usb poort aansluiten op electra oerfazer

vragen en tips over het onderhoud aan de Fazer. En als je eventueel een probleempje tegenkomt mag je dat hier natuurlijk ook melden.
Plaats reactie
narc
35 kW
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 28 sep, 2012 18:22

usb poort aansluiten op electra oerfazer

Bericht door narc »

Hoi Fazerrijders,

Ik zag op een tocht van de Fazerclub een lid die een usb-poort ingebouwd heeft in zijn kuipwerk. Ik navigeer zelf met mijn iPhone en zou dit ook wel willen installeren. Ik zie genoeg kits op ebay e.d. Hebben jullie nog een tip hoe ik dit het beste op het electrische systeem aan kan sluiten? Ik rij een oerfazer.

Thanks!
[FZS600 (bj2000)]
Gebruikersavatar
Charleyr
105,2 kW
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 26 mar, 2006 17:09
Locatie: Hoevelaken

Re: usb poort aansluiten op electra oerfazer

Bericht door Charleyr »

Ik heb deze besteld.
levertijd ongeveer 20 dagen, maar wel lekker goedkoop
http://www.ebay.com/itm/Dual-USB-Motorc ... 1561279876

Vervolgens met een scotch blokje een geschakelde plus, afgetapt van mijn geschakelde achterlicht. (daar kon ik nl. het makkelijkste bij, zonder iets te hoeven loshalen, anders dan het zadel.
Lange kabel naar voren trekken en met tirewraps netjes bevestigen aan het frame evt.
Charles Rijken

If it don't fit, don't force it, just relax and let it Go!
narc
35 kW
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 28 sep, 2012 18:22

Re: usb poort aansluiten op electra oerfazer

Bericht door narc »

Bedankt voor je antwoord. Ik sluit hem liever niet op mijn verlichting aan, alhoewel dat wel het makkelijkst zou zijn. Als ik namelijk mijn knipperlicht aan hebt zie ik mijn dimlicht van sterkte wisselen, dus volgens mij is dat niet een mooie continue aanvoer voor 12V.

Iemand nog een tip op welke 12v lijn ik aan kan sluiten? Er zit genoeg in de electrabox onder de tank, maar durf niet zomaar een 12v lijn te pakken.
[FZS600 (bj2000)]
Gebruikersavatar
Biggs
105,2 kW
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 23:28
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: usb poort aansluiten op electra oerfazer

Bericht door Biggs »

Heb je misschien ook een Optimate acculader? daar heb je ook een extra accessoire voor USB
Mannen blijven jongens, alleen het speelgoed wordt duurder!

Trots om in Motoplus "Mijn Trots" te staan: http://www.motoplus.nl/blog/magazine/ui ... -hoekstra/
Plaats reactie