Brandstofmeter

vragen en tips over het onderhoud aan de Fazer. En als je eventueel een probleempje tegenkomt mag je dat hier natuurlijk ook melden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Blue_fazer
25kW
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 27 sep, 2015 17:52
Locatie: Doetinchem

Brandstofmeter

Bericht door Blue_fazer »

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum en hoop middels de vele leden/lezers om zelf tot een oplossing te komen of dat ik anderen kan helpen.

Sinds ik mijn Yamaha FZ6 Fazer uit 2004 uit de schuur heb gepakt na een welverdiende winterstop heb ik een probleem met mijn brandstofmeter. Als de tank helemaal vol heb getankt dan geeft mijn brandstofmeter na 2 kilometer al één streepje minder aan en zelfs na nog geen 100 kilometer gereden te hebben geeft de begint de tankmeter de knipperen. Ik haast mij naar een dichts bijzijnde tankstation en tank dan nog geen 8 liter brandstof wetende dat de Fazer een 19 liter brandstoftank heeft waarvan 3,5 liter reserve.

Mijn vraag is dan ook wat dit probleem kan veroorzaken hopelijk heeft iemand een bevredigend antwoord :laughing6: :help: :laughing6:

Groet Patrick
Gebruikersavatar
SilverTip
110,3 kW
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:06
Locatie: Tilburg

Re: Brandstofmeter

Bericht door SilverTip »

Hallo Patrick,

Dat klinkt als de sensor/vlotter die het signaal doorgeeft aan de brandstofmeter.
Met de benzinekwaliteit van dit moment kan een tijd stilstaan tot "vergummen" van de brandstof leiden.
Het loont zich om een flesje benzine-conservering (Forté) in de tank te doen wanneer je de motor winterklaar maakt
en daar eerst nog even mee te rijden om te zorgen dat ook het brandstofsysteem geen problemen gaat krijgen.

Het is echter mogelijk dat het probleem nu ook verdwijnt na het toevoegen van een reinigingsmiddel voor injectors
aan de benzine en dat de sensor/vlotter weer naar behoren gaat werken.
Probeer eerst dat even, demonteren kan altijd nog.

Gr,

Michel
Leven in het moment, reizen en samen genieten, morgen kan het ineens anders zijn.....
Gebruikersavatar
Blue_fazer
25kW
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 27 sep, 2015 17:52
Locatie: Doetinchem

Re: Brandstofmeter

Bericht door Blue_fazer »

Hallo Michel,

Bedankt voor je tips ik zal ze dit weekend eens proberen.

Ik houd jullie op de hoogte

Groet Patrick
Plaats reactie