Start van een bandentopic

wie heeft er leuke, makkelijke, gekke accessoires gezien of gekocht
Gebruikersavatar
Biggs
105,2 kW
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 23:28
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Start van een bandentopic

Bericht door Biggs »

Ik wil graag iets (opnieuw) starten: Een bandentopic.

Zelf heb ik een nieuwe achterband nodig en twijfel tussen:
  • MICHELIN PILOT POWER 2CT
  • BRIDGESTONE BT023
  • Metzeler Sporttec M-1
De prijzen van deze banden liggen allemaal rondom de € 175 - 185,-.

Ikzelf heb iets met Metzeler, niet altijd de meest populaire, maar onder mijn FJ 1100 ben ik eens met slechts 1 mm op de voorband met stromende regen uit Duitsland gekomen en had toch zeker niet te klagen over grip. Zoiets vergeet je niet snel. Ik kan me huigen dat de levensduur ook lang was en dat zonder veel comfort in te leveren. Dat terwijl de Bridgestone BT014 altijd snel op waren.

Ik wil geen zeeeeeer sportieve band ik rij toch niet op het randje, gewoon lekkere rij eigenschappen en een goede levensduur.

Wie heeft de ervaring voor een FZS 1000?
Mannen blijven jongens, alleen het speelgoed wordt duurder!

Trots om in Motoplus "Mijn Trots" te staan: http://www.motoplus.nl/blog/magazine/ui ... -hoekstra/
Rik
Site Admin
Berichten: 1075
Lid geworden op: za 02 okt, 2004 22:48
Locatie: Pijnacker
Contacteer:

Re: Start van een bandentopic

Bericht door Rik »

Je vergelijkt volgens mij banden die een verschillende doelgroep hebben.

De BT023 in een zgn sport/toer band en de pilotpower een zachtere sportband. De M1 is een oude sportband.

Over het algemeen kan je met de FZS1000 prima met banden in de sport/toer categorie uit de voeten.

Of je dan een BT023, een PR3 of een Dunlop Roadsmart neemt maakt niet zoveel uit. Ook Metzeler heeft een moderne band in die categorie.
Ikzelf ben (zeer) tevreden met de roadsmart, maar kijk ook verder naar bijvoorbeeld de PR3. Voor mij zijn nat weer eigenschappen erg belangrijk.
Gebruikersavatar
J@
105,2 kW
Berichten: 1843
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 6:48
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Start van een bandentopic

Bericht door J@ »

Biggs schreef:.... Dat terwijl de Bridgestone BT014 altijd snel op waren.

Ik wil geen zeeeeeer sportieve band ik rij toch niet op het randje, gewoon lekkere rij eigenschappen en een goede levensduur.
De 014 is ook een sportieve band, dus is dit geen indicatie voor de levensduur van een 023.
Voorzover mij bekend heeft de 023 een zeer goede grip bij nat weer en een lange levensduur.
vr. gr., J@.
Gebruikersavatar
Biggs
105,2 kW
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 23:28
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: Start van een bandentopic

Bericht door Biggs »

Heb zelf een verkeerd type bij de band van de J gezet; dat was een BT-45.

Blijkt maar weer dat banden en zeer speciaal onderdeel van de motor zijn. Gezien Rik zijn verhaal en ervaringen, ga ik op zoek naar de Dunlop's. Ervaringen van dagelijkse rijders; daar hecht ik persoonlijk altijd een grote waarde aan. :thumbup:
Mannen blijven jongens, alleen het speelgoed wordt duurder!

Trots om in Motoplus "Mijn Trots" te staan: http://www.motoplus.nl/blog/magazine/ui ... -hoekstra/
wimvandervlis
105,2 kW
Berichten: 249
Lid geworden op: za 09 jan, 2010 16:59
Locatie: Westland

Re: Start van een bandentopic

Bericht door wimvandervlis »

Ik rij het hele jaar door (Fazer 600 uit 99) en ik heb er Michelin Pilot 2 op liggen. En nee nog geen minuut spijt van gehad.

Waar ik wel spijt van had, dat ik de banden niet eerder vervangen heb. Heb eerst een tijdje met een oude voorband gereden, toen vervangen door MPR2 en dat was al een hele verbetering. En nadat mijn oude achterband een grote parker had gevonden (met als gevolg het overlijden van de band :sad1: ) is daar ook een MPR2 opgekomen. En sindsdien is mijn Fazer sterk verbeterd.

Overigens niet in het bezit van aandelen Michelin........... :-)

Maar ja, ieder zijn eigen smaak qua banden. Meestal is het zo dat de banden meer aan kunnen dan de rijder durft. En mijn idee is dat dat wel handig is.

Groetjes Wim

En veel rij plezier toegewenst....
FZS 600 en 4 XS-en
1978 tot 1982
Gebruikersavatar
fatopi
72 kW
Berichten: 81
Lid geworden op: do 24 aug, 2006 22:42
Locatie: 010
Contacteer:

Re: Start van een bandentopic

Bericht door fatopi »

wimvandervlis schreef:Ik rij het hele jaar door (Fazer 600 uit 99) en ik heb er Michelin Pilot 2 op liggen. En nee nog geen minuut spijt van gehad.

Waar ik wel spijt van had, dat ik de banden niet eerder vervangen heb. Heb eerst een tijdje met een oude voorband gereden, toen vervangen door MPR2 en dat was al een hele verbetering. En nadat mijn oude achterband een grote parker had gevonden (met als gevolg het overlijden van de band :sad1: ) is daar ook een MPR2 opgekomen. En sindsdien is mijn Fazer sterk verbeterd.

