) Heb de 2610 nu in de auto gebruikt gaat prima.
Karin
105,2 kW
Berichten: 1007
Lid geworden op: di 02 nov, 2004 14:48
Locatie: Landgraaf
Contacteer:

Bericht door Karin »

Ik heb dus de Perfect Pilot. Al heb ik het "perfect" gedeelte (= cradle) nog niet, aangezien het wegens gigantisch succes al uit de voorraad was. Maar ik krijg het nagestuurd, en dat gaat wellicht medio augustus worden.

PS Rik, volgens mij heet de Perfect Pilot ook gewoon Garmin en geen Waypoint. Het Perfect slaat op de cradle dat aan de GPS wordt gekoppeld zodat je met je (dikkere/winter) handschoenen geen problemen met het touchscherm hebt.
Voordeel van in Limburg wonen is, dat een ritje in de Eifel of Ardennen gewoon een "rit" is en geen "vakantie" :enjoy:
Rik
Site Admin
Berichten: 1075
Lid geworden op: za 02 okt, 2004 22:48
Locatie: Pijnacker
Contacteer:

Bericht door Rik »

Karin, de Perfect Pilot is een Waypoint ontwerp, natuurlijk wel specifiek voor de 2610. Dus daarom had ik hem maar zo genoemd. Je hebt van een ander bedrijf ook zo'n aanpassing. Misschien moet die er ook nog eens bij, maar dat hoor ik dan wel. Geen idee of iemand die al heeft.
Gebruikersavatar
wenroy
105,2 kW
Berichten: 244
Lid geworden op: ma 13 dec, 2004 0:33
Locatie: Oldenzaal

Bericht door wenroy »

Karin schreef:Ik heb dus de Perfect Pilot. Al heb ik het "perfect" gedeelte (= cradle) nog niet, aangezien het wegens gigantisch succes al uit de voorraad was. Maar ik krijg het nagestuurd, en dat gaat wellicht medio augustus worden.
Karin, dat nasturen vanuit Rijssen, hangen ze die duif dan ook 2610 om zijn nek ?? Anders wordt het medio 2006 !! :wink:
Karin
105,2 kW
Berichten: 1007
Lid geworden op: di 02 nov, 2004 14:48
Locatie: Landgraaf
Contacteer:

Bericht door Karin »

Haha...Wenroy, ik gok erop dat de PTT de weg vindt.
Voordeel van in Limburg wonen is, dat een ritje in de Eifel of Ardennen gewoon een "rit" is en geen "vakantie" :enjoy:
Gebruikersavatar
Erik
105,2 kW
Berichten: 241
Lid geworden op: di 02 nov, 2004 22:10
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Erik »

Over de Perfect Pilot.
Dat andere bedrijf heet Navicar en zit in Westervoort (bij Arnhem) 026 3 21 21 99.

Hun "Perfect Pilot" is iets "beter" omdat het infra rood gedeelte afgeschermd is waardoor je in bepaalde omstandigheden, als de zon rot staat betere communicatie hebt tussen de 2610 en de PP. Bij de PP KAN het voorkomen dat als de zon er op schijnt het infraroodsignal gestoord wordt, maar ik geloof niet dat dit heel vaak voorkomt. (heb ik zelf geen ervaring mee)
Voor de rest zijn ze gelijk (alhoewel Notter het daar natuurlijk niet mee eens is).

Navicar is trouwens een goed en betouwbaar bedrijf.

Aangezien ik zelf (op een heel andere manier professioneel met GPS werk) heb ik er dit jaar al 20 heb gekocht. Daardoor krijg ik op de meeste Garmin Producten flinke korting.

Voor de leden bestel ik graag, zonder marge voor mij. Voor garantie moet je naar Navicar (voor de meeste mensen dichterbij dat Notter) of rechtstreeks naar de importeur Sailtron in Houten.

