CARBURATEUR FAZER 600 1998

vragen en tips over het onderhoud aan de Fazer. En als je eventueel een probleempje tegenkomt mag je dat hier natuurlijk ook melden.
Plaats reactie
mieter
25kW
Berichten: 4
Lid geworden op: di 10 apr, 2007 23:29
Locatie: voorburg-zuidholland

CARBURATEUR FAZER 600 1998

Bericht door mieter »

Beste Fazerlezers, vraag, tijd geen Fazer gereden maar weer terug op het honk, kon van een dame een in nieuwstaat verkerende 600 kopen met alle boekjes en slechts 13000 km erop, ze heeft hem vorig jaar laten repareren bij van wijk na jaren stilstand waar o.a. de carburateurs zijn schoongemaakt, maar toen weer een jaar stilgezet en niet afgetapt, dus je raad het al, de boel uit elkaar en beetgepakt maar sommige dingen weet ik niet meer o.a. er zitten drie sproeiers in o.a. de hoofdsproeier waar de naald in gaat die is prima, dan een kleintje volgens mij de stationaire sproeier maar die krijg ik niet open wat ik ook doe en dan een middelmaar waar in het smalle gedeelte wat indraait 6 kleine gaatjes zitten daar kom ik van de bovenkant door de gehele buis heen ook niet door of hoort dat niet, ik hoor het graag. m.v.g. Piet
Gebruikersavatar
SilverTip
110,3 kW
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:06
Locatie: Tilburg

Re: CARBURATEUR FAZER 600 1998

Bericht door SilverTip »

mieter schreef:Beste Fazerlezers, vraag, tijd geen Fazer gereden maar weer terug op het honk, kon van een dame een in nieuwstaat verkerende 600 kopen met alle boekjes en slechts 13000 km erop, ze heeft hem vorig jaar laten repareren bij van wijk na jaren stilstand waar o.a. de carburateurs zijn schoongemaakt, maar toen weer een jaar stilgezet en niet afgetapt, dus je raad het al, de boel uit elkaar en beetgepakt maar sommige dingen weet ik niet meer o.a. er zitten drie sproeiers in o.a. de hoofdsproeier waar de naald in gaat die is prima, dan een kleintje volgens mij de stationaire sproeier maar die krijg ik niet open wat ik ook doe en dan een middelmaar waar in het smalle gedeelte wat indraait 6 kleine gaatjes zitten daar kom ik van de bovenkant door de gehele buis heen ook niet door of hoort dat niet, ik hoor het graag. m.v.g. Piet
Beste Piet,

Ik zou in dit geval even met het spul langs een dealer gaan, het is immers allemaal al gedemonteerd.
Voor je het weet ga je onderdelen per ongeluk zo beschadigen dat je met een hoop ellend eblijft zitten.
Vaak heb je speciaal gereedschap nodig voor de zaken die jij beschrijft, of moet het net even anders dan je dacht.

Zo zou ik het doen tenminste, het gaat een verschil maken tussen lekker onbezorgd rijden of niet....

Gr,

Michel
Leven in het moment, reizen en samen genieten, morgen kan het ineens anders zijn.....
mieter
25kW
Berichten: 4
Lid geworden op: di 10 apr, 2007 23:29
Locatie: voorburg-zuidholland

Re: CARBURATEUR FAZER 600 1998

Bericht door mieter »

SilverTip schreef:
mieter schreef:Beste Fazerlezers, vraag, tijd geen Fazer gereden maar weer terug op het honk, kon van een dame een in nieuwstaat verkerende 600 kopen met alle boekjes en slechts 13000 km erop, ze heeft hem vorig jaar laten repareren bij van wijk na jaren stilstand waar o.a. de carburateurs zijn schoongemaakt, maar toen weer een jaar stilgezet en niet afgetapt, dus je raad het al, de boel uit elkaar en beetgepakt maar sommige dingen weet ik niet meer o.a. er zitten drie sproeiers in o.a. de hoofdsproeier waar de naald in gaat die is prima, dan een kleintje volgens mij de stationaire sproeier maar die krijg ik niet open wat ik ook doe en dan een middelmaar waar in het smalle gedeelte wat indraait 6 kleine gaatjes zitten daar kom ik van de bovenkant door de gehele buis heen ook niet door of hoort dat niet, ik hoor het graag. m.v.g. Piet
Beste Piet,

Ik zou in dit geval even met het spul langs een dealer gaan, het is immers allemaal al gedemonteerd.
Voor je het weet ga je onderdelen per ongeluk zo beschadigen dat je met een hoop ellend eblijft zitten.
Vaak heb je speciaal gereedschap nodig voor de zaken die jij beschrijft, of moet het net even anders dan je dacht.

Zo zou ik het doen tenminste, het gaat een verschil maken tussen lekker onbezorgd rijden of niet....

Gr,

Michel
bedankt Michel, maar ik ben er al uit, loopt weer als een zonnetje en naar de dealer gaan ? die had bij de vorige eigenaresse de carburateurs gereinigd, daar was niet veel van te zien, zelfs de gasklephuizen waren zwart. maar rekende wel heel veel geld. m.v.g. Piet
Plaats reactie