Uitvallen Fz6 na enkele sec.

vragen en tips over het onderhoud aan de Fazer. En als je eventueel een probleempje tegenkomt mag je dat hier natuurlijk ook melden.
Plaats reactie
FZ6rider
25kW
Berichten: 2
Lid geworden op: za 28 mar, 2015 15:35

Uitvallen Fz6 na enkele sec.

Bericht door FZ6rider »

Beste mede motorrijders

Allereerst zal ik mijzelf even voorstellen. Ik ben Mark 22 jaar en heb een moto historie van 2 motoren, een Ducati Monster en een Bmw F650GS
Sinds kort ben ik ook trotse bezitter van een Yamaha Fz6 s2 uit 2008.

De Yamaha had wat schade aan de tank, wat voor mij geen probleem is omdat ik dit op mijn werk professioneel weg kan laten werken.
Maar nu liep ik met het monteren tegen het volgende probleempje aan.

De tank is klaar en ik heb het hele spulletje weer in elkaar gezet.
Maar als ik de motor nu start loopt hij even stationair (wat laag toerental lijkt het) en na een sec. of 5 valt hij weer uit.
Zodra ik gas geef valt de motor ook direct uit, als ik daarna weer start doet hij het wel weer gelijk (voor een sec. of 5)

Het lijkt er op of de brandstofpomp niet genoeg of geen druk levert, de pomp is alleen uit de tank gehaald en een paar weken later weer terug.
Heeft hier iemand een idee waar ik zou kunnen beginnen met zoeken?

Alvast bedankt
Rik
Site Admin
Berichten: 1075
Lid geworden op: za 02 okt, 2004 22:48
Locatie: Pijnacker
Contacteer:

Re: Uitvallen Fz6 na enkele sec.

Bericht door Rik »

Ik weet niet precies hoe het zit bij de fz6, maar is de benzine slang misschien geknikt? Kijk even of die netjes loopt als je de tank terugplaatst.
Bij de Fz1 kan er een knik in de slang zitten.

Of zou het iets met luchttoevoer te maken kunnen hebben?
FZ6rider
25kW
Berichten: 2
Lid geworden op: za 28 mar, 2015 15:35

Re: Uitvallen Fz6 na enkele sec.

Bericht door FZ6rider »

Rik bedankt voor je antwoord, helaas komt het niet door een knik in de brandstofslang.
Ik heb het nog eens met de tankdop open geprobeerd maar dit hielp niet.

Zojuist heb ik de brandstofpomp er nog een uitgehaald, maar hier was niks aan te zien, en toen weer teruggeplaatst.
Daarna liep de motor iets langer met een hoger stationair, maar na 10 sec. viel hij toch wel weer uit.

Als ik mijn brandstofslag loskoppel van de pomp stroomt hier gelijk benzine uit, dus hij krijgt denk wel brandstof maar misschien niet genoeg druk?
Kan ik dit meten?
Plaats reactie