Dit is geen reclame boodschap omdat ik er zelf niets aan over houdt. (wat er voor mij aan zit is dat als ik meer bestel, ik op een gegeven moment meer korting krijg)

Groet,

erik
wil
105,2 kW
Berichten: 727
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:01
Locatie: Heemstede

Bericht door wil »

copie van bericht forum Waypoint, je moet echt beide produkten eerst in het echt vergelijken en dan conclusie trekken welke beter is.


De y2remoto, ook wel SPcontrol genoemd heeft ook Nederland bereikt. Hij draagt inmiddels de bijnaam 'slabak'. Iedereen die hem daadwerkelijk (!) in handen heeft gehad zal begrijpen waarom.

In de weblog op dit forum (zie http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=3509) staan zelfs al foto's. De slabak is erg fotogeniek: hij staat er op de foto's althans een stuk beter op als in het echt.

En nee: nu niet 'en masse' gaan protesteren dat wij weinig 'chic' reageren op het plagiaat van een Belgische firma: het is een wanproduct dan de Garmin-gebruiker minacht en waar we niet duidelijk genoeg over kunnen zijn.

Reageren op onze stelligheid mag, maar ALLEEN als je zowel de Perfect Cradle ALS de SPcontrol daadwerkelijk in handen hebt gehad, op de knoppen hebt kunnen drukken, op het plastic hebt getikt, met een vinger over de opdruk hebt geveegd (goed onthouden wat er stond) en in het donker gekeken hebt wat de verschillen zijn...
_________________
Groeten uit Notter,
Hans
Gebruikersavatar
fazerwilly
50 kW
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 03 nov, 2004 20:32
Locatie: Spijkenisse

stemmen

Bericht door fazerwilly »

Kan nog geen stem uitbrengen.
Moet er nog steeds een aanschaffen.
Wil een Quest maar er komt waarschijnlijk een met 2.2 gig aan geheugen.
Dus nog even afwachten.
Gr Wilfred :P
Ik blijf lachen
Gast

Bericht door Gast »

Ik weet niet of het 2.2 gig geheugen wordt bij de Quest maar in ieder geval veel meer dan wat hij nu heeft. Houdt er rekening mee dat de Quest met de City Select werkt en dat de CS veel meer geheugen nodig heeft dan de City navigator waar de StreetPolot mee werkt.
Dus als de Quest 1GB krijgt dan moet je toch een beetje passen en meten. Met 2.2 GB is er naturlijk geen probleem.

Erik
Karin
105,2 kW
Berichten: 1007
Lid geworden op: di 02 nov, 2004 14:48
Locatie: Landgraaf
Contacteer:

Bericht door Karin »

wenroy schreef: Karin, dat nasturen vanuit Rijssen, hangen ze die duif dan ook 2610 om zijn nek ?? Anders wordt het medio 2006 !! :wink:
Vandaag mijn cradle ontvangen. Dus nog ruim voor de datum die zij aanhielden. Ik ben weer tevreden.
Voordeel van in Limburg wonen is, dat een ritje in de Eifel of Ardennen gewoon een "rit" is en geen "vakantie" :enjoy:
Gebruikersavatar
fazerwilly
50 kW
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 03 nov, 2004 20:32
Locatie: Spijkenisse

Bericht door fazerwilly »

Heb vorige week mijn quest 2 opgehaald.
Ben tot nu toe erg tevreden. :lol:
Ik blijf lachen
djorke
72 kW
Berichten: 62
Lid geworden op: za 14 jan, 2006 20:13
Locatie: Belgie

Bericht door djorke »

ik zou me ook graag een gps aanschaffen voor op de moto.khad die trouwens goed kunnen gebruiken toen ik in de ardeche zat.maar de prijs die ze nu nog vragen voor een gps vind ik nog teveel.voor ik me een gps aankoop zou ik graag een infonamiddag bijwonen om te zien welke de beste aankoop is voor mij.is niet alleen een gps om van punt a naar punt b te rijden maar één waar ik routes kan van downloaden.

groeten :wink:
Plaats reactie