Optimate aansluiting

vragen en tips over het onderhoud aan de Fazer. En als je eventueel een probleempje tegenkomt mag je dat hier natuurlijk ook melden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
KeesSC
25kW
Berichten: 4
Lid geworden op: za 10 sep, 2016 20:02
Locatie: Nijverdal

Optimate aansluiting

Bericht door KeesSC »

Sinds 3 weken mijn Fazer 600 (2004) in bezit en tot nu toe zeer tevreden. Sindsdien een paar maal op gereden omdat ik ook nog eens 10 dagen op vakantie ging (helaas zonder de Fazer).

Nu terug en hier wordt het al weer herfst. Dus minder rijden en tijd voor de acculader, zo nu en dan.

Ik heb de lader van de Lidl en die bevalt op zich goed, doet gewoon zijn werk.

Nu heeft de dealer op de Fazer een aansluiting voor een lader gemaakt omdat de accu moeilijk bereikbaar is. Handig, kun je hem zó inpluggen. Het is een Optimate steker die ze hebben geplaatst. Handig, maar mijn acculader heeft gewoon klemmen, dus die kan ik niet gebruiken. Ik moet dus eigenlijk een verloop hebben van klemmen naar de Optimate.

Iemand enig idee? Ik kan natuurlijk een Optimate kopen maar ik heb in pricipe een goed werkende acculader.... :-?
Gebruikersavatar
KeesSC
25kW
Berichten: 4
Lid geworden op: za 10 sep, 2016 20:02
Locatie: Nijverdal

Re: Optimate aansluiting

Bericht door KeesSC »

Niemand? :-(
Gebruikersavatar
Jack F.
50 kW
Berichten: 25
Lid geworden op: za 11 apr, 2015 15:34
Locatie: Vlaardingen

Re: Optimate aansluiting

Bericht door Jack F. »

Losse AES stekkers en contra stekkers zijn te koop heb ik nl ook gedaan. Even googlen??
Na MP3, Honda Deauville en Honda Rebel en Kawasaki Vulcan 900 Classic LT 2014 nu een Vulcan S sport LT 2017 en Yamaha FZS600 Fazer 2001.
Rik
Site Admin
Berichten: 1075
Lid geworden op: za 02 okt, 2004 22:48
Locatie: Pijnacker
Contacteer:

Re: Optimate aansluiting

Bericht door Rik »

Klemmen zijn niet echt (echt niet) geschikt oom een verloop aan te maken.
Zoals Jack F. aangeeft losse stekker kopen, klemmen vervangen door die stekker en je bent klaar.
Let wel op want er zijn verschillende versies optimate stekkers in omloop.
Laurens
25kW
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 03 okt, 2016 22:31

Re: Optimate aansluiting

Bericht door Laurens »

Bij wat oudere modellen zijn het stekkers die in de modelbouw 'tamiya' stekkers heten.
Bij allekabels.nl bestel je die voor minder dan een euro :shock:
Gebruikersavatar
KeesSC
25kW
Berichten: 4
Lid geworden op: za 10 sep, 2016 20:02
Locatie: Nijverdal

Re: Optimate aansluiting

Bericht door KeesSC »

Jack F. schreef:Losse AES stekkers en contra stekkers zijn te koop heb ik nl ook gedaan. Even googlen??
Ik had al gedacht om de klemmen er af te knippen en daar inderdaad een stekker voor de Optimate op te zetten (of nog een extra verloop voor het laden van andere accu's). Maar volgens mij is dat een SAE stekker (AES stekker is volgens mij voor audio)...

Ik ga dan op zoek naar een zaak waar ze dit soort stekkers verkopen, want de motorzaken hebben ze niet. Enne.... (misschien heel dom): hoe weet ik wat de rode pool is en wat de zwarte??? :roll:
Gebruikersavatar
Jack F.
50 kW
Berichten: 25
Lid geworden op: za 11 apr, 2015 15:34
Locatie: Vlaardingen

Re: Optimate aansluiting

Bericht door Jack F. »

Motoport verkoopt losse stekkers voor de Optimate. Je kunt ook even op Optimate Googelen.
Na MP3, Honda Deauville en Honda Rebel en Kawasaki Vulcan 900 Classic LT 2014 nu een Vulcan S sport LT 2017 en Yamaha FZS600 Fazer 2001.
Plaats reactie