Tank tas voor Fz6 s uit 2004

wie heeft er leuke, makkelijke, gekke accessoires gezien of gekocht
Plaats reactie
Bram
35 kW
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 29 apr, 2016 5:51
Locatie: Goes

Tank tas voor Fz6 s uit 2004

Bericht door Bram »

Heeft er iemand ervaring met tank tassen voor op een fz6 s uit 2004?
Ik ben onderlaatst zelf naar motoport geweest maar daar werd mij verteld dat het moeilijk is tanktassen te krijgen voor mijn motor omdat de tank een 'vreemde' vorm zou hebben volgens de verkoper?
Kan ik beter een tanktas met magneten kopen of een die op de ring van de tankdop komt? Deze laatste zijn volgens mij wel een stuk duurder, ik heb alleen geen idee wat beter/handiger is.

Groetjes,

Bram
Michel_M
50 kW
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 14 mar, 2016 19:47
Locatie: Tilburg

Re: Tank tas voor Fz6 s uit 2004

Bericht door Michel_M »

Hoi Bram,

Heb zelf een paar weken terug voor mijn FZ6N (ook een Quasimodo tank) een tanktas gekocht.

Eerst bij m'n vaste motorzaak geweest, maar daar hadden ze alleen die met ringen (Givi?) die allemaal 100+ euro waren.
Wel mooi spul, maar vond ik toch iets te duur. Vervolgens naar een andere zaak gegaan hier in Tilburg (Swinkels) die veel 'Buse' spullen heeft.
Daar onder een rek nog een ouder model tanktas gevonden, mocht mee voor 3 tientjes...

Die past eigenlijk perfect op die FZ6 tank (magneetbevestiging). De tas zit op de 'bochel' zeg maar en de magneten zitten dan aan de zijkant.
Enigste waar je op moet letten met die magneten is dat je hem na het tanken weer goed vastzet en dubbelcheckt.
Daarnaast zou ik geen hele hoge tas pakken, omdat die tank al zo hoog is (of je wil je kin erop leggen :-D ).

Beetje lelijk, maar het werkt:
Afbeelding
Triumph Speed Triple '14 - Suzuki GSX-R 600 '06 - Suzuki GSX-R 600 '02
Bram
35 kW
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 29 apr, 2016 5:51
Locatie: Goes

Re: Tank tas voor Fz6 s uit 2004

Bericht door Bram »

Michel,
Bedankt voor je reactie. Ga eens kijken of ik ook zoiets kan vinden.
Tanktassen zijn nooit mooi naar mijn mening maar je hebt ze af en toe nodig.
Goeie tip over de hoogte van de tas, had ik zelf nog niet aan gedacht ;-)
Bram
wimvandervlis
105,2 kW
Berichten: 249
Lid geworden op: za 09 jan, 2010 16:59
Locatie: Westland

Re: Tank tas voor Fz6 s uit 2004

Bericht door wimvandervlis »

Aansluitend (ook al gaat het niet over dezelfde motor).

Zelfs op een FZS600 (relatief platte tank) was het nog goed zoeken voor een tanktas. De meeste tanktassen zijn namelijk nogal hoog, en dat heeft gevolgen voor het zicht op je controlelampjes :sad10:

Ben trouwens geslaagd bij Motorkledingcentrum Zoeterwoude Rijndijk. Was gewoon tanktas uitzoeken in de winkel en passen op de motor. Let ook op als je een navigatiesysteem gebruikt. Ook dat moet goed afleesbaar blijven en daarbij moet je stuur geen belemmering ondervinden bij het draaien...

Ook geconstateerd dat er tanktassen te krijgen zijn met hele zwakke magneten, niet handig met 140 op de Duitse autobahn :toothy5:

Goed zoeken en passen is dus het devies.
Wim
FZS 600 en 4 XS-en
1978 tot 1982
Plaats reactie