Koppeling Yamaha FZS 1000 2001(102.4 kw) opgelost!!!

vragen en tips over het onderhoud aan de Fazer. En als je eventueel een probleempje tegenkomt mag je dat hier natuurlijk ook melden.
Plaats reactie
Rubenn
50 kW
Berichten: 43
Lid geworden op: do 07 mei, 2015 20:59
Locatie: Utrecht, sterrenwijk

Koppeling Yamaha FZS 1000 2001(102.4 kw) opgelost!!!

Bericht door Rubenn »

Beste medeforumers,

Afgelopen December 2014 heb ik een Yamaha fzs 1000 aangeschaft een enorm fijne moterfiets.

Echter bijna 2 maanden geleden reed ik op de snelweg toen ik opschakelde en een enorm harde klap hoorde ik had het idee dat ik misschakelde wat waarschijnlijk het geval was.

Het probleem was een slepende koppeling hij ontkoppelde niet meer goed, evenals het schakelen vanuit zijn 1 naar vrij vanaf uit een draaiende moter was niet meer mogelijk. Omdat hij niet (goed) ontkoppeld.

De moter is naar Motozoom gebracht in Utrecht.
Hier zijn ze bijna 7 weken bezig geweest was zeer lang is. Hier hebben ze tot 3 keer toe koppelingsplaten vervangen voor een platenpakket met lammelen en metalen tussenplaten. met verschillende diktes. Ze hebben tevens orginele koppelingsplaten gebruikt en heb platenpakket iets dunner gemaakt in het totaal dan orgineel het idee was dat hierdoor de platen goed kunnen bewegen en niet blijven plakken.

Helaas is het ze niet gelukt hun volgende idee was om 3 gaatjes in de korf te boren waardoor de druk tussen de platen wegkan of dat ze lammelen iets wegvijlde/schuurde waardoor de platen makkelijk kunnen bewegen.

Aangezien het me te lang is gaan duren en ik bang was voor de zeer hoge rekening ben ik gestopt bij motozoom ze waren echter wel coulant ze hebben namelijk 1 uur arbeid en alleen de onderdelen berekend die er nu in zitten. Ze zijn er namelijk uren(dagen) mee bezig geweest.

Zijn er mensen op het forum die me meer zouden kunnen uitleggen, Aankomende week hoop ik een complete lijst binnen te krijgen met de bestelde onderdelen en hun sleutelacties, Deze zal ik inscannen en op het forum zetten zodat ik alle informatie kan delen.
Wat zou ik het beste voor info kunnen geven? Dan zorg ik dat hiervan kan worden voorzien.

Het is heel vervelend probleem, en ik ben bang dat het niet kan worden opgelost...:(

Groetjes,

Ruben.
Laatst gewijzigd door Rubenn op vr 19 jun, 2015 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Robse2
105,2 kW
Berichten: 129
Lid geworden op: di 10 mar, 2015 19:48
Locatie: Hengelo (OV)

Re: Koppeling Yamaha FZS 1000 2001(102.4 kw)

Bericht door Robse2 »

Naar een Yamaha dealer? :-"
Clublid 2005-2012 :enjoy: 2015 - heden :enjoy:
Rubenn
50 kW
Berichten: 43
Lid geworden op: do 07 mei, 2015 20:59
Locatie: Utrecht, sterrenwijk

Re: Koppeling Yamaha FZS 1000 2001(102.4 kw)

Bericht door Rubenn »

Robse2 schreef:Naar een Yamaha dealer? :-"

Haha,
Ja dit ga ik de volgende keer ook zeker doen! maargoed je denkt dan van ach het is maar een simpel koppelingsprobleempje. Helaas is het nu echt een enorm probleem geworden: :sad10:
Als de info binnen komt ga ik alles hier delen, Misschien kan ik zo ook zelf het een en ander doen. Heb gelukkig sleutelervaring.
Gebruikersavatar
Robse2
105,2 kW
Berichten: 129
Lid geworden op: di 10 mar, 2015 19:48
Locatie: Hengelo (OV)

Re: Koppeling Yamaha FZS 1000 2001(102.4 kw)

Bericht door Robse2 »

