Hoog benzine verbruik en stinkende uitlaatgas

vragen en tips over het onderhoud aan de Fazer. En als je eventueel een probleempje tegenkomt mag je dat hier natuurlijk ook melden.
Fz6n2005
25kW
Berichten: 1
Lid geworden op: do 23 mar, 2017 22:19

Hoog benzine verbruik en stinkende uitlaatgas

Bericht door Fz6n2005 »

Hallo mede fz rijders!

Ik heb sinds 3 maanden mijn eerste fz6n uit 2005 en ben er omtzettend trots op :enjoy: . Echter is het vanaf het begin een beetje verkeerd gegaan. Ik had blijkbaar net een motor gekocht die een tps probleem had. Deze heb ik kosteloos kunnen laten vervangen door een yamaha dealer.
Nu 1000 km verder vind ik dat me benzine verbruik wat aan de hoge kant is. Ik rijd ongeveer 1l op 15.5km. Ik rijd vooral snelweg (130km/u). Ook vind ik dat mijn uitlaat gas stinkt. Het ruikt een beetje hetzelfde als me kettingsmeersmiddel.

Mijn vraag is nu: heeft iemand anders dit ook een keer meegemaakt en weet hij/zij waar dit aangelegen heeft?

Ik ben een beetje wanhopig ivm dat ik de motor voor woon werk verkeer gebruik.

- UPDATE -

Misschien heeft het niets te maken met hierboven maar toch:
Laatst me koelvloeistof gecontroleerd. Deze stond op low. 900km later stond hij net onder low (zorgwekkend?). Ik wou deze dus gaan bijvullen. Ik zag op internet dat de koelvloeistof via de radiator bijgevuld moet worden (ik kan ook geen draaidop vinden op mijn reservoir). Toen ik de dop van de radiator draaide stroomde er een klein beetje (paar druppels) koelvloeistof uit de radiator. Bijvullen heeft geen zin aangezien hij het er meteen weer uitgooid. Kan het zijn dat wat koelvloeistof verdwijnt via de verbranding? Ik heb verder geen witte rook uit me uitlaat (behalve bij een koude start ong 2 minuten lang) en geen bellen in het koelvloeistof reservoir. mijn olie ziet er ook als nieuw uit.

Met vriendelijke groet,

Een trotse maar wanhopige fazer rijder
Plaats reactie