Overigens niet in het bezit van aandelen Michelin........... :-)

Maar ja, ieder zijn eigen smaak qua banden. Meestal is het zo dat de banden meer aan kunnen dan de rijder durft. En mijn idee is dat dat wel handig is.

Groetjes Wim

En veel rij plezier toegewenst....

Ik ben het met jou eens. Op de 600 heb ik eerst Bridgestone BT020 gehad en later Michelin MPR2 en dat was een verschil van dag en nacht in het voordeel van dat witte opblaasventje. Op de FZ1 heb ik ook de MPR2 en die bevallen met zeer goed ( als de motor rijdt tenminste :sad10: )
Fz 1 2007 Lavared
kww
50 kW
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 21 aug, 2011 14:12

Re: Start van een bandentopic

Bericht door kww »

ik heb er nu bridgestone,s onder liggen maar ben heel nieuwsgierig naar de pirelli,s diablo's
''Fazerman''
35 kW
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 28 dec, 2011 19:14
Locatie: Zwaagdijk- oost

Re: Start van een bandentopic

Bericht door ''Fazerman'' »

Ik heb zelf nog geen 200 km met de BT23 gereden, maar merk wel dat hij eigenlijk bij dit type weer heel goed en zeker stuurt en ook goed gevoel terug geeft. En hoe droger en warmer word hoe meer het verbetert in positieve zin. Qua duur weet ik niet maar rij elke dag woon-werk verkeer kmters van minimaal 30km naar gelang de terug reis. Dus kort gezegd geen miskoop en veel waar voor je geld en als je het via wwww.autobandenmarkt.nl doet waar ze ook motorbanden verkopen inclusief transport kosten zijn de prijzen. Betaal je 105eu voor een voorband en 125 a 130 dacht ik voor een achterband. Dus betaalbare prijzen en thuis afgeleverd. moet je aleen op zoek naar garage.
''You live more for five minutes going fast on a bike than other people do in all of their life - Marco Simoncelli (R.I.P)''
kww
50 kW
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 21 aug, 2011 14:12

Re: Start van een bandentopic

Bericht door kww »

en vervolgens rekent die garage een meerprijs omdat je de banden daar niet gekocht hebt.
bovendien zijn het niet altijd originele merk banden die ze verkopen ook al verkopen ze dat wel zo.
bijvoorbeeld vredestein banden die made in russia zijn.
het nadeel is dat ze ook aan de reguliere handel verkopen maar dan wel de goede banden.
ik zou een ander adresje zoeken.
Gebruikersavatar
J@
105,2 kW
Berichten: 1843
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 6:48
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Start van een bandentopic

Bericht door J@ »

kww schreef:en vervolgens rekent die garage een meerprijs omdat je de banden daar niet gekocht hebt.
bovendien zijn het niet altijd originele merk banden die ze verkopen ook al verkopen ze dat wel zo.
bijvoorbeeld vredestein banden die made in russia zijn.
het nadeel is dat ze ook aan de reguliere handel verkopen maar dan wel de goede banden.
ik zou een ander adresje zoeken.
de prijs van montage is direkt op hun site zichtbaar, dus dat is simpel in de prijsvergelijking mee te nemen.
Vredestein = Vredestein, waar ze geproduceerd zijn is van minder of geen belang.
vr. gr., J@.
kww
50 kW
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 21 aug, 2011 14:12

Re: Start van een bandentopic

Bericht door kww »

ik geef alleen aan dat ik daar geen banden koop en waarom niet.
of je daar wat mee doet moet je zelf weten.
wil
105,2 kW
Berichten: 727
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:01
Locatie: Heemstede

Re: Start van een bandentopic

Bericht door wil »

Ik rij wel geen Fazer meer. Maar op mijn huidige motor zit Michelin PR3. De fijnste band die ik tot nu heb gehad. Ook goede grip bij nat wegdek. Koste mij ongeveer 300 euro inclusief monteren bij Jos Smit in Haarlem. Kan nog goedkoper maar dan moet je met alleen de wielen langskomen. Prijsopgave door dealer 550 euro voor dezelfde banden. :-?
mies
105,2 kW
Berichten: 120
Lid geworden op: zo 20 dec, 2009 20:04

Re: Start van een bandentopic

Bericht door mies »

woensdag komen er bij mij nieuwe PR3's op die ik met pasen goed kan uittesten in de eifel.
White 2010 Yamaha FZ1-N Kando (ABS)
Mods: Akrapovic slipon exhaust, Full HyperPro 3D Suspension, K&N AirFilter, Black Rizoma Levers, Conical Bar, Risers, and Sliders, Black Racing Shift/Brake peddals, Black R&G Racing Exchaust Hanger, Scotoiler.
BIG charlie
35 kW
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 27 nov, 2011 12:35
Locatie: Mortsel (Antwerpen) Belgie

Re: Start van een bandentopic

Bericht door BIG charlie »

Ik heb onlangs voor en achteraan een Michelin Pilot Road 2 laten plaatsen.
Achteraan heb ik gekozen voor de maat 190/55... ipv de originele 180/55.
De motor ( FZS 1000 ) stuurt er geweldig mee en heeft achteraan ook een "dikke look" :enjoy:
Tot hiertoe zeer tevreden dus.

Greetz

BIG charlie
Erwin_pikke
35 kW
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 10 okt, 2011 22:32
Locatie: Landen (België)

Re: Start van een bandentopic

Bericht door Erwin_pikke »

Hallo,
ik heb met Michelins Pilot 2CT gereden op een FJR en op een Fazer 600 '06. Zowel sportief als voor woon-werk. Op beide motoren bleek dit een zeer goede band! Steeds zeer goede grip in alle omstandigheden. Het is niet de goedkoopste band maar voor mij nog altijd een goede keuze.
Plaats reactie