Leg je probleem nou gewoon uit bij een Yamaha dealer. Als het dan goed opgelost wordt is het toch goed? En misschien kost het je wat pijn(financieel) maar elke keer tegen het zelfde probleem lopen en het maar niet opgelost krijgen, kost je meer.......
Clublid 2005-2012 :enjoy: 2015 - heden :enjoy:
Gebruikersavatar
wallie
105,2 kW
Berichten: 319
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:28
Locatie: Alkmaar

Re: Koppeling Yamaha FZS 1000 2001(102.4 kw)

Bericht door wallie »

Kijk ook eens naar de koppelingskabel.
Jouw probleem is voor mij herkenbaar welke ik destijds had met de Fz6.
Bleek uiteindelijk alleen maar een versleten koppelingskabel te zijn welke de problemen veroorzaakte.
Buitenmantel van de koppelingskabel ingesleten, compleet binnen- en buitenkabel vervangen.
Han
Nolleke
72 kW
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 13 nov, 2011 15:23
Locatie: Brabant

Re: Koppeling Yamaha FZS 1000 2001(102.4 kw)

Bericht door Nolleke »

Rubenn schreef:

Het is heel vervelend probleem, en ik ben bang dat het niet kan worden opgelost...:(
Hoi Ruben, alles kan worden opgelost (lijkt wel mijn levensmotto :) )
Maar het lijkt me sterk dat er allerlei modificaties plaats moeten vinden aan iets wat "af fabriek" toch ook OK was.
Rubenn
50 kW
Berichten: 43
Lid geworden op: do 07 mei, 2015 20:59
Locatie: Utrecht, sterrenwijk

Re: Koppeling Yamaha FZS 1000 2001 105.2 kw

Bericht door Rubenn »

Goedendag,

Alles kan worden opgelost dat weet ik! maargoed ik ga eerst zelf nog eventjes kijken wat ik kan doen en regelen.
Eerst maar is de informatie bij motozoom vandaan trekken.

Koppelingskabel is besteld, Wie weet is hier wat mee aan de hand... wat me ontzettend sterk lijkt maar ik wil alle opties checken.
Rubenn
50 kW
Berichten: 43
Lid geworden op: do 07 mei, 2015 20:59
Locatie: Utrecht, sterrenwijk

Koppeling Yamaha FZS 1000 2001(102.4 kw) OPGELOST

Bericht door Rubenn »

Beste medeforumers,

Zie onderstaande afbeelding voor het probleem...

eerst een foto hoe het hoort!:)

op de andere foto's zie je o.a een dopje in de drukplaat liggen, en op de andere hoe het zonder dopje zat.


Het probleem was als volgt, Het hardmetalen dopje(bus) die zat in de drukplaat zoals weergeven op eerdere foto's
Op de 3rde foto is te zien dat de koppeling met deze dop(bus) is gemonteerd.

Hierdoor loopt teveel olie tussen de koppelingsplaten wat het kleven veroorzaakte door de enorme druk die opliep(vacuüm)
Dus na vele honderden euro's bij motozoom waar ik voor jan met de korte achternaam heb betaald voor koppelingsplaten en andere onderdelen (480 euro)

toch besloten niet verder te gaan bij motozoom, En contact opgenomen en die waren binnen een halve week klaar en dat voor 270 euro. inc olie e.d. en arbeidsloon en onderzoekskosten. Best netjes zeg ik zelf.

Is er een mogelijkheid tot een '' silvertip''
Bijlagen
image1 (Small).JPG
IMG-20150304-WA0001 (Small).jpg
image2 (Small).JPG
Nolleke
72 kW
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 13 nov, 2011 15:23
Locatie: Brabant

Re: Koppeling Yamaha FZS 1000 2001(102.4 kw) opgelost!!!

Bericht door Nolleke »

Motozoom is begonnen als postorderbedrijf wat Louis spulletjes doorverkocht voor mensen die het Duits niet machtig waren.
Later kon je de spulletjes ook afhalen en werd uitgebreid met een pashok/winkel.
In de werkplaats konden de gekochte accessoires worden gemonteerd.
Ik zou daar geen uitgebreide kennis van de binnenkant van een motor verwachten.

Wie heeft het nu gefikst?
Rubenn
50 kW
Berichten: 43
Lid geworden op: do 07 mei, 2015 20:59
Locatie: Utrecht, sterrenwijk

Re: Koppeling Yamaha FZS 1000 2001(102.4 kw) opgelost!!!

Bericht door Rubenn »

Goedhart motoren! Hulde :enjoy:

Helemaal top!;)
Plaats